Διατροφή

Όσπρια Οφέλη: Μείωση των κινδύνων αρτηριακής πίεσης και καρδιαγγειακής νόσου

Όσπρια Οφέλη: Μείωση των κινδύνων αρτηριακής πίεσης και καρδιαγγειακής νόσου

Για να αξιολογήσουν τις επιδράσεις των οσπρίων, οι ερευνητές ανέλυσαν 73 έρευνες με διάρκεια ενός χρόνου ή και περισσότερο, οι οποίες εξέταζαν τη σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση οσπρίων και στο θάνατο λόγω καρδιομεταβολικών νόσων, διαβήτη, υπέρτασης και παχυσαρκίας.

Όσπρια Οφέλη: Αν θεωρούμε τα όσπρια άγευστα, χρειάζεται μάλλον να αναθεωρήσουμε. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε τον Νοέμβριο του 2019 στο Advances in Nutrition, η κατανάλωση οσπρίων μειώνει τον κίνδυνο κάθε μορφής που σχετίζεται με καρδιαγγειακές νόσους και μειώνει και την αρτηριακή πίεση.

Για να αξιολογήσουν τις επιδράσεις των οσπρίων, οι ερευνητές ανέλυσαν 73 έρευνες με διάρκεια ενός χρόνου ή και περισσότερο, οι οποίες εξέταζαν τη σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση οσπρίων και στο θάνατο λόγω καρδιομεταβολικών νόσων, διαβήτη, υπέρτασης και παχυσαρκίας.

Οι ερευνητές χώρισαν τους συμμετέχοντες σε 4 ομάδες, ανάλογα με την κατανάλωση (από υψηλότερο μέχρι χαμηλότερο βαθμό). Η ανάλυσή τους αποκάλυψε ότι συγκριτικά με τις ομάδες που κατανάλωναν μικρές ποσότητες, οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν υψηλές παρουσίαζαν τα ακόλουθα οφέλη:

– 8% μείωση εμφάνισης καρδιαγγειακών νόσων

– 10% μείωση εμφάνισης στεφανιαίας καρδιακής νόσου

– 9% μείωση στην εμφάνιση υπέρτασης

– 13% μείωση στην εμφάνιση παχυσαρκίας

Ποιοι λόγοι κρύβονται όμως πίσω από αυτά τα οφέλη; Ο John Sievenpiper, MD, PhD, βοηθός καθηγητή στο τμήμα διατροφολογίας στο Πανεπιστήμιο του Τορόντο και συντάκτης της έρευνας αναφέρει ότι υπάρχει αρχικά η θρεπτική αξία των φασολιών: περιέχουν πρωτεΐνη, φυτικές ίνες και μικροθρεπτικά στοιχεία που θα μπορούσαν συνδυαστικά να συνεισφέρουν θετικά στην υγεία της καρδιάς.

Κάποια όσπρια περιέχουν 75 είδη πρωτεϊνών που έχει αποδειχτεί ότι μειώνουν την χοληστερίνη. Μια έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2015 στην Journal of Nutritional Science έδειξε ότι ένα είδος πρωτεΐνης, η σφαιρίνη, έχει αποδειχτεί ότι ενισχύει τις διαδικασίες μείωσης της χοληστερίνης σε εργαστηριακά ποντίκια.

Η κατανάλωση περισσότερων οσπρίων έχει επίσης ένα «εξωτερικό» όφελος. Συχνά όσοι καταναλώνουν περισσότερο όσπρια μέσα στην εβδομάδα, τα αντικαθιστούν με κόκκινο κρέας, επεξεργασμένες τροφές και άλλες πηγές χοληστερίνης. Αυτό το γεγονός βελτιώνει και την καρδιακή υγεία. Αν και τα θετικά ευρήματα δεν είχαν προβλεφθεί, αυτή η ανάλυση ανοίγει τον δρόμο για περαιτέρω έρευνες που θα αναδεικνύουν και θα εξετάζουν αντικειμενικά τα οφέλη των οσπρίων στην υγεία μας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Τα όσπρια μειώνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων

Πως το παιδί σας θα αγαπήσει τα όσπρια

Συνταγή της ημέρας: βελουτέ φακής με καπνιστό σκουμπρί και κρεμμύδια

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ωμέγα 3 λιπαρά για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού

Ωμέγα 3 τροφές: Για τη διατήρηση και ενίσχυση του ανοσοποιητικού σας συστήματος, της καρδιακής και ψυχικής σας υγείας, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι αναμφίβολα ένα ισχυρό θρεπτικό συστατικό που δεν πρέπει να λείπει από τη διατροφή σας.

Διατροφή : Τρόφιμα που μειώνουν τον καρκίνο

Διατροφή : Αυτό που τρώτε μπορεί να επηρεάσει δραστικά πολλές πτυχές της υγείας σας, συμπεριλαμβανομένου του κινδύνου εμφάνισης χρόνιων παθήσεων όπως καρδιακών παθήσεων, διαβήτη και καρκίνου.

Παλινδρόμηση : Τροφές για να την αντιμετωπίσετε

Παλινδρόμηση : Η παλινδρόμηση οξέος συμβαίνει όταν υπάρχει ροή οξέος από το στομάχι στον οισοφάγο . Αυτό συμβαίνει συνήθως αλλά μπορεί να προκαλέσει επιπλοκές ή ενοχλητικά συμπτώματα, όπως καούρα.

Δέρμα : Τρόποι να το φροντίσετε

Δέρμα : Εφαρμόστε αντηλιακό με τουλάχιστον 30 SPF 15 λεπτά πριν πάτε έξω, καθώς χρειάζεται λίγο για να ενεργοποιηθεί το αντηλιακό.

Superfoods : Υγιεινές υπερτροφές

Superfoods : Οι ξηροί καρποί και οι σπόροι είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες, χορτοφαγικές πρωτεΐνες και υγιή για την καρδιά λίπη.