Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Διατροφή

Κάλιο: Τροφές που είναι πλούσιες σε Κάλιο

Κάλιο: Τροφές που είναι πλούσιες σε Κάλιο

Κάλιο: Το να έχετε τη σωστή ποσότητα καλίου στη διατροφή σας βοηθά στη διατήρηση της υγείας σας.

Εάν είστε όπως οι περισσότεροι άνθρωποι στις ΗΠΑ, πιθανότατα να μην λαμβάνετε αρκετό κάλιο (ποτάσιο) στη διατροφή σας. Όπως το ασβέστιο και το νάτριο, έτσι και το κάλιο είναι ένα μέταλλο που βρίσκεται σε ορισμένα τρόφιμα. Το να έχετε τη σωστή ποσότητα καλίου στη διατροφή σας βοηθά στη διατήρηση της υγείας σας, επομένως είναι σημαντικό να τρώτε άφθονα τρόφιμα πλούσια σε κάλιο.

Τροφές που είναι πλούσιες σε Κάλιο

Πολλά από τα τρόφιμα που ήδη τρώτε περιέχουν κάλιο. Τα τρόφιμα που αναφέρονται παρακάτω είναι πλούσια σε κάλιο. Εάν πρέπει να αυξήσετε την ποσότητα του καλίου στη διατροφή σας, κάντε υγιεινές επιλογές τροφίμων επιλέγοντας στοιχεία παρακάτω για να τα προσθέσετε στο μενού σας.

Πολλά φρέσκα φρούτα και λαχανικά είναι πλούσια σε κάλιο:

  • Μπανάνες, πορτοκάλια, πεπόνι, μελίτωμα, βερίκοκα, γκρέιπφρουτ (μερικά αποξηραμένα φρούτα, όπως τα δαμάσκηνα, οι σταφίδες και οι χουρμάδες, έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο)
  • Μαγειρεμένο σπανάκι
  • Μαγειρεμένο μπρόκολο
  • Πατάτες
  • Γλυκοπατάτες
  • Μανιτάρια
  • Αρακάς
  • Αγγούρια
  • Κολοκύθι
  • Κολοκύθες
  • Φυλλώδη λαχανικά

Ο χυμός από φρούτα πλούσια σε κάλιο είναι επίσης μια καλή επιλογή:

  • χυμός πορτοκάλι
  • Τοματοχυμος
  • Χυμός δαμάσκηνου
  • Χυμός βερίκοκου
  • Χυμός γκρέιπφρουτ

Ορισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως το γάλα και το γιαούρτι, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο (χαμηλά ή χωρίς λιπαρά είναι το καλύτερο).

Μερικά ψάρια περιέχουν κάλιο:

  • Τόνος
  • Γάδος (μπακαλίαρος)
  • Τρώκτης
  • Πετρόψαρα

Τα φασόλια ή τα όσπρια που είναι πλούσια σε κάλιο περιλαμβάνουν:

  • φασόλια Λίμα
  • φασόλια Pinto
  • Κόκκινα φασόλια
  • Σόγια
  • Φακές

Άλλα τρόφιμα που είναι πλούσια σε κάλιο περιλαμβάνουν:

  • Υποκατάστατα αλατιού (διαβάστε τις ετικέτες για να ελέγξετε τα επίπεδα καλίου)
  • Μέλασσα
  • Ξηροί καρποί
  • Κρέας και πουλερικά
  • Καστανό και άγριο ρύζι
  • Πίτουρο δημητριακά
  • Ψωμί ολικής αλέσεως και ζυμαρικά

Πόσο κάλιο χρειάζεσαι

Οι γυναίκες πρέπει να λαμβάνουν 2.600 mg και οι άνδρες 3.400 mg καλίου κάθε μέρα. Οι περισσότεροι Αμερικανοί δεν επιτυγχάνουν αυτόν τον στόχο.

Οι ανάγκες σας μπορεί να είναι διαφορετικές εάν έχετε νεφρική νόσο. Μερικοί άνθρωποι με νεφρική νόσο θα πρέπει να λαμβάνουν λιγότερο κάλιο από τις οδηγίες. Εάν τα νεφρά σας δεν λειτουργούν καλά, το πολύ κάλιο θα μπορούσε να παραμείνει στο σώμα σας, το οποίο μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στα νεύρα και τους μυς. Εάν έχετε νεφρική νόσο και ο γιατρός σας δεν σας έχει ήδη πει ποιο είναι το όριο καλίου σας, ρωτήστε το.

Αναγραφή στην ετικέτα
Για μεγάλο χρονικό διάστημα, το κάλιο δεν περιλαμβανόταν στις ετικέτες τροφίμων Nutrition Facts των συσκευασμένων τροφίμων. Αλλά τον Μάιο του 2016, οι κανόνες Nutrition Facts άλλαξαν και το κάλιο θα περιλαμβάνεται πλέον στη λίστα. Οι εταιρείες θα πρέπει να ενημερώσουν τις ετικέτες των τροφίμων τους τον Ιανουάριο του 2020 ή πριν. Αυτό θα σας διευκολύνει να παρακολουθείτε την πρόσληψη καλίου για καλύτερη υγεία.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ποιες τροφές βελτιώνουν την υγεία μας;

Απαλλάξτε τον οργανισμό σας από την κατακράτηση

Τι πρέπει να τρώμε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Τι προσφέρει το θαλασσινό αλάτι στον οργανισμό μας;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Κρεμμύδια: Γεμάτα γεύση και θρεπτικά συστατικά

Κρεμμύδια: Από τις αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες μέχρι την καρδιαγγειακή και ανοσοποιητική υποστήριξη, τα καθιστούν πολύτιμη τροφή για τη διατήρηση και τη βελτίωση της συνολικής υγείας.

Ένα απολαυστικό πιάτο ζυμαρικών με θαλασσινά

Γαριδομακαρονάδα: Η γαριδομακαρονάδα είναι ένα απολαυστικό πιάτο που συνδυάζει τη γλύκα της γαρίδας με τον πλούτο των ζυμαρικών. Είναι ένα κομψό αλλά απλό γεύμα ιδανικό για κάθε περίσταση.

Δημιουργώντας κεφτέδες για χορτοφάγους

Χορτοφαγικοί κεφτέδες: Τα χορτοφαγικά κεφτεδάκια είναι μια νόστιμη και θρεπτική εναλλακτική των παραδοσιακών κεφτεδών, ιδανική για ποικιλία γευμάτων από πιάτα ζυμαρικών μέχρι ορεκτικά.

Πέστροφα με σάλτσα μπάρμπεκιου στο τηγάνι

Πέστροφα συνταγή: Αυτή η συνταγή για ψητή  πέστροφα με σάλτσα μπάρμπεκιου στο τηγάνι είναι ιδανική για ένα γρήγορο και γευστικό γεύμα το βράδυ της εβδομάδας. Με λίγα μόνο απλά υλικά, μπορείτε να έχετε ένα λαχταριστό πιάτο στο τραπέζι σας σε χρόνο μηδέν.

Σολομός με πατάτες και πράσο 

Οικογενειακό φαγητό: Πρόκεται για ένα ψάρι με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, που αποτελεί μια καλή πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, όπως το δοκοσαεξανοϊκό οξύ (DHA) και το εικοσιπενταενοϊκό οξύ (EPA).

Close Icon