Διατροφή

Μανταρίνια: Ποιες είναι οι διαφορές τους με τα πορτοκάλια

Μανταρίνια: Ποιες είναι οι διαφορές τους με τα πορτοκάλια

Μανταρίνια: Τα μανταρίνια και τα πορτοκάλια είναι εσπεριδοειδή που συχνά συγχέονται το ένα με το άλλο. Και τα δύο περιέχουν μια ποικιλία θρεπτικών ουσιών, έχουν σχετικά γλυκιά γεύση και είναι γενικά χαμηλές σε θερμίδες.

Όμως, ενώ τα μανταρίνια και τα πορτοκάλια είναι στενά συνδεδεμένα, είναι στην πραγματικότητα δύο ξεχωριστά φρούτα με κάποιες αξιοσημείωτες διαφορές. Τα μανταρίνια και τα πορτοκάλια έχουν παρόμοιες ιδιότητες επειδή είναι μέλη της ίδιας οικογένειας. Μπορεί να μοιάζουν όμοια, αλλά στην πραγματικότητα είναι δύο διαφορετικά είδη φρούτων με ξεχωριστή προέλευση και ποικιλία.

Η κύρια διάκριση μεταξύ μανταρινιών και πορτοκαλιών είναι το μέγεθος. Τα πορτοκάλια διατίθενται σε διαφορετικά μεγέθη και ελαφρώς διαφορετικά σχήματα, ανάλογα με την ποικιλία. Ωστόσο, κατά κανόνα, τα πορτοκάλια μεγαλώνουν σε μεγαλύτερο μέγεθος από τα μανταρίνια. Μερικές φορές αναφέρονται ως «πορτοκάλια μωράν», τα μανταρίνια είναι μικρότερα, κάπως πεπλατυμένα και γενικά λιγότερο στρογγυλεμένα, καθιστώντας τα ένα τέλειο σνακ σε μέγεθος τσέπης.

Τα μανταρίνια είναι επίσης πιο μαλακά στην αφή όταν είναι ώριμα, ενώ τα πορτοκάλια είναι συνήθως σταθερά και βαριά όταν είναι ώριμα. Τόσο τα μανταρίνια όσο και τα πορτοκάλια κυμαίνονται από το να έχουν πολλούς σπόρους έως και χωρίς καθόλου σπόρους, ανάλογα με την ποικιλία. Για παράδειγμα, τα πορτοκάλια του ομφαλού είναι χωρίς σπόρους, ενώ τα πορτοκάλια της Βαλένθια έχουν σπόρους.

Τέλος, τα μανταρίνια και τα πορτοκάλια μπορεί να διαφέρουν σε χρώμα. Τα πορτοκάλια είναι συνήθως πιο κίτρινα-πορτοκαλί, εκτός από το σανγκουίνι, το οποίο έχει σκούρο κόκκινο χρώμα. Αν και το μανταρίνι έχει παρόμοιο χρώμα με τις περισσότερες ποικιλίες πορτοκαλιού, συνήθως είναι πιο κοκκινωπό-πορτοκαλί.

Οι γεύσεις των μανταρινιών και των πορτοκαλιών ποικίλλουν, αλλά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ποικιλία κάθε φρούτου. Και τα μανταρίνια και τα πορτοκάλια μπορεί να είναι γλυκά ή ξινά. Ωστόσο, τα περισσότερα μανταρίνια είναι πιο γλυκά από τα πορτοκάλια. Τα μανταρίνια τείνουν επίσης να έχουν ισχυρότερο προφίλ γεύσης από τα πορτοκάλια και μικρότερη επίγευση. Μια εξαίρεση σε αυτό είναι το σανγκουίνι. Τα σανγκουίνια έχουν ένα ξεχωριστό προφίλ γεύσης που διαφέρει από τις περισσότερες ποικιλίες μανταρινιών και πορτοκαλιών. Τα σανγκουίνια τείνουν να έχουν μια πολύ πλούσια γεύση που δεν είναι υπερβολικά γλυκιά με μια ένδειξη γεύσης που μοιάζει με μούρο.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Τα πολλά οφέλη των εσπεριδοειδών στη διατροφή μας

Μανταρίνι: Το φρούτο που είναι σημαντικό για την υγεία και την ομορφιά σου

Το εξαιρετικά εύγευστο φρούτο με τα πολλαπλά του οφέλη

Ποια τρόφιμα προκαλούν αέρια και φούσκωμα;

Φούσκωμα: Ενώ τα υπερβολικά αέρια και το φούσκωμα μπορεί μερικές φορές να υποδηλώνουν ένα υποκείμενο πρόβλημα υγείας, συχνά συμβαίνουν λόγω των τροφών που καταναλώνουν οι άνθρωποι.

Είναι μια δίαιτα χωρίς γλουτένη καλή για την υγεία σας;

Γλουτένη: Μια δίαιτα χωρίς γλουτένη είναι η κύρια θεραπεία για άτομα με κοιλιοκάκη. Πολλοί άνθρωποι χωρίς να πάσχουν από αυτή την κατάσταση ακολουθούν μια διατροφή χωρίς γλουτένη για τα υποτιθέμενα οφέλη που έχει για την υγεία.

Χοιρινή ράχη μπριζόλας με σαλτσα μανιταριών & πατάτες ριζολέ

Οπότε με ένα μαχαίρι και πιρούνα κοπής, θα κόψετε φέτες, περί το μισό εκατοστό και κάτι, ώστε να πάνε δύο ανά μερίδα. Θα προσθέσετε δύο-τρεις γενναίες κουταλιές σάλτσα μανιταριών να τις μισοκαλύψει και τις πατάτες ριζολέ απ’ την άλλη πλευρά του πιάτου. 

Δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά

Χαμηλοί υδατάνθρακες: Μια δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά περιλαμβάνει πρωτίστως τη μείωση του αριθμού των υδατανθράκων και την αντικατάστασή τους με υγιεινά λιπαρά.

Τα επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη του σκόρδου

Σκόρδο Ιδιότητες: Το σκόρδο αναπτύσσεται σε πολλά μέρη του κόσμου και είναι ένα δημοφιλές συστατικό στο μαγείρεμα λόγω της έντονης μυρωδιάς και της νόστιμης γεύσης του. Ωστόσο, σε όλη την αρχαία ιστορία, η κύρια χρήση του σκόρδου ήταν για την υγεία και τις φαρμακευτικές του ιδιότητες

Η κατανάλωση αναψυκτικών τύπου light ενέχει κινδύνους για την υγεία

Αναψυκτικά: Πολλοί άνθρωποι επιλέγουν αναψυκτικά light, ώστε να μπορούν να απολαύσουν ένα γλυκό και ανθρακούχο ποτό χωρίς να καταναλώνουν εκατοντάδες θερμίδες ή να φορτώνονται με μεγάλες δόσεις ζάχαρης.

Η plant based διατροφή ενισχύει το μεταβολισμό

Χορτοφαγία: Για άτομα που μπορεί να επιθυμούν να χάσουν βάρος, οι φυτικές δίαιτες θα μπορούσαν να είναι η καλύτερη λύση χάρη στον τρόπο με τον οποίο επηρεάζουν το μεταβολισμό.