Διατροφή

Φρούτο Νεκταρίνι: Πολλά τα οφέλη από την κατανάλωσή του για την υγεία αλλά και την απώλεια βάρους

Φρούτο Νεκταρίνι: Πολλά τα οφέλη από την κατανάλωσή του για την υγεία αλλά και την απώλεια βάρους

Οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα αντιοξειδωτικά σε αυτό το φρούτο βοηθούν στην προώθηση διαφόρων πτυχών ευεξίας, όπως η ενίσχυση της ανοσίας, η μείωση της αρτηριακής πίεσης και η προώθηση της μακροζωίας.

Φρούτο Νεκταρίνι: Τα οφέλη του απορρέουν από τον πλούτο του φρούτου σε βιταμίνες και μέταλλα. Οφείλονται επίσης στην περιεκτικότητα σε φυτοχημικά, φυσικές ενώσεις στα φυτικά τρόφιμα που ενισχύουν την υγεία και βοηθούν στην πρόληψη ασθενειών. Τα φρούτα είναι ιδιαίτερα άφθονα σε βιταμίνη C, νιασίνη, χαλκό, κάλιο και φυτικές ίνες. Περιέχει επίσης λουτεΐνη, ζεαξανθίνη και άλλα φυτοχημικά με αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Επιπλέον, είναι χαμηλό σε θερμίδες και λιπαρά. Τα οφέλη ευεξίας των νεκταρινιών περιλαμβάνουν: προώθηση της διαχείρισης βάρους, βελτίωση της υγείας του δέρματος, μείωση της αρτηριακής πίεσης, ενίσχυση της ανοσίας αυξάνοντας τη μακροζωία και βοηθώντας στην πρόληψη του καρκίνου.

Ο παρακάτω πίνακας δείχνει την υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά σε νεκταρίνια σύμφωνα με το Υπουργείο Γεωργίας, καθώς και το ποσοστό ημερήσιας αξίας. Το μέγεθος σερβιρίσματος για αυτές τις τιμές είναι 1 μεσαίο νεκταρίνι, το οποίο είναι 142 γραμμάρια (g). Ποσότητα θρεπτικών συστατικών % Ημερήσια αξία Θερμίδες 62,5 Πρωτεΐνη 1,5 g 3% Υδατάνθρακες 15,1 g 5% Ολικό λιπίδιο (λίπος) 0,45 g 1% Berνα 2,4 g 9% Βιταμίνη C 7,7 mg 9% Νιασίνη (Βιταμίνη Β3) 1,6 mg 10% Κάλιο 285 mg 6% Χαλκός 0,122 mg 14% Λουτεΐνη και ζεαξανθίνη 185 mcg

Τα νεκταρίνια είναι χαμηλά σε θερμίδες και λιπαρά αλλά υψηλά σε φυτικές ίνες, βιταμίνη C, νιασίνη, κάλιο και χαλκό. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι τα κυριότερα σημεία, αλλά ο καρπός περιέχει επίσης μικρότερες ποσότητες βιταμινών Α και Ε, μαζί με αρκετές βιταμίνες Β εκτός από τη νιασίνη. Επιπλέον, τα νεκταρίνια έχουν μικρότερες ποσότητες άλλων μετάλλων. Ο καρπός είναι επίσης πλούσιος σε φυτοχημικά, τις ενώσεις στα φυτά που έχουν θετικά αποτελέσματα για την υγεία μέσω αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων.

Οφέλη για την υγεία

Τα οφέλη των νεκταρινιών προέρχονται από το θρεπτικό τους προφίλ, καθιστώντας τα πολύτιμα για διάφορες πτυχές της υγείας. Αυτά τα οφέλη περιλαμβάνουν τα παρακάτω.

Προώθηση της διαχείρισης βάρους

Τα νεκταρίνια μπορούν να προωθήσουν τη διαχείριση του βάρους με διαφορετικούς τρόπους. Είναι γλυκά, ωστόσο, επειδή είναι χαμηλά σε θερμίδες και λιπαρά, δεν προάγουν την αύξηση του βάρους όπως κάνουν τα άλλα γλυκά. Επομένως, η αντικατάσταση με ένα νεκταρίνι αντί για ένα κομμάτι πίτας ή κέικ μπορεί να μειώσει την πρόσληψη θερμίδων. Ο καρπός είναι επίσης πλούσιος σε φυτικές ίνες, οι οποίες προάγουν το αίσθημα πληρότητας και βοηθούν στη μείωση της υπερκατανάλωσης τροφής. Μια αναθεώρηση του 2020 διερεύνησε πώς η κατανάλωση φρούτων επηρεάζει το βάρος στις γυναίκες. Επικαλέστηκε μια μελέτη σε 73.737 γυναίκες που συνέδεε κάθε καθημερινή μερίδα φρούτων με μια μέση απώλεια 0,6 κιλών (lb), ή 0,27 κιλών (kg). Η ανασκόπηση ανέφερε επίσης μια μελέτη σε 40.415 γυναίκες που συνέδεσαν κάθε μερίδα φρούτων με μια μέση απώλεια 0,5 κιλών (0,24 κιλά). Και οι δύο μελέτες πραγματοποιήθηκαν σε διάστημα 4 ετών.

Βελτίωση της υγείας του δέρματος

Η βιταμίνη Α και ο χαλκός στα νεκταρίνια είναι δύο θρεπτικά συστατικά που η έρευνα το 2021 ανέφερε ότι είναι σημαντικά για την υγεία του δέρματος. Η βιταμίνη Α προστατεύει το δέρμα από την υπεριώδη ακτινοβολία και επηρεάζει το πάχος του δέρματος, ενώ ο χαλκός διεγείρει την ωρίμανση του κολλαγόνου, της πρωτεΐνης που δίνει στο δέρμα ελαστικότητα. Η νιασίνη στα νεκταρίνια βοηθά επίσης στη διατήρηση της υγείας του δέρματος.

Μείωση της αρτηριακής πίεσης

Η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι ένας πρωταρχικός παράγοντας κινδύνου για καρδιακές παθήσεις. Όταν δεν είναι υπό έλεγχο, μπορεί να προκαλέσει προβλήματα σε άλλα όργανα, όπως τα νεφρά και τον εγκέφαλο. Μια παλαιότερη μελέτη του 2011 δήλωσε ότι η αυξημένη πρόσληψη καλίου θα μπορούσε να μειώσει την αρτηριακή πίεση. Αυτή η μείωση που προκαλείται από κάλιο μειώνει επίσης σημαντικά τον κίνδυνο για συνθήκες υγείας που μπορεί να προκαλέσει η υψηλή αρτηριακή πίεση. Σύμφωνα με τους συγγραφείς, αυτό περιλαμβάνει εγκεφαλικά επεισόδια, καρδιακές προσβολές και στεφανιαία νόσο.

Ενίσχυση της ανοσίας

Η περιεκτικότητα σε νεκταρίνια σε βιταμίνη C μπορεί να υποστηρίξει το ανοσοποιητικό σύστημα στην καταπολέμηση των λοιμώξεων με πολλούς τρόπους. Έρευνα το 2017 ανέφερε ότι μια ανεπάρκεια βιταμίνης C οδηγεί σε εξασθενημένη ανοσία και υψηλότερο κίνδυνο μόλυνσης. Τα οφέλη της βιταμίνης για την ανοσία περιλαμβάνουν την ενίσχυση της προστασίας του δέρματος από παθογόνους παράγοντες, τα οποία είναι μικρόβια που προκαλούν ασθένειες. Η βιταμίνη C ενισχύει επίσης την ικανότητα των κυττάρων του ανοσοποιητικού να σκοτώνουν παθογόνους παράγοντες και μειώνει τη βλάβη των ιστών στα σημεία μόλυνσης. Οι συγγραφείς της μελέτης δήλωσαν ότι τα χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης παραμένουν σχετικά κοινά στα δυτικά έθνη. Εξαιτίας αυτού, συνέστησαν να εξασφαλιστεί επαρκής πρόσληψη μέσω της αύξησης της κατανάλωσης τροφών πλούσιων σε βιταμίνη C στη διατροφή ή λήψη συμπληρωμάτων.

Αύξηση της διάρκειας ζωής

Μια παλαιότερη μελέτη του 2011 σημείωσε ότι τα φρούτα με υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην αύξηση της μακροζωίας. Αξιολόγησε τις επιπτώσεις της κατανάλωσης νεκταρινιού στη διάρκεια ζωής του Drosophila melanogaster, ενός τύπου μύγας.

Τα αποτελέσματα της μελέτης πρότειναν ότι τα φρούτα βελτίωσαν την επιβίωση των μυγών. Οι συγγραφείς κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα νεκταρίνια μπορούν να προωθήσουν τη μακροζωία μειώνοντας την οξειδωτική βλάβη και βελτιώνοντας τον μεταβολισμό της γλυκόζης. Ωστόσο, απαιτείται περισσότερη έρευνα μέσω ανθρώπινων μελετών.

Μια μετα-ανάλυση του 2014 βασίστηκε σε αυτό το εύρημα όταν διερεύνησε πώς η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών επηρεάζει τη θνησιμότητα. Ανασκόπησε δεδομένα από 16 μελέτες που αφορούσαν 56.423 θανάτους. Τα αποτελέσματα έδειξαν μια σχέση μεταξύ υψηλότερης κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών και χαμηλότερου κινδύνου θανάτου από όλες τις αιτίες.

Βοήθεια στην πρόληψη του καρκίνου

Έρευνα το 2020 βρήκε επιδημιολογικές μελέτες που δείχνουν ότι ο καρκίνος έχει αντίστροφη σχέση με την πρόσληψη πράσινων και κίτρινων φρούτων και λαχανικών. Επομένως, τα νεκταρίνια ανήκουν στην κατηγορία των φρούτων που μπορεί να προστατεύσουν από τον καρκίνο.

Οι ανθοκυανίνες είναι μία από τις φυτοχημικές ουσίες που περιέχουν τα νεκταρίνια. Μια μελέτη του 2016 εξέτασε τα αποτελέσματα των ανθοκυανινών στην πρόληψη του καρκίνου-διαπίστωσε ότι η ένωση έχει αντικαρκινικές ιδιότητες λόγω των αντιοξειδωτικών, αντιφλεγμονωδών και προληπτικών μεταλλάξεων δράσεών της. Ωστόσο, οι συγγραφείς της έρευνας δηλώνουν ότι πολλά από αυτά τα στοιχεία προέρχονται από μελέτες δοκιμαστικών σωλήνων. Με αυτό κατά νου, απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να εκτιμηθεί πλήρως η αξία των νεκταρινιών στην πρόληψη του καρκίνου.

Περίληψη

Τα νεκταρίνια είναι μια υψηλή πηγή βιταμίνης C, βιταμίνης Α και φυτικών ινών, μεταξύ άλλων θρεπτικών συστατικών. Οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα αντιοξειδωτικά σε αυτό το φρούτο βοηθούν στην προώθηση διαφόρων πτυχών ευεξίας, όπως η ενίσχυση της ανοσίας, η μείωση της αρτηριακής πίεσης και η προώθηση της μακροζωίας. Μερικές φορές, τα οφέλη για την υγεία ενός συγκεκριμένου τροφίμου οφείλονται εν μέρει σε αυτό που δεν περιέχει. Στην περίπτωση των νεκταρινιών, οι χαμηλές θερμίδες και τα λιπαρά και η υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες το καθιστούν επίσης χρήσιμο για τη διαχείριση του βάρους.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τα ιδιαίτερα οφέλη των φρούτων με κουκούτσι

Ποια φρούτα θωρακίζουν την υγεία και καταπολεμούν τις φλεγμονές

Ποια φρούτα-λαχανικά προτείνονται από τους ειδικούς τον Αύγουστο

Ροδάκινα Νεκταρίνια : Δείτε τα θρεπτικά συστατικά τους

Φυτικές ίνες : Τα οφέλη τους στον οργανισμό

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε σίδηρο

Στη νέα έρευνα σύμφωνα με τον Δρ Ζαχαρίου η ερευνητική ομάδα εστίασε σε συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά και όχι σε μια συγκεκριμένη διατροφή. Επρόκειτο για συστατικά που είτε συμβάλλουν στην αποβολή του πλεονάζοντος σιδήρου από τον εγκέφαλο είτε καταπολεμούν την επιβαρυντική του δράση.

Η μείωση της ζάχαρης στα συσκευασμένα τρόφιμα θα μπορούσε να αποτρέψει 2,48 εκατ. καρδιαγγειακά νοσήματα

ΗΠΑ Μελέτη: Ένα νέο μοντέλο υγείας και οικονομίας δείχνει σαφώς γιατί είναι επιτακτικό οι παρασκευαστές τροφίμων να μειώσουν την ποσότητα της προστιθέμενης ζάχαρης στα προϊόντα τους.

Δημιουργικοί τρόποι να εντάσσουμε σταφύλια στην καθημερινότητά μας

Επιπλέον, μια ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε στο Korean Journal of Family Medicine τον Ιανουάριο του 2021 σημείωσε ότι τα σταφύλια έχουν συσχετιστεί με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 (και τα σταφύλια έχουν χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο, καθιστώντας τα κατάλληλο σνακ για άτομα που ζουν με αυτή την πάθηση).

Διατροφικό σχήμα για πιο αποτελεσματικά εμβόλια

Η χορήγηση καθημερινών συμπληρωμάτων βιταμίνης Ε σε άτομα άνω των 65 ετών βρέθηκε να αυξάνει την ποσότητα αντισωμάτων που παρήγαγαν μετά τον εμβολιασμό κατά της ηπατίτιδας Β και του τετάνου.

Χτένια με κουσκούς και σκορδάτη σάλτσα

Με ένα τσέρκι βάζετε το κουσκούς σε κάθε πιάτο και από πάνω 4 χτένια με λίγο απ’ το ζουμάκι τους και για διακόσμηση μπορείτε να βάλετε λίγο σχοινόπρασο.

Πώς να φτιάξετε παστίτσιο με τόνο

 Σκεπάζουμε με τη μπεσαμέλ και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς με χρήση αέρα στο μεσαίο ράφι του φούρνου για 30 λεπτά.

Σκόνη κακάο: Λαχταριστή & πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών & θρεπτικών συστατικών που χρειάζεστε

Σκόνη κακάο: Μια μερίδα αντίστοιχη των δύο κουταλιών της σούπας σκόνης κακάο περιέχει περίπου 50 γραμμάρια καφεΐνης, η οποία είναι περίπου η μισή ποσότητα καφεΐνης που περιέχεται σε ένα μεσαίο φλιτζάνι του καφέ. Εάν έχετε ευαισθησία στην καφεΐνη, είναι σημαντικό να μην αγνοείτε την παραπάνω πληροφορία.