Διατροφή

Μάνγκο: Το μάνγκο προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία μας

Μάνγκο: Το μάνγκο προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία μας

Μάνγκο: Ένα φλιτζάνι μάνγκο σε φέτες έχει περίπου 165 θερμίδες και παρέχει σχεδόν το 70% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης βιταμίνης C.

Τα μάνγκο είναι λαχταριστά, γλυκά τροπικά φρούτα , τα οποία είναι γεμάτα με τόσες πολλές βιταμίνες και μέταλλα που είναι εξαιρετικά για την καρδιά, το δέρμα, τα μάτια και το πεπτικό και ανοσοποιητικό μας σύστημα. Διαθέτοντας περισσότερες από 20 βιταμίνες και μέταλλα, συμπεριλαμβανομένων υψηλών δόσεων βιταμινών Α και C, τα μάνγκο προέρχονται από την οικογένεια των κάσιους και είναι επίσης χαμηλά σε λιπαρά – ένα ολόκληρο μάνγκο έχει περίπου 207 θερμίδες. Ένα φλιτζάνι μάνγκο σε φέτες έχει περίπου 165 θερμίδες και παρέχει σχεδόν το 70% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης βιταμίνης C, η οποία βελτιώνει την απορρόφηση σιδήρου, βοηθά στην προστασία των κυττάρων από βλάβες και βοηθά το ανοσοποιητικό σύστημα.

Προσθέστε τα μάνγκο στη διατροφή σας

«Η βιταμίνη C είναι καλή για το ανοσοποιητικό», λέει η Maya Vadiveloo, επίκουρη καθηγήτρια στο τμήμα διατροφής και επιστημών τροφίμων στο Πανεπιστήμιο του Rhode Island. “Είναι ένα αντιοξειδωτικό και μπορεί να βοηθήσει με το οξειδωτικό στρες στο σώμα. Το κύριο όφελος, εκτός από το ότι είναι μια πραγματικά καλή πηγή βιταμίνης C, είναι ότι (τα μάνγκο) είναι μια αξιοπρεπής πηγή βιταμίνης Α, φυλλικού οξέος και είναι αρκετά υψηλή σε φυτικές ίνες, οι οποίες είναι ευεργετικές για την πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου, τις καρδιακές παθήσεις και τον έλεγχο του βάρους».

Τα μάνγκο βοηθούν στην προστασία και υποστήριξη του οργανισμού με διάφορους τρόπους, ειδικά όταν καταναλώνονται σε πλήρη μορφή και όχι με τα πρόσθετα σάκχαρα που βρίσκονται στα κονσέρβες μάνγκο. Περιέχουν αρκετές αντιοξειδωτικές ενώσεις που βοηθούν στην προστασία ή την καθυστέρηση της βλάβης από «ελεύθερες ρίζες», ασταθή άτομα ή μόρια που μπορούν να βλάψουν τα κύτταρα και να προκαλέσουν ασθένειες όπως ο καρκίνος. Η περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και κάλιο στο ζουμερό φρούτο συμβάλλει επίσης στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων. «Εκτός από τη μείωση του νατρίου, το κάλιο βοηθά στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης, κάτι που αποτελεί σημαντική ανησυχία για τους περισσότερους Αμερικανούς», είπε ο Vadiveloo.

Αν και η εποχή του μάνγκο διαρκεί συνήθως από τον Μάιο έως τον Σεπτέμβριο, οι εισαγόμενες ποικιλίες φρούτων είναι διαθέσιμες στις Ηνωμένες Πολιτείες όλο το χρόνο. Αλλά δεν πρέπει να τα τρώνε όλοι. Όπως και η υπόλοιπη οικογένεια των κάσιους, η οποία περιλαμβάνει τον δηλητηριώδη κισσό και τη δηλητηριώδη βελανιδιά, τα μάνγκο περιέχουν urushiol, ένα έλαιο που μπορεί να προκαλέσει το δέρμα να ξεσπάσει σε εξανθήματα για μερικούς ανθρώπους. Το λάδι βρίσκεται σε όλα τα μέρη του φυτού, συμπεριλαμβανομένων των φύλλων, των μίσχων και ακόμη και στις ρίζες.

Όσοι έχουν ευαισθησίες σε αυτήν την λιπαρή ουσία μπορεί να μπορούν να φάνε μάνγκο φορώντας γάντια για να αφαιρέσουν το δέρμα ή ζητώντας από κάποιον άλλο να τους το αφαιρέσει. «Η σοβαρότητα της αλλεργίας είναι πολύ ατομική», είπε ο Vadiveloo, «άρα είναι καλύτερο να συμβουλευτείτε έναν γιατρό για να προσδιορίσετε από τι κινδυνεύετε ιδιαίτερα». Εκτός από το ότι είναι χαμηλά σε λιπαρά, τα μάνγκο μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους, επειδή η περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες σας βοηθά να παραμείνετε χορτάτοι περισσότερο.

“Ένα πράγμα που είναι ωραίο με το μάνγκο είναι ότι οι άνθρωποι το συνδυάζουν με διαφορετικά πράγματα, όπως σάλσα, και μπορεί επίσης να συνδυαστεί με πολλά λαχανικά. Ένας πολύ καλός τρόπος για να μειώσετε τις συνολικές θερμίδες σας είναι να συνδυάσετε φρούτα με μερικά από τα μη -αμυλώδη φυλλώδη λαχανικά και φτιάξτε μια ενδιαφέρουσα σαλάτα», είπε. «Ή προσθέστε λίγη σάλσα μάνγκο στο ψάρι σας».

Τα μάνγκο είναι υγιή, αλλά δεν είναι η μόνη μονάδα παραγωγής φρούτων εκεί έξω, είπε ο Vadiveloo. Οι ομοσπονδιακές διατροφικές οδηγίες συνιστούν την κατανάλωση δύο φλιτζανιών φρούτων ημερησίως. Οι ειδικοί συνιστούν στους ανθρώπους «να καταναλώνουν ποικιλίες φρούτων και λαχανικών επειδή το καθένα έχει ελαφρώς διαφορετικό διατροφικό προφίλ», είπε. «Έτσι, είναι καλύτερο να μην τρώτε μόνο μάνγκο αλλά και να τρώτε μούρα και πεπόνια και μια ποικιλία από ολόκληρα φρούτα χωρίς προσθήκη ζάχαρης».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

10 συμβουλές για να μειώσετε τη ζάχαρη αποτελεσματικά

Ποια είναι η καλύτερη ώρα για να τρώτε φρούτα;

Μάσκες προσώπου που μεταμορφώνουν το δέρμα

Ποιο είναι το πιο υγιεινό τυρί για εσάς;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τι πρέπει να τρώτε όταν κάνετε winter sports;

Διατροφή: Ακολουθούν μερικές στρατηγικές για να βελτιστοποιήσετε τη διατροφή σας και να σας βοηθήσουν να αξιοποιήσετε στο έπακρο τον χειμώνα!

Η κατανάλωση ψαριών προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία μας

Ψάρια: Η βιταμίνη D είναι μια θρεπτική ουσία που λειτουργεί σαν στεροειδής ορμόνη στο σώμα, ενώ τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι ζωτικής σημασίας για τη βέλτιστη λειτουργία του σώματος και του εγκεφάλου και συνδέονται στενά με τον μειωμένο κίνδυνο πολλών ασθενειών.

Πώς μπορούμε να μαγειρέψουμε τα μανιτάρια;

Μανιτάρια: Τα μανιτάρια είναι το καρποφόρο σώμα ενός μύκητα που ως επί το πλείστον ζει κάτω από το έδαφος ως ένα πολύπλοκο δίκτυο «ριζών» που ονομάζεται μυκήλιο.