Διατροφή

Η σημασία της βέλτιστης διατροφής για την αθλητική επιτυχία

Η σημασία της βέλτιστης διατροφής για την αθλητική επιτυχία

Στη συµπλήρωση των κοµµατιών του παζλ για τη µεγιστοποίησης της αθλητικής απόδοσης, η σωστή διατροφή είναι ένα απαραίτητο κοµµάτι. Ένα κοµµάτι που σε συνδυασµό µε το κατάλληλο προπονητικό πρόγραµµα και την απαραίτητη αγωνιστική τακτική µπορεί να αποτελέσει το «κλειδί» της επιτυχίας.

∆εδοµένου ότι ένας αθλητής µπορεί να προπονείται 300 µε 500 φορές µέσα σε µια αγωνιστική σεζόν και τρώει τουλάχιστον 1.200-1.500 φορές µέσα στην ίδια χρονική περίοδο, γίνεται εύκολα αντιληπτό γιατί αυτή η τόσο συχνά επαναλαµβανόµενη διαδικασία µπορεί να διαδραµατίσει καίριο ρόλο.

Οφέλη ισορροπηµένης διατροφής
Τα οφέλη συνεπώς από µια σωστή ισορροπηµένη διατροφή για έναν αθλητή είναι πολλαπλά, µε κυριότερα την:

  • παροχή ενέργειας για την πραγµατοποίηση της προπόνησης
  • αποτελεσµατικότερη αποκατάσταση µεταξύ των προπονήσεων
  • ενίσχυση των προπονητικών προσαρµογών
  • διατήρηση ενός «υγιούς» σωµατικού βάρους
  • επίτευξη της βέλτιστης σωµατικής σύστασης
  • ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήµατος, καθώς και του αισθήµατος της αυτοπεποίθησης
  • βελτίωση της πνευµατικής λειτουργίας, καθώς και
  • µείωση του κινδύνου πρόκλησης τραυµατισµών.

Σύµφωνα µε τις διεθνείς συστάσεις, για να επιτευχθούν τα ανωτέρω, µια σωστή αθλητική διατροφή θα πρέπει να βασίζεται στους υδατάνθρακες. Το συγκεκριµένο µακροθρεπτικό συστατικό αποτελεί την κύρια πηγή ενέργειας τόσο για αερόβια αθλήµατα (αντοχής) όσο και για αναερόβια (µικρότερης διάρκειας). Η επαρκής παρουσία τους συµβάλλει παράλληλα στη διατήρηση αυξηµένου του ρυθµού οξείδωσής τους κατά την άσκηση, στην αποφυγή περιστατικών υπογλυκαιµίας, στην ταχεία αποκατάσταση µετά την προπόνηση, ενώ είναι εύλογα σηµαντικότατοι και για την εύρυθµη λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήµατος.

Οι πρωτεΐνες, µε τη σειρά τους, είναι το δεύτερο σηµαίνον συστατικό της αθλητικής διατροφής. Είναι αυτές οι οποίες παρέχουν τα αµινοξέα που χρειάζονται για την ανακατασκευή και την ανάπλαση του µυϊκού ιστού. ∆εδοµένης της εκτεταµένης µυϊκής φθοράς στην οποία υποβάλλονται οι µύες των αθλητών λόγω έντονης άσκησης, η αξία τους είναι αυτονόητη.

Ακολουθεί βίντεο:

Οι βιταµίνες, επίσης, είναι τα στοιχεία της διατροφής που παίζουν σηµαντικότατο ρόλο στη διατήρηση της υγείας του αθλητή και στην οµαλή διεξαγωγή διεργασιών, όπως είναι η µυϊκή συστολή και ο µεταβολισµός. Μία διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά µπορεί να καλύψει σχεδόν εξ ολοκλήρου τις ανάγκες των αθλητών στα συγκεκριµένα µικροθρεπτικά συστατικά.

Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και στο κοµµάτι της υδάτωσης για τους αθλητές. Η σωστή εξατοµικευµένη κατανάλωση υγρών τόσο πριν από την έναρξη όσο και κατά τη διάρκεια αλλά και µετά το πέρας µιας άσκησης έχει αποδειχθεί ότι είναι ουσιαστικής σηµασίας για την απόδοσή τους.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

22' Καθημερινής Σωματικής Άσκησης μπορούν να Μειώσουν τον Κίνδυνο Οξείας Covid-19 Νόσου

Η άσκηση προωθεί την σεξουαλική διέγερση και ικανοποίηση

Το τρέξιμο βελτιώνει την ψυχική υγεία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Διατροφή : Έτσι θα αποφύγετε την κατανάλωση θερμίδων

Διατροφή : Δεδομένου ότι τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες είναι παντού, είναι σημαντικό να αφιερώσετε χρόνο για να προγραμματίσετε μπροστά για να βεβαιωθείτε ότι έχετε υγιεινές επιλογές.

Διατροφή : Έτσι θα διατηρήσετε το βάρος σας

Διατροφή : Η υγιεινή διατροφή έχει να κάνει με την ισορροπία. Μπορείτε να απολαύσετε τα αγαπημένα σας τρόφιμα, ακόμα κι αν έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, λίπη ή πρόσθετα σάκχαρα. Το κλειδί είναι να τα τρώτε μόνο μια φορά και να τα εξισορροπούν με πιο υγιεινά τρόφιμα και περισσότερη σωματική δραστηριότητα.

Τα οφέλη της παπάγιας στην υγεία

Παπάγια: Η παπάγια διευκολύνει την απώλεια βάρους, καθώς έχει μια ήπια, γλυκιά γεύση που θυμίζει αυτή του πεπονιού και του ροδάκινου, χωρίς πολλές θερμίδες. Μερίδα 100 γραμμαρίων του φρούτου έχει μόλις 35 θερμίδες και παρέχει σημαντική ποσότητα βιταμίνης C που μπορεί να καλύψει ακόμη και μεγάλο ποσοστό των ημερήσιων αναγκών του οργανισμού μας. Επίσης είναι πλούσια σε προβιταμίνη Α, καθώς και σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και στο μεταβολισμό των τροφών.