Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Διατροφή

Δυσκοιλιότητα: Πλάνο 3 εβδομάδων ρυθμίζει τη λειτουργία του εντέρου

Δυσκοιλιότητα: Πλάνο 3 εβδομάδων ρυθμίζει τη λειτουργία του εντέρου

Διατροφικό πλάνο τριών εβδομάδων υπόσχεται να μας απαλλάξει από την δυσκοιλιότητα, αρκεί να σεβαστούμε τις βασικές του αρχές.

Διατροφικό πλάνο τριών εβδομάδων υπόσχεται να μας απαλλάξει από την δυσκοιλιότητα, αρκεί να σεβαστούμε τις βασικές του αρχές που συνίστανται στην αύξηση της πρόσληψης φυτικών ινών σε συνδυασμό με πόση άφθονου νερού. Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να αντιμετωπίσετε τη δυσκοιλιότητα είναι η σταδιακή αλλαγή των διατροφικών συνηθειών σύμφωνα με το πρότυπο της μεσογειακής διατροφής. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Πρέπει να εντάξετε στη διατροφή σας τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες όπως δημητριακά ολικής άλεσης (σιτάρι, βρώμη κλπ.), φρούτα (ακτινίδια, αχλάδια, σύκα), λαχανικά (φασολάκια, μπάμιες, αρακά) και όσπρια. Επιτρέπονται και οι συνδυασμοί π.χ. καστανό ρύζι με φακές ή ρεβίθια.

Οι γαστρεντερολόγοι εξηγούν ότι τα τρόφιμα αυτά είναι πλούσια σε στερεό υπόλειμμα, δηλαδή προκαλούν αποβολή μεγάλου όγκου κοπράνων. Αντιθέτως το κόκκινο κρέας, το κοτόπουλο και τα γαλακτοκομικά είναι τροφές φτωχές σε υπόλειμμα. Καθώς εντάσσετε τα παραπάνω τρόφιμα στη διατροφή σας, σταδιακά πάντα, σε περίπου τρεις εβδομάδες θα διαπιστώσετε ότι το έντερό σας θα αρχίσει και πάλι να λειτουργεί ομαλά.

Χρήσιμα tips που για την «ενεργοποίηση» του πεπτικού συστήματος

  • Πίνετε άφθονο νερό για την καλύτερη λειτουργία του εντέρου. Ο συνδυασμός των φυτικών ινών με το νερό θεωρείται ιδιαίτερα αποτελεσματικός.
  • Τρώτε αποξηραμένα φρούτα. Τα ξηρά δαμάσκηνα θεωρούνται τέλεια επιλογή (έχουν ήπια καθαρτική δράση) επειδή είναι πλουσιότατα σε φυτικές ίνες (10-12 ξηρά δαμάσκηνα παρέχουν 7γρ ινών που αντιστοιχούν στο 30% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης.)
  • Μειώστε τα αμυλούχα τρόφιμα (μακαρόνια, πατάτες,) και αυξήστε τα δημητριακά ολικής άλεσης που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες.
  • Μην αγνοείτε τα αντανακλαστικά του εντέρου σας επειδή βιάζεστε π.χ., να φύγετε από το σπίτι.

Οι πολύτιμες ίνες

Η δυτικού τύπου διατροφή είναι πολύ φτωχή σε ίνες, συνήθως δεν υπερβαίνει τα 10γρ ημερησίως την ώρα που η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη φυτικών ινών για τους ενήλικες είναι 20-35 γρ. Ωστόσο μην αυξήσετε απότομα την πρόσληψη ινών επειδή μπορεί να προκαλέσει γαστρεντερικές ενοχλήσεις. Εντάξτε τις σταδιακά στη διατροφή σας και πάντοτε με αντίστοιχη αύξηση της κατανάλωσης νερού.

Οι 15 πλουσιότερες σε ίνες τροφές:

-Δημητριακά, πηγή φυτικών ινών 1/4,

– Φάβα, ½ φλιτζάνι,  8.1 γρ φυτικών ινών

– Φακή, ½ φλιτζάνι 7.8  γρ φυτικών ινών

-Μαυρομάτικα φασόλια, ½ φλιτζάνι 7.5  γρ φυτικών ινών

– Αγκινάρες, 1 καρδιά, 6.5  γρ φυτικών ινών

– Φασόλια ξερά, ½ φλιτζάνι, 6.3  γρ φυτικών ινών

-Αρακάς ½ φλιτζάνι, 4.4  γρ φυτικών ινών

– Αχλάδι 1 μικρό, 4.3  γρ φυτικών ινών

– Βατόμουρα ½ φλιτζάνι 3.8  γρ φυτικών ινών.

– Πατάτα, ψητή με τη φλούδα 1 μέτρια (180 γραμ) 3.8  γρ φυτικών ινών

– Δαμάσκηνα ξερά ½ φλιτζάνι, 3.8  γρ φυτικών ινών

– Σύκα ξερά ½ φλιτζάνι 3.7  γρ φυτικών ινών

 

Στις περιπτώσεις που η δυσκοιλιότητα δεν αντιμετωπίζεται με διατροφικές αλλαγές και το πρόβλημα επιμένει, τότε μπορεί να συσταθεί από τον γαστρεντερολόγο η λήψη υπακτικών (χάπια, σιρόπια, υπόθετα). Συνιστάται όμως να έχει προηγηθεί ιατρικός έλεγχος, ώστε να έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο η δυσκοιλιότητα να οφείλεται σε κάποιο σοβαρότερο πρόβλημα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Tips για να μυρίζετε όμορφα συνέχεια

Πώς η βρώμη μπορεί να ωφελήσει την υγεία μας;

Tips για να μειώσετε την πείνα ενώ κάνετε δίαιτα

Tips για ασφαλή και αποτελεσματική προπόνηση

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ένα απολαυστικό πιάτο ζυμαρικών με θαλασσινά

Γαριδομακαρονάδα: Η γαριδομακαρονάδα είναι ένα απολαυστικό πιάτο που συνδυάζει τη γλύκα της γαρίδας με τον πλούτο των ζυμαρικών. Είναι ένα κομψό αλλά απλό γεύμα ιδανικό για κάθε περίσταση.

Δημιουργώντας κεφτέδες για χορτοφάγους

Χορτοφαγικοί κεφτέδες: Τα χορτοφαγικά κεφτεδάκια είναι μια νόστιμη και θρεπτική εναλλακτική των παραδοσιακών κεφτεδών, ιδανική για ποικιλία γευμάτων από πιάτα ζυμαρικών μέχρι ορεκτικά.

Πέστροφα με σάλτσα μπάρμπεκιου στο τηγάνι

Πέστροφα συνταγή: Αυτή η συνταγή για ψητή  πέστροφα με σάλτσα μπάρμπεκιου στο τηγάνι είναι ιδανική για ένα γρήγορο και γευστικό γεύμα το βράδυ της εβδομάδας. Με λίγα μόνο απλά υλικά, μπορείτε να έχετε ένα λαχταριστό πιάτο στο τραπέζι σας σε χρόνο μηδέν.

Σολομός με πατάτες και πράσο 

Οικογενειακό φαγητό: Πρόκεται για ένα ψάρι με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, που αποτελεί μια καλή πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, όπως το δοκοσαεξανοϊκό οξύ (DHA) και το εικοσιπενταενοϊκό οξύ (EPA).

Πώς να μαγειρέψετε το τέλειο rib eye;

Rib eye: Το μαγείρεμα της τέλειας μπριζόλας rib eye απαιτεί έναν συνδυασμό επιλογής κρέατος υψηλής ποιότητας, κατάλληλων καρυκευμάτων και εξοικείωσης με την τεχνική μαγειρέματος

Close Icon