Διατροφή

Αποξηραμένα φρούτα: Ευεργετική για την υγεία η κατανάλωσή τους

Αποξηραμένα φρούτα: Ευεργετική για την υγεία η κατανάλωσή τους

Μπορεί να είναι αποξηραμένα, αλλά η κατανάλωσή τους αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευεργετική για την υγεία, την καρδιά ακόμη και το σωματικό βάρος

Αποξηραμένα φρούτα: Τα αποξηραμένα φρούτα αποτελούν σύμμαχο της υγείας ισχυρίζεται έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια. Μάλιστα, τις ημέρες που οι συμμετέχοντες τα συμπεριέλαβαν στη διατροφή τους, κατανάλωσαν συνολικά περισσότερα σημαντικά θρεπτικά συστατικά, αλλά και περισσότερες θερμίδες, σημείωσαν οι ερευνητές.

Προηγούμενες έρευνες έχουν συνδέσει την κακή διατροφή με τους μισούς σχεδόν θανάτους από καρδιαγγειακές παθήσεις στις ΗΠΑ, με την έλλειψη φρούτων να αποτελεί σημαντικό παράγοντα. Ωστόσο, για διάφορους λόγους -κόστος, διαθεσιμότητα, διάρκεια ζωής- πολλοί καταναλωτές αποφεύγουν τα θρεπτικά φρέσκα φρούτα (φυτικές ίνες, βιταμίνες).

Στην πρόσφατη μελέτη, σύμφωνα με την μεταδιδακτορική ερευνήτρια Valerie Sullivan στην Σχολή Δημόσιας Υγείας Johns Hopkins Bloomberg, οι ερευνητές θέλησαν να εξετάσουν εάν τα αποξηραμένα φρούτα μπορούν να αποτελέσουν μια υγιεινή και οικονομική εναλλακτική.

Για τις ανάγκες της έρευνας αξιοποιήθηκαν στοιχεία από 25.590 συμμετέχοντες στην Εθνική Έρευνα Εξετάσεων Υγείας και Διατροφής, σχετικά με τα τρόφιμα που κατανάλωσαν τις προηγούμενες 24 ώρες, συμπεριλαμβανομένων των αποξηραμένων φρούτων. Συνυπολογίστηκαν επίσης στοιχεία για την καρδιομεταβολική υγεία των συμμετεχόντων (δείκτης μάζας σώματος, περιφέρειας μέσης, αρτηριακή πίεση) και της συνολικής ποιότητας της διατροφής τους.

Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε πως, κατά μέσο όρο, η κατανάλωση αποξηραμένων φρούτων σχετίστηκε με συνολικά καλύτερη διατροφή, καθώς και μικρότερο δείκτη μάζας σώματος, περιφέρεια μέσης και συστολική αρτηριακή πίεση. Επιπλέον, τις ημέρες που οι συμμετέχοντες κατανάλωναν αποξηραμένα φρούτα συνήθιζαν να καταναλώνουν και περισσότερα φρέσκα φρούτα. Επιπλέον, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τις μέρες των αποξηραμένων φρούτων, οι συμμετέχοντες κατανάλωναν συνολικά περισσότερους υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, κάλιο, πολυακόρεστα λιπαρά και θερμίδες.

Προσοχή στην ποσότητα και την ποιότητα

Όπως διευκρίνισε η Sullivan, υπάρχουν κάποια σημεία που πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές: αφενός, πρέπει να επιλέγουν αποξηραμένα φρούτα χωρίς πρόσθετα σάκχαρα και, αφετέρου, να υπολογίζουν τις μερίδες, παρά τη δυσκολία (μια μερίδα αποξηραμένων φρούτων είναι μικρότερη από μια μερίδα φρέσκου αφού έχει αφαιρεθεί το νερό).

Η Kristina Petersen, επίκουρη καθηγήτρια Διατροφικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Texas Tech University και ερευνήτρια – καθηγήτρια Διατροφικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια την περίοδο της μελέτης, επεσήμανε πως είναι οι ελάχιστα επεξεργασμένες μορφές φρούτων, συμπεριλαμβανομένων των κατεψυγμένων, κονσερβοποιημένων και αποξηραμένων, πιθανώς να έχουν κάποια πλεονεκτήματα σε σχέση με τα φρέσκα φρούτα.«Είναι διαθέσιμες όλο το χρόνο, με σχετική συνέπεια ως προς την ποιότητα και μπορούν να συντηρηθούν για πολύ περισσότερο καιρό. Επιπλέον, είναι συνήθως πιο οικονομική επιλογή».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πότε είναι απαραίτητα τα αποξηραμένα φρούτα

Αποξηραμένα Φρούτα: Λόγοι που πρέπει να τα επιλέγω

Ποια αποξηραμένα φρούτα αξίζει να προσθέσουμε στη διατροφή μας;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Οι διαφορές μεταξύ αμυλούχων και μη αμυλούχων λαχανικών

Άμυλο Διατροφή: Και οι δύο τύποι λαχανικών έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά. Θα πρέπει να συμπεριλάβετε μια ποικιλία λαχανικών στη διατροφή σας και το χρώμα των λαχανικών είναι σημάδι των θρεπτικών συστατικών και των αντιοξειδωτικών που περιέχουν. Να θυμάστε πως μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και καρκίνου. Όσα περισσότερα χρώματα περιέχει το πιάτο σας, τόσο πιο υγιεινό είναι.

Το εκχύλισμα και οι κόκκοι βανίλιας μπορεί να ωφελήσουν την υγεία μας

Η χρήση εκχυλίσματος βανίλιας σε τρόφιμα και ποτά θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση της πρόσληψης προστιθέμενης ζάχαρης. Μια μελέτη του 2020, στην οποία συμμετείχαν 129 νεαροί ενήλικες, διαπίστωσε ότι η προσθήκη αρώματος βανίλιας σε ζαχαρούχα ποτά ενίσχυσε την αντιληπτή γλυκύτητά τους.

Τροφές με ανθεκτικό άμυλο που θα σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος

Ανθεκτικό άμυλο: Τα καλά νέα είναι ότι ένας τύπος αμύλου, γνωστός ως ανθεκτικό άμυλο, ξεφεύγει από την πέψη στο λεπτό έντερο και κατευθύνεται απευθείας στο παχύ, όπου λειτουργεί ως διαιτητική ή φυτική ίνα, συμβάλλοντας στην ενίσχυση του μεταβολισμού και την καύση του λίπους.

Ιταλική συνταγή με μελιτζάνες που θα σας συναρπάσει

Πάρτε τον χρόνο σας και συνεχίστε μέχρι η μελιτζάνα να ροδίσει και να μαλακώσει. Αφαιρέστε και μεταφέρετε σε μια πιατέλα, χωρίς να στραγγίσετε σε χαρτί κουζίνας. Εν τω μεταξύ, βάλτε κατσαρόλα με άφθονο νερό για να βράσει και αλατίστε το.