Επιστημονικά Νέα

Πίεση σάκχαρο διατροφή: Μελέτη δείχνει ποια διατροφή ρίχνει το σάκχαρο

Πίεση σάκχαρο διατροφή: Μελέτη δείχνει ποια διατροφή ρίχνει το σάκχαρο

Άτομα μέσης έως μεγαλύτερης ηλικίας που έτρωγαν τουλάχιστον τρεις μερίδες σπόρων ολικής αλέσεως καθημερινά είχαν μικρότερες αυξήσεις στην αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους με την πάροδο του χρόνου σε σύγκριση με εκείνους που έτρωγαν κάτω από μισή μερίδα την ημέρα, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Nutrition.

Πίεση σάκχαρο διατροφή: Άτομα μέσης έως μεγαλύτερης ηλικίας που έτρωγαν τουλάχιστον τρεις μερίδες σπόρων ολικής αλέσεως καθημερινά είχαν μικρότερες αυξήσεις στην αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους με την πάροδο του χρόνου σε σύγκριση με εκείνους που έτρωγαν κάτω από μισή μερίδα την ημέρα, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Nutrition. Η μελέτη των ερευνητών στο Jean Mayer USDA Human Nutrition Research Center on Aging, στο Tufts University, εξέτασε πώς η πρόσληψη ολόκληρων και επεξεργασμένων σπόρων, με την πάροδο του χρόνου, επηρέασε πέντε παράγοντες κινδύνου καρδιακών παθήσεων: περιφέρεια μέσης, αρτηριακή πίεση, σάκχαρο αίματος, τριγλυκερίδια και HDL («καλή») χοληστερόλη.

Χρησιμοποιώντας δεδομένα από τη Framingham Heart Study Offspring Cohort, η οποία ξεκίνησε τη δεκαετία του 1970 για την εκτίμηση των μακροπρόθεσμων παραγόντων κινδύνου καρδιακών παθήσεων, η νέα μελέτη εξέτασε τα αποτελέσματα υγείας που σχετίζονται με την κατανάλωση ολόκληρων και επεξεργασμένων σπόρων για μια περίοδο 18 ετών. Οι 3.100 συμμετέχοντες ήταν κυρίως λευκοί και, κατά μέσο όρο, πολλοί από αυτούς στην πέμπτη δεκαετία της ζωή τους. Η ερευνητική ομάδα συνέκρινε τις αλλαγές στους πέντε παράγοντες κινδύνου, σε διαστήματα τεσσάρων ετών, σε τέσσερις κατηγορίες αναφερόμενης πρόσληψης σπόρων ολικής αλέσεως, που κυμαίνονται από λιγότερο από μισή μερίδα την ημέρα έως τρεις ή περισσότερες μερίδες την ημέρα. Σύμφωνα με τις Διατροφικές Οδηγίες για τους Αμερικανούς 2020-2025, η συνιστώμενη ποσότητα κόκκων ολικής αλέσεως είναι τρεις ή περισσότερες μερίδες ημερησίως. Ένα παράδειγμα μιας μερίδας είναι ένα κομμάτι ψωμί ολικής αλέσεως, μισό φλιτζάνι δημητριακά βρόμης ή μισό φλιτζάνι καστανό ρύζι.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι για κάθε τετραετές διάστημα:

Η περιφέρεια της μέσης αυξήθηκε κατά μέσο όρο πάνω από 2,3 εκατοστά στους συμμετέχοντες με χαμηλή πρόσληψη, έναντι περίπου 1,1 εκατοστών στους συμμετέχοντες με υψηλή πρόσληψη.

Ακόμη και μετά την καταγραφή των αλλαγών στην περιφέρεια της μέσης, οι αυξήσεις στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και τη συστολική αρτηριακή πίεση ήταν μεγαλύτερες για όσους είχαν χαμηλή πρόσληψη ολικών σπόρων, σε σύγκριση με την υψηλή πρόσληψη.

Η χαμηλότερη πρόσληψη επεξεργασμένων σπόρων οδήγησε σε ευνοϊκότερα επίπεδα τριγλυκεριδίων για κάθε τετραετή περίοδο.

«Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι η κατανάλωση τροφών ολικής αλέσεως ως μέρος μιας υγιεινής διατροφής προσφέρει οφέλη για την υγεία πέρα ​​από απλώς να μας βοηθήσει να χάσουμε ή να διατηρήσουμε το βάρος καθώς γερνάμε. Αυτά τα δεδομένα υποδηλώνουν ότι τα άτομα που τρώνε περισσότερα δημητριακά είναι καλύτερα σε θέση να διατηρήσουν τα το σάκχαρο του αίματος και την αρτηριακή πίεση με την πάροδο του χρόνου. Η διαχείριση αυτών των παραγόντων κινδύνου καθώς μεγαλώνουμε μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από τις καρδιακές παθήσεις» δήλωσε η Nicola McKeown, μέλος της Ομάδας Διατροφικής Επιδημιολογίας στο USDA HNRCA.

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους τα δημητριακά ολικής αλέσεως μπορούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους να διατηρήσουν μια μικρότερη περιφέρεια μέσης και να μειώσουν τις αυξήσεις στους άλλους παράγοντες κινδύνου. Η παρουσία φυτικών ινών σε δημητριακά ολικής αλέσεως μπορεί να έχει αποτέλεσμα ένα καλύτερο κορεσμό της πείνας και περισσότερο μαγνήσιο, κάλιο και αντιοξειδωτικά, κάτι που μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση. Οι διαλυτές φυτικές ίνες ειδικότερα μπορεί να ανεβάζουν το σάκχαρο λιγότερο μετά από το γεύμα. Ο μεγαλύτερος συνεισφέρων στην πρόσληψη ολικής αλέσεως μεταξύ των συμμετεχόντων ήταν ψωμιά ολικής αλέσεως και τα δημητριακά πρωινού έτοιμα για κατανάλωση. Οι εκλεπτυσμένοι κόκκοι προέρχονταν κυρίως από ζυμαρικά και λευκό ψωμί. Οι ολόκληροι σπόροι είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες, βιταμίνες Β, αντιοξειδωτικά και μικρές ποσότητες υγειών λιπών. Η άλεση των ολόκληρων κόκκων αφαιρεί αυτά τα συστατικά, αφήνοντας μόνο το άμυλο του σπόρου.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Νέα μελέτη συνδέει την πρόσληψη ολικής άλεσης τροφών με μειωμένο καρδιαγγειακό κίνδυνο

Οι αθλητές διατρέχουν κίνδυνο για ακανόνιστο καρδιακό ρυθμό

Υπερβολική ανεπιθύμητη τριχοφυΐα : Αυτοί είναι οι παράγοντες που την προκαλούν

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η άσκηση προστατεύει την καρδιά μέσω μίας διαδικασίας γνωστής ως ισχαιμικής προετοιμασίας

Αθλητισμός: Μελέτες σε ζώα υποδεικνύουν ότι η ισχαιμική προετοιμασία φαίνεται να προστατεύει την καρδιά εάν συμβεί έμφραγμα αργότερα, μειώνοντας τη βλάβη έως και 50%.

Νέα έρευνα εντοπίζει την πιθανή αιτία της νόσου Αλτσχάιμερ, παρέχοντας δυνατότητες για νέα θεραπεία

Αλτσχάιμερ: "Ενώ τώρα χρειάζεται περαιτέρω έρευνα, το αποτέλεσμα της μελέτης δείχνει ότι η αφθονία των τοξικών πρωτεϊνικών εναποθέσεων στο αίμα θα μπορούσε δυνητικά να αντιμετωπιστεί μέσω της διατροφής ενός ατόμου και ορισμένων φαρμάκων που θα μπορούσαν να στοχεύσουν συγκεκριμένατα τα επίπεδα λιποπρωτεΐνης-αμυλοειδούς, μειώνοντας τον κίνδυνο ή επιβραδύνοντας την εξέλιξη της νόσου Αλτσχάιμερ", είπε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της μελέτης, καθηγητής John Mamo από το Πανεπιστημίο Curtin.

Τι είναι η ειδική μάσκα που φοράει η Ιωάννα Παλιοσπύρου

Ιωάννα Παλιοσπύρου: Τι προσφέρει η χρήση της μάσκας στους ασθενείς με εγκαύματα στο πρόσωπο. Επί πόσες ώρες την ημέρα και πόσο καιρό συνήθως χρησιμοποιείται. Τι λένε οι ειδικοί στην αποκατάσταση εγκαυμάτων. Με το πρόσωπό της καλυμμένο με μια ειδική, λευκή, πλαστική μάσκα εμφανίστηκε σήμερα το πρωί στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Αθηνών η 35χρονη Ιωάννα Παλιοσπύρου, […]

H μεγαλύτερη στον κόσμο δοκιμή εξέτασης αίματος για την ανίνευση 50 τύπων καρκίνου ξεκίνησε στο Ηνωμένο Βασίλειο

Προηγούμενη έρευνα σε όγκους σε στάδιο 1 έως 3 διαπίστωσε ότι η εξέταση Galleri εντόπισε το 67% μιας δωδεκάδας προκαθορισμένων καρκίνων που ευθύνονται για περίπου τα δύο τρίτα των θανάτων από καρκίνο στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ και περίπου το 41% όλων των καρκίνων.

H απεικόνιση αμφιβληστροειδούς ως βιοδείκτης για την ανίχνευση πρώιμου σταδίου κινδύνου Αλτσχάιμερ

Αλτσχάιμερ: Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι η παρουσία κηλίδων αμφιβληστροειδούς στα μάτια συσχετίζεται με σαρώσεις εγκεφάλου που δείχνουν υψηλότερα επίπεδα εγκεφαλικού αμυλοειδούς. Το εύρημα υποδηλώνει ότι η μη επεμβατική απεικόνιση αμφιβληστροειδούς μπορεί να είναι χρήσιμη ως βιοδείκτης για την ανίχνευση πρώιμου σταδίου κινδύνου Αλτσχάιμερ.

Μηδενικός ο κίνδυνος αυτόματων αποβολών από τα mRNA εμβόλια λένε ερευνητές

Τα δεδομένα αυτά συνηγορούν υπέρ του ότι ο εμβολιασμός των εγκύων πριν την σύλληψη ή κατά την κύηση δεν αυξάνει τον κίνδυνο των αυτόματων αποβολών πέρα από το αναμενόμενο και υποστηρίζουν την ασφάλεια των mRNA εμβολίων.

Οι συνήθειες άσκησης της μητέρας επηρεάζουν την πνευμονική λειτουργία του βρέφους

Εγκυμοσύνη: "Στη μελέτη μας, διαπιστώσαμε ότι τα μωρά που γεννήθηκαν από αδρανείς μητέρες ήταν πιο πιθανό να ανήκουν στην ομάδα με τη χαμηλότερη πνευμονική λειτουργία σε σύγκριση με τα μωρά που γεννήθηκαν από ενεργές σωματικά μητέρες", σημειώνει η παιδίατρος, Δρ Hrefna Katrin Gudmundsdottir.