Διατροφή

FDA ΗΠΑ: Οι ετικέτες τροφίμων θα αναγράφουν τι είναι “υγιεινό”

FDA ΗΠΑ: Οι ετικέτες τροφίμων θα αναγράφουν τι είναι “υγιεινό”

FDA ΗΠΑ: Ο FDA όρισε για πρώτη φορά το «υγιεινό» το 1994, αλλά βασίστηκε στα κριτήρια για τη χρήση του όρου αποκλειστικά σε μεμονωμένα θρεπτικά συστατικά που περιέχονται σε κάθε συγκεκριμένο προϊόν διατροφής, αναφέρει η νέα πρόταση του οργανισμού.

ADMAN

Ο σολομός δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως «υγιεινό» τρόφιμο σύμφωνα με τους υπάρχοντες ομοσπονδιακούς κανονισμούς, επειδή περιέχει υψηλά επίπεδα λίπους. Ωστόσο, τα ζαχαρούχα δημητριακά μπορούν να φέρουν την ετικέτα “υγιεινό” στη συσκευασία τους, εάν σημειώσουν συγκεκριμένα κουτάκια που σχετίζονται με μεμονωμένα θρεπτικά συστατικά — παρόλο που μπορεί να είναι φορτωμένα με πρόσθετα σάκχαρα.

Αλλαγή στην ετικέτα τροφίμων

Αυτές οι αντιφάσεις έρχονται σε αντίθεση με τη σύγχρονη επιστήμη της διατροφής και την κοινή λογική, γι’ αυτό η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι ενημερώνει τον όρο μάρκετινγκ “υγιεινό” για να αντικατοπτρίζει όσα έχουν μάθει για το τι κάνει μια υγιεινή διατροφή. Ο νέος προτεινόμενος κανόνας του FDA θα ευθυγραμμίσει τον ορισμό του «υγιεινού» ισχυρισμού πιο στενά με την τρέχουσα επιστήμη της διατροφής. «Η διατροφή είναι το κλειδί για τη βελτίωση της υγείας του έθνους μας», δήλωσε ο υπουργός Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών Xavier Becerra σε μια δήλωση.

“Τα υγιεινά τρόφιμα μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο για χρόνιες ασθένειες. Αλλά πάρα πολλοί άνθρωποι μπορεί να μην γνωρίζουν τι σημαίνει υγιεινή τροφή. Η κίνηση του FDA θα βοηθήσει στην εκπαίδευση περισσότερων Αμερικανών για τη βελτίωση των αποτελεσμάτων υγείας, την αντιμετώπιση των ανισοτήτων στην υγεία και τη διάσωση ζωών.” Πάνω από το 80% των Αμερικανών δεν τρώνε αρκετά λαχανικά, φρούτα και γαλακτοκομικά, αλλά καταναλώνουν ανθυγιεινές ποσότητες πρόσθετων σακχάρων, κορεσμένων λιπαρών και νατρίου, ανέφερε ο οργανισμός.

Ο FDA όρισε για πρώτη φορά το «υγιεινό» το 1994, αλλά βασίστηκε στα κριτήρια για τη χρήση του όρου αποκλειστικά σε μεμονωμένα θρεπτικά συστατικά που περιέχονται σε κάθε συγκεκριμένο προϊόν διατροφής, αναφέρει η νέα πρόταση του οργανισμού. Η επιστήμη της διατροφής έχει εξελιχθεί από τότε. Αυτές τις μέρες, οι διατροφολόγοι επικεντρώνονται στο συνολικό διατροφικό πρότυπο ενός ατόμου, δίνοντας έμφαση στην κατανάλωση τροφών με θρεπτικά συστατικά όπως φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως. Τα είδη των θρεπτικών συστατικών έχουν επίσης σημασία.

Ο σολομός είναι πράγματι λιπαρός, αλλά τώρα αυτά τα λίπη πιστεύεται ότι είναι καλά για εσάς — για παράδειγμα, μονο- και πολυακόρεστα λιπαρά, καθώς και υγιή ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που προάγουν την υγεία της καρδιάς και του εγκεφάλου. Σύμφωνα με τον νέο κανόνα, περισσότερα τρόφιμα που αποτελούν μέρος ενός υγιεινού διατροφικού προτύπου και συνιστώνται από τις ομοσπονδιακές κατευθυντήριες γραμμές διατροφής των ΗΠΑ θα είναι επιλέξιμα να αυτοαποκαλούνται «υγιεινά», ανέφερε η FDA. Αυτά περιλαμβάνουν ξηρούς καρπούς και σπόρους, ψάρια με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά όπως ο σολομός και ορισμένα μαγειρικά έλαια.

Για να μπορούν να φέρουν τη λέξη “υγιεινό” στη συσκευασία τους, τα προϊόντα θα πρέπει να περιέχουν σημαντικές ποσότητες τροφής από μία από τις συνιστώμενες ομάδες τροφίμων — φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, δημητριακά και άπαχη πρωτεΐνη. Θα πρέπει επίσης να περιορίσουν τα θρεπτικά συστατικά που δεν είναι καλά για εσάς, συμπεριλαμβανομένων των κορεσμένων λιπαρών, του νατρίου και των πρόσθετων σακχάρων.

Για παράδειγμα, κάθε μερίδα δημητριακών που πωλείται ως «υγιεινό» θα πρέπει να περιέχει τρία τέταρτα της ουγγιάς δημητριακά ολικής αλέσεως και όχι περισσότερο από 1 γραμμάριο κορεσμένου λίπους, 230 χιλιοστόγραμμα νατρίου και 2,5 γραμμάρια πρόσθετα σάκχαρα, σύμφωνα με την υπηρεσία. είπε. Ο FDA είπε ότι ο νέος ορισμός αποσκοπεί τόσο στο να δώσει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να τρώνε καλύτερα και, ενδεχομένως, να προωθήσει μια πιο υγιεινή προσφορά τροφίμων, προτρέποντας τους κατασκευαστές να προσθέσουν περισσότερα καλά τρόφιμα όπως λαχανικά ή δημητριακά ολικής αλέσεως στις σειρές προϊόντων τους. Η υπηρεσία ερευνά επίσης ένα σύμβολο που οι κατασκευαστές θα μπορούσαν να χτυπήσουν στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας για να δείξουν ότι το προϊόν τους πληροί τον νέο ορισμό “υγιεινό”.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Εύκολο κοτόπουλο με λαχανικά!

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η διατροφή δεν είναι πολύ πιο υγιεινή σήμερα από ό,τι ήταν πριν από τριάντα χρόνια

Ποια είναι τα οφέλη του μελιού για τον οργανισμό μας;

Καρύδια: Μια υπερτροφή που τονώνει την υγεία καθώς μεγαλώνουμε

Πώς επηρεάζει η σωστή διατροφή την γνωστική λειτουργία;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποιες τροφές βελτιώνουν την υγεία μας;

Διατροφή: Αν και δεν υπάρχει μαγικό φίλτρο που να μπορεί να σταματήσει τη γήρανση, η κατανάλωση αντιγηραντικών τροφών μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε το δέρμα σας νεανικό και λαμπερό.

Ποια είναι τα οφέλη που μας προσφέρει η κατανάλωση πιπεριών;

Πιπεριές: Οι πιπεριές έχουν πολλά οφέλη. Είναι χαμηλά σε θερμίδες και είναι γεμάτα με καλή διατροφή. Όλες οι ποικιλίες είναι εξαιρετικές πηγές βιταμινών Α και C, καλίου, φολικού οξέος και φυτικών ινών.

Τελικά, είναι υγιεινό το κακάο;

Κακάο: Το κακάο περιέχει σεροτονίνη και τρυπτοφάνη. Και οι δύο αυτές χημικές ουσίες έχουν συνδεθεί με μειωμένα συμπτώματα κατάθλιψης. Προωθούν επίσης καλύτερο ύπνο, ο οποίος συνδέεται επίσης με καλύτερη διάθεση.

Τι οφέλη παρέχουν τα μούρα στον εγκέφαλο;

Μούρα: Η κατανάλωση περισσότερων μούρων και η κατανάλωση τσαγιού μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση της διανοητικής πτώσης καθώς γερνάτε, σύμφωνα με νέα έρευνα.