Διατροφή

Διατροφή: Σε τι αντιστοιχούν οι 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών που πρέπει να τρώω τη μέρα

Διατροφή: Σε τι αντιστοιχούν οι 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών που πρέπει να τρώω τη μέρα

Διατροφή: Συνιστάται να τρώτε τουλάχιστον 5 μερίδες ποικιλίας φρούτων και λαχανικών κάθε μέρα. Τα φρούτα και τα λαχανικά που επιλέγεται μπορούν να είναι φρέσκα, κατεψυγμένα, κονσερβοποιημένα, αποξηραμένα ή σε μορφή χυμού και smoothies.

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι μια καλή πηγή βιταμινών, ανόργανων συστατικών και φυτικών ινών και πρέπει να αποτελούν λίγο περισσότερο από το ένα τρίτο των τροφίμων που τρώτε κάθε μέρα.

Για να είμαστε ακριβείς συνιστάται να τρώτε τουλάχιστον 5 μερίδες ποικιλίας φρούτων και λαχανικών κάθε μέρα. Τα φρούτα και τα λαχανικά που επιλέγεται μπορούν να είναι φρέσκα, κατεψυγμένα, κονσερβοποιημένα, αποξηραμένα ή σε μορφή χυμού και smoothies.

Τι λένε τα ερευνητικά δεδομένα

Υπάρχουν ενδείξεις ότι οι άνθρωποι που τρώνε τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα έχουν μικρότερο κίνδυνο ανάπτυξης καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού επεισοδίου και ορισμένων τύπων καρκίνων.

Η κατανάλωση 5 μερίδων δεν είναι τόσο δύσκολη όσο ακούγεται.

Voila ένα παράδειγμα μίας μερίδας:

  • 80 γραμμάρια φρέσκων, κονσερβοποιημένων ή κατεψυγμένων φρούτων και λαχανικών
  • 30 γραμμάρια αποξηραμένων φρούτων
  • 150 ml χυμό φρούτων ή smoothie – αλλά να μην υπερβαίνουν την μία μερίδα την ημέρα καθώς αυτά τα ροφήματα είναι συνήθως ζαχαρούχα και μπορούν να βλάψουν την υγεία των δοντιών σας.

 

Πώς να πετύχετε τις πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών τη μέρα

  • Μόνο ένα μήλο, μία μπανάνα, ένα αχλάδι ή παρόμοιου μέγεθους φρούτα είναι 1 μερίδα το καθένα.
  • Ένα κομμάτι από ανανά ή πεπόνι είναι επίσης μία μερίδα, και τρείς κουταλιές λαχανικών είναι μια άλλη μερίδα.
  • Η προσθήκη μιας κουταλιάς της σούπας αποξηραμένων φρούτων, όπως για παράδειγμα σταφίδες, στα δημητριακά σας το πρωί είναι ένας άλλος εύκολος τρόπος για να πάρετε μία μερίδα.
  • Θα μπορούσατε επίσης να αντικαταστήσετε το σνακ μπισκότου στο δεκατιανό σας με μια μπανάνα και να προσθέσετε μια πλούσια σαλάτα στο γεύμα σας το μεσημέρι και το βράδυ.
  • Το βράδυ, προσθέστε μια μερίδα λαχανικών στο δείπνο σας και φρέσκα φρούτα με γιαούρτι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά για επιδόρπιο για να φτάσετε στις πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Ντομάτα : Πλούσια σε θρεπτικά συστατικά

Βερίκοκα : Τα οφέλη τους στον οργανισμό

Για ένα υγιεινό και χαμηλό σε λιπαρά επιδόρπιο, δοκιμάστε να φτιάξετε το δικό σας σορμπέ λεμόνι

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Οι μπάμιες είναι μια υγιεινή επιλογή για τους διαβητικούς

Μπάμιες: Οι μπάμιες είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες που αποτελούν σημαντικό μέρος των διατροφικών θεραπευτικών επιλογών για την πρόληψη και διαχείριση του διαβήτη. Έχει αποδειχθεί ότι η αυξημένη πρόσληψη διαιτητικών ινών προωθεί τη γλυκαιμική ρύθμιση και βελτιώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη.

Μάνγκο : Τα οφέλη του στην υγεία

Μάνγκο : Σε ορισμένα μέρη του κόσμου, το μάνγκο  ονομάζεται "βασιλιάς των φρούτων". Είναι ένα drupe, ή πέτρινο φρούτο, που σημαίνει ότι έχει ένα μεγάλο σπόρο στη μέση.

Τα αντιοξειδωτικά και θεραπευτικά οφέλη του ροδάκινου

Ροδάκινο: Ένα μεσαίο ροδάκινο μπορεί να σας δώσει έως και 6% έως 9% των φυτικών ινών που χρειάζεται το σώμα σας κάθε μέρα. Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες μπορούν να σας προστατεύσουν από προβλήματα υγείας όπως ο διαβήτης, οι καρδιακές παθήσεις και ο καρκίνος του παχέος εντέρου.

To ακτινίδιο ενισχύει καρδιά, πέψη κι ανοσολογική απόκριση του οργανισμού

Ακτινίδιο: Το ακτινίδιο είναι μια υγιεινή επιλογή και είναι πλούσιο σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Η ξινή γεύση, η ευχάριστη υφή και ο χαμηλός αριθμός θερμίδων το καθιστούν μια νόστιμη και υγιεινή επιλογή για σνακ ή επιδόρπιο.