Διατροφή

Διατροφή : Τρόφιμα που συμβάλουν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου

Διατροφή : Τρόφιμα που συμβάλουν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου

Τα τρόφιμα που τρώμε μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στη δομή και την υγεία του εγκεφάλου μας. Η κατανάλωση μιας δίαιτας ενίσχυσης του εγκεφάλου μπορεί να υποστηρίξει τόσο τη βραχυπρόθεσμη όσο και τη μακροπρόθεσμη εγκεφαλική λειτουργία.

Ο εγκέφαλος είναι ένα όργανο έντασης ενέργειας, που χρησιμοποιεί περίπου το 20 τοις εκατό των θερμίδων του σώματος , οπότε χρειάζεται άφθονο καλό καύσιμο για να διατηρήσει τη συγκέντρωση όλη την ημέρα. Ο εγκέφαλος απαιτεί επίσης ορισμένα θρεπτικά συστατικά για να παραμείνει υγιής. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, για παράδειγμα, βοηθούν στην οικοδόμηση και επιδιόρθωση εγκεφαλικών κυττάρων, και τα αντιοξειδωτικά μειώνουν το κυτταρικό στρες και τη φλεγμονή , που συνδέονται με τη γήρανση του εγκεφάλου και τις νευροεκφυλιστικές διαταραχές, όπως η νόσος του Αλτσχάιμερ .

 Λιπαρά ψάρια
  • Τα λιπαρά ψάρια περιέχουν ωμέγα-3 που μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση της υγείας του εγκεφάλου.
  • Τα λιπαρά ψάρια είναι ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Τα ωμέγα-3 βοηθούν στη δημιουργία μεμβρανών γύρω από κάθε κύτταρο στο σώμα, συμπεριλαμβανομένων των εγκεφαλικών κυττάρων. Μπορούν, συνεπώς, να βελτιώσουν τη δομή των εγκεφαλικών κυττάρων που ονομάζονται νευρώνες.
  •  Τα άτομα με υψηλά επίπεδα ωμέγα-3 είχαν αυξημένη ροή αίματος στον εγκέφαλο. Οι ερευνητές εντόπισαν επίσης μια σχέση μεταξύ των επιπέδων ωμέγα-3 και της καλύτερης γνώσης ή των ικανοτήτων σκέψης.
  • Οι άνθρωποι μπορούν επίσης να πάρουν ωμέγα-3 από σόγια, ξηρούς καρπούς, λιναρόσπορο και άλλους σπόρους.
Μαύρη σοκολάτα
  • Η μαύρη σοκολάτα περιέχει κακάο, επίσης γνωστό ως κακάο. Το κακάο περιέχει φλαβονοειδή, έναν τύπο αντιοξειδωτικού.
  • Τα αντιοξειδωτικά είναι ιδιαίτερα σημαντικά για την υγεία του εγκεφάλου, καθώς ο εγκέφαλος είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος στο οξειδωτικό στρες, το οποίο συμβάλλει στη γνωστική μείωση της ηλικίας και στις εγκεφαλικές παθήσεις.
  • Τα φλαβονοειδή κακάου φαίνεται να είναι καλά για τον εγκέφαλο.  Μπορεί να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη νευρώνων και αιμοφόρων αγγείων σε μέρη του εγκεφάλου που εμπλέκονται στη μνήμη και τη μάθηση. Μπορούν επίσης να διεγείρουν τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο.
  • Μερικές έρευνες δείχνουν επίσης ότι το φλαβονοειδές συστατικό της σοκολάτας μπορεί να αντιστρέψει τα προβλήματα μνήμης στα σαλιγκάρια. Οι επιστήμονες δεν έχουν ακόμη δοκιμάσει αυτό σε ανθρώπους.
  • Η κατανάλωση αυτού του τύπου μαύρης σοκολάτας μπορεί να βελτιώσει την πλαστικότητα του εγκεφάλου, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για τη μάθηση, και μπορεί επίσης να προσφέρει άλλα οφέλη που σχετίζονται με τον εγκέφαλο.

Ακολουθεί βίντεο με υγιεινές τροφές

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Διαβήτης : Συμβουλές για να τρέφεστε σωστά

Λοίμωξη Κορωνοιός : Πως δρα σε εμβολιασμένους και μη εμβολιασμένους υγιονομικούς

Νίκος Χαρδαλιάς Φωτιά Σχίνος : "Άλλη μία δύσκολη βραδιά ολοκληρώθηκε"

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Οι μπάμιες είναι μια υγιεινή επιλογή για τους διαβητικούς

Μπάμιες: Οι μπάμιες είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες που αποτελούν σημαντικό μέρος των διατροφικών θεραπευτικών επιλογών για την πρόληψη και διαχείριση του διαβήτη. Έχει αποδειχθεί ότι η αυξημένη πρόσληψη διαιτητικών ινών προωθεί τη γλυκαιμική ρύθμιση και βελτιώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη.

Μάνγκο : Τα οφέλη του στην υγεία

Μάνγκο : Σε ορισμένα μέρη του κόσμου, το μάνγκο  ονομάζεται "βασιλιάς των φρούτων". Είναι ένα drupe, ή πέτρινο φρούτο, που σημαίνει ότι έχει ένα μεγάλο σπόρο στη μέση.

Τα αντιοξειδωτικά και θεραπευτικά οφέλη του ροδάκινου

Ροδάκινο: Ένα μεσαίο ροδάκινο μπορεί να σας δώσει έως και 6% έως 9% των φυτικών ινών που χρειάζεται το σώμα σας κάθε μέρα. Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες μπορούν να σας προστατεύσουν από προβλήματα υγείας όπως ο διαβήτης, οι καρδιακές παθήσεις και ο καρκίνος του παχέος εντέρου.

To ακτινίδιο ενισχύει καρδιά, πέψη κι ανοσολογική απόκριση του οργανισμού

Ακτινίδιο: Το ακτινίδιο είναι μια υγιεινή επιλογή και είναι πλούσιο σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Η ξινή γεύση, η ευχάριστη υφή και ο χαμηλός αριθμός θερμίδων το καθιστούν μια νόστιμη και υγιεινή επιλογή για σνακ ή επιδόρπιο.