Διατροφή

Μαύρες σταφίδες: Μια θρεπτική επιλογή με πολλά οφέλη για την υγεία

Μαύρες σταφίδες: Μια θρεπτική επιλογή με πολλά οφέλη για την υγεία

Μαύρες σταφίδες: Οι σταφίδες είναι μια πλούσια πηγή φυσικών σακχάρων, φυτικών ινών και υδατανθράκων. Περιέχουν επίσης πρωτεΐνη σε αξιοσημείωτη ποσότητα. Μεταξύ άλλων οι σταφίδες είναι πλούσιες σε κάλιο, φώσφορο, μαγνήσιο, ασβέστιο, σίδηρο και νάτριο.

Οι μαύρες σταφίδες είναι μια δημοφιλής ποικιλία αποξηραμένων σταφυλιών. Το επιστημονικό τους όνομα είναι Vitis vinifera και προέρχονται από την περιοχή της Μεσογείου, την Κεντρική Ευρώπη και τη νοτιοδυτική Ασία.

Συνήθως δεν περιέχουν κουκούτσι και έχουν γλυκιά γεύση. Λόγω της φυσικής τους γλυκύτητας χρησιμοποιούνται σε μια μεγάλη ποικιλία ψημένων προϊόντων όπως μπισκότα, κέικ και πίτες. Οι μαύρες σταφίδες έχουν επίσης χρησιμοποιηθεί σε πολλές παραδοσιακές θεραπευτικές πρακτικές για την αντιμετώπιση του βήχα και της φλεγμονής στην αναπνευστική οδό.

Οι σταφίδες είναι μια πλούσια πηγή φυσικών σακχάρων, φυτικών ινών και υδατανθράκων. Περιέχουν επίσης πρωτεΐνη σε αξιοσημείωτη ποσότητα. Μεταξύ άλλων οι σταφίδες είναι πλούσιες σε κάλιο, φώσφορο, μαγνήσιο, ασβέστιο, σίδηρο και νάτριο. Όσον αφορά τις βιταμίνες, οι σταφίδες είναι επίσης πηγή βιταμίνης C και φυλλικού οξέος. Ας δούμε πώς αυτά τα θρεπτικά συστατικά βοηθούν στη βελτίωση της συνολικής υγείας.

  • Προστασία της καρδιαγγειακής υγείας

Οι σταφίδες αποτελούν σημαντική πηγή διαιτητικών ινών και πολυφαινολών, που μπορούν να προστατεύσουν την υγεία της καρδιάς σας.

Έκθεση στο περιοδικό Lipid in Health and Disease υποδηλώνει ότι η προσθήκη σταφίδων στη διατροφή σας μπορεί να έχει έντονα ευεργετικά αποτελέσματα για το σώμα σας, καθώς οι σταφίδες μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των επιπέδων LDL (κακής) χοληστερόλης καθώς και στη ρύθμιση των επιπέδων της αρτηριακής πίεσης.

  • Βελτίωση της στοματικής υγείας

Η συμπερίληψη των μαύρων σταφίδων στη διατροφή σας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να διατηρήσετε τα ούλα και τα δόντια σας δυνατά. Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις του Σικάγο, οι σταφίδες περιέχουν αντιμικροβιακές ενώσεις που καταπολεμούν τα παθογόνα του στόματος και σας προστατεύουν από παθήσεις των δοντιών και ασθένειες των ούλων.

  • Έλεγχος του διαβήτη

Οι μαύρες σταφίδες έχουν χαμηλό έως μέτριο γλυκαιμικό δείκτη, πράγμα που σημαίνει ότι οι υδατάνθρακες σε αυτές δεν επηρεάζουν σημαντικά τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Επίσης, διάφορες μελέτες έχουν αποδείξει ότι οι μαύρες σταφίδες είναι πολύ χρήσιμες στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Ειδικότερα, μια μελέτη διαπίστωσε ότι η κατανάλωση σταφίδων αντί για επεξεργασμένα σνακ μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση των επιπέδων γλυκόζης μεταξύ των ατόμων με διαβήτη τύπου 2.

Ακολουθεί σχετικό βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς να πετύχετε τις πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών τη μέρα

Ποια αποξηραμένα φρούτα αξίζει να προσθέσουμε στη διατροφή μας;

Αποξηραμένα Φρούτα: Λόγοι που πρέπει να τα επιλέγω

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε σίδηρο

Στη νέα έρευνα σύμφωνα με τον Δρ Ζαχαρίου η ερευνητική ομάδα εστίασε σε συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά και όχι σε μια συγκεκριμένη διατροφή. Επρόκειτο για συστατικά που είτε συμβάλλουν στην αποβολή του πλεονάζοντος σιδήρου από τον εγκέφαλο είτε καταπολεμούν την επιβαρυντική του δράση.

Η μείωση της ζάχαρης στα συσκευασμένα τρόφιμα θα μπορούσε να αποτρέψει 2,48 εκατ. καρδιαγγειακά νοσήματα

ΗΠΑ Μελέτη: Ένα νέο μοντέλο υγείας και οικονομίας δείχνει σαφώς γιατί είναι επιτακτικό οι παρασκευαστές τροφίμων να μειώσουν την ποσότητα της προστιθέμενης ζάχαρης στα προϊόντα τους.

Δημιουργικοί τρόποι να εντάσσουμε σταφύλια στην καθημερινότητά μας

Επιπλέον, μια ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε στο Korean Journal of Family Medicine τον Ιανουάριο του 2021 σημείωσε ότι τα σταφύλια έχουν συσχετιστεί με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 (και τα σταφύλια έχουν χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο, καθιστώντας τα κατάλληλο σνακ για άτομα που ζουν με αυτή την πάθηση).

Διατροφικό σχήμα για πιο αποτελεσματικά εμβόλια

Η χορήγηση καθημερινών συμπληρωμάτων βιταμίνης Ε σε άτομα άνω των 65 ετών βρέθηκε να αυξάνει την ποσότητα αντισωμάτων που παρήγαγαν μετά τον εμβολιασμό κατά της ηπατίτιδας Β και του τετάνου.

Χτένια με κουσκούς και σκορδάτη σάλτσα

Με ένα τσέρκι βάζετε το κουσκούς σε κάθε πιάτο και από πάνω 4 χτένια με λίγο απ’ το ζουμάκι τους και για διακόσμηση μπορείτε να βάλετε λίγο σχοινόπρασο.

Πώς να φτιάξετε παστίτσιο με τόνο

 Σκεπάζουμε με τη μπεσαμέλ και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς με χρήση αέρα στο μεσαίο ράφι του φούρνου για 30 λεπτά.

Έξι οφέλη από τα νεκταρίνια στην υγεία

Οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα αντιοξειδωτικά σε αυτό το φρούτο βοηθούν στην προώθηση διαφόρων πτυχών ευεξίας, όπως η ενίσχυση της ανοσίας, η μείωση της αρτηριακής πίεσης και η προώθηση της μακροζωίας.