Διατροφή

Διατροφή : Τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικά

Διατροφή : Τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικά

Διατροφή : Τα αντιοξειδωτικά είναι ενώσεις που παράγονται στο σώμα σας και βρίσκονται στα τρόφιμα. Βοηθούν στην προστασία των κυττάρων σας από βλάβες που προκαλούνται από δυνητικά επιβλαβή μόρια γνωστά ως ελεύθερες ρίζες

Όταν συσσωρεύονται ελεύθερες ρίζες, μπορεί να προκαλέσουν κατάσταση γνωστή ως οξειδωτικό στρες. Αυτό μπορεί να βλάψει το DNA σας και άλλες σημαντικές δομές στα κύτταρα σας. Δυστυχώς, το χρόνιο οξειδωτικό στρες μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο χρόνιων παθήσεων όπως καρδιακές παθήσεις, διαβήτη τύπου 2 και καρκίνο.

Ευτυχώς, η διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά μπορεί να σας βοηθήσει να αυξήσετε τα επίπεδα αντιοξειδωτικών στο αίμα σας για να καταπολεμήσετε το οξειδωτικό στρες και να μειώσετε τον κίνδυνο αυτών των ασθενειών.

Μαύρη σοκολάτα

  •  Η μαύρη σοκολάτα είναι θρεπτική . Έχει περισσότερο κακάο από την κανονική σοκολάτα, καθώς και περισσότερα μέταλλα και αντιοξειδωτικά.
  • Η μαύρη σοκολάτα έχει έως και 15 mmol αντιοξειδωτικών ανά 3,5 ουγκιές (100 γραμμάρια). Αυτό είναι ακόμη περισσότερο από τα βατόμουρα και τα σμέουρα, τα οποία περιέχουν έως και 9,2 και 2,3 mmol αντιοξειδωτικών στο ίδιο μέγεθος μερίδας, αντίστοιχα .
  • Τα αντιοξειδωτικά στο κακάο και τη μαύρη σοκολάτα έχουν συνδεθεί με εντυπωσιακά οφέλη για την υγεία, όπως λιγότερη φλεγμονή και μειωμένους παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις.
  • Η κατανάλωση προϊόντων πλούσιων σε κακάο, όπως η μαύρη σοκολάτα, μείωσε τη συστολική αρτηριακή πίεση (την ανώτερη τιμή) κατά μέσο όρο 4,5 mmHg και τη διαστολική αρτηριακή πίεση (χαμηλότερη τιμή) κατά μέσο όρο 2,5 mmHg.
Βακκίνια
  • Αν και έχουν χαμηλές θερμίδες, τα βακκίνια είναι γεμάτα με θρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικά.
  • Τα βακκίνια περιέχουν την υψηλότερη ποσότητα αντιοξειδωτικών μεταξύ όλων των φρούτων και λαχανικών που καταναλώνονται συνήθως .
  • Τα αντιοξειδωτικά στα βατόμουρα μπορεί να είναι υπεύθυνα για αυτό το αποτέλεσμα. Πιστεύεται ότι το κάνουν αυτό εξουδετερώνοντας επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες, μειώνοντας τη φλεγμονή και αλλάζοντας την έκφραση ορισμένων γονιδίων .
Φράουλες
  • Οι φράουλες είναι από τα πιο δημοφιλή μούρα στον πλανήτη. Είναι γλυκές, ευπροσάρμοστες και πλούσια πηγή βιταμίνης C και αντιοξειδωτικών .
  • Με βάση μια ανάλυση FRAP, οι φράουλες παρέχουν έως και 5,4 mmol αντιοξειδωτικών ανά 3,5 ουγκιές (100 γραμμάρια).
  • Οι φράουλες περιέχουν έναν τύπο αντιοξειδωτικού που ονομάζεται ανθοκυανίνες, που τους δίνουν το κόκκινο χρώμα τους. Οι φράουλες που έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε ανθοκυανίνη τείνουν να είναι πιο φωτεινές κόκκινες .
  • Οι ανθοκυανίνες μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων μειώνοντας τα επίπεδα της «κακής» LDL χοληστερόλης και αυξάνοντας την «καλή» HDL χοληστερόλη .

Ακολουθεί βίντεο για σωστή διατροφή

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Σεξουαλική υγεία : Μάθετε τους διαφορετικούς τύπους σεξουαλικότητας

10 τροφές που μας προσφέρουν δροσιά κατά τη διάρκεια του καύσωνα

Κοινωνικό άγχος : Συμβουλές για να το ξεπεράσετε

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποιο διατροφικό σχήμα συστήνεται για την μείωση της αρτηριακής πίεσης

Επιπλέον λόγους δίνουν στους ασθενείς μεγαλύτερης ηλικίας με υπέρταση οι επιστήμονες για να προσθέσουν στη διατροφή τους ένα δημοφιλές γαλακτοκομικό προϊόν. Διαβάστε τι έδειξε η έρευνα

Τροφές που μπορούν να σας χαρίσουν λαμπερό δέρμα

Διατροφή για λαμπερό δέρμα: Καθώς οι επιστήμονες μαθαίνουν περισσότερα για τη διατροφή και το σώμα, είναι ολοένα και πιο σαφές ότι αυτό που τρώτε μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την υγεία και τη γήρανση του δέρματός σας.

Αντιφλεγμονώδης διατροφή - ασπίδα για καρκίνο και διαβήτη

Αν υπάρχει ένας λόγος που οι λαοί της Μεσογείου ζουν περισσότερο και έχουν καλύτερη ποιότητα ζωής, αυτός είναι η διατροφή - Το διατροφικό μοτίβο που ακολουθούν τους προσφέρει καλύτερη καρδιακή και εγκεφαλική υγεία και τους προστατεύει από αρκετές σοβαρές παθήσεις, μεταξύ των οποίων ο καρκίνος και ο διαβήτης τύπου 2

Tροφές πλούσιες σε νερό για είστε πάντα ενυδατωμένοι

Ενυδάτωση οργανισμού: Οι ειδικοί γενικά συνιστούν να πίνετε πολλά ποτήρια νερό την ημέρα για να καλύψετε τις ανάγκες ενυδάτωσης. Αλλά ενώ το πόσιμο νερό είναι πολύ σημαντικό, μπορείτε επίσης να το πάρετε από τα τρόφιμα. Υπάρχουν πολλές υγιεινές τροφές που μπορούν να συνεισφέρουν μεγάλη ποσότητα νερού στη διατροφή σας.

Ποιες τροφές συμβάλλουν στην πρόληψη της οστεοπόρωσης

Τα οστά είναι ένας ζωντανός ιστός που χτίζεται και αποδομείται καθημερινά στο σώμα μας. Για να υπάρξει ένα θετικό ισοζύγιο στο τέλος της ημέρας, πρέπει να υπερτερεί ο σχηματισμός νέου οστού από την αποδόμηση.

Πρωινό χωρίς πολλούς υδατάνθρακες: Γίνεται; (Keto friendly edition)

Keto πρωινό συνταγές: Ιδέες για εύκολα και γρήγορα πρωινά, τα οποία μπορείτε να ετοιμάσετε μέσα σε ελάχιστα λεπτά χωρίς να σας γεμίσουν με κενές θερμίδες και υπερβολικούς υδατάνθρακες. Ενέργεια και γεύση για το πρωινό σας ξύπνημα!