Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Διατροφή

Διατροφή: Δύο θρεπτικά όσπρια και τα οφέλη τους στην υγεία

Διατροφή: Δύο θρεπτικά όσπρια και τα οφέλη τους στην υγεία

Διατροφή: Τα όσπρια είναι τα "φρούτα" ή οι σπόροι μιας οικογένειας φυτών που ονομάζονται Fabaceae. Τρώγονται συνήθως σε όλο τον κόσμο και αποτελούν πλούσια πηγή φυτικών ινών και βιταμινών Β. Είναι επίσης μια εξαιρετική αντικατάσταση για το κρέας ως πηγή χορτοφαγικών πρωτεϊνών.

Τα όσπρια είναι τα “φρούτα” ή οι σπόροι μιας οικογένειας φυτών που ονομάζονται Fabaceae. Τρώγονται συνήθως σε όλο τον κόσμο και αποτελούν πλούσια πηγή φυτικών ινών και βιταμινών Β. Είναι επίσης μια εξαιρετική αντικατάσταση για το κρέας ως πηγή χορτοφαγικών πρωτεϊνών. Τα φασόλια και τα όσπρια έχουν πολλά οφέλη για την υγεία, όπως μείωση της χοληστερόλης, μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και αύξηση των υγιών βακτηρίων του εντέρου. Εδώ θα βρείτε δύο από τα πιο υγιεινά όσπρια που μπορείτε να εντάξετε στη διατροφή σας.

1. Ρεβίθια

Επίσης γνωστά ως φασόλια garbanzo, τα ρεβίθια είναι μια εξαιρετική πηγή ινών και πρωτεϊνών. Πολλές επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι τα ρεβίθια μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του βάρους, του κινδύνου για καρδιακές παθήσεις και ενδεχομένως ακόμη και του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου – ειδικά όταν αντικαθιστούν το κόκκινο κρέας στη διατροφή. 

Επιπλέον, τα ρεβίθια είναι ιδιαίτερα ευεργετικά στη μείωση του σακχάρου στο αίμα και στην αύξηση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη σε σύγκριση με άλλες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες. Η κατανάλωση ρεβιθιών μπορεί επίσης να βελτιώσει τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα. Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι τα ρεβίθια μπορούν να μειώσουν τόσο τη συνολική χοληστερόλη όσο και την «κακή» χοληστερόλη χαμηλής πυκνότητας λιποπρωτεΐνης (LDL), που είναι παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις.

2. Φακές

Οι φακές είναι μια εξαιρετική πηγή χορτοφαγικής πρωτεΐνης και μπορούν να είναι εξαιρετικές προσθήκες σε σούπες και στιφάδο. Παρόμοια με τα ρεβίθια, οι φακές μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του σακχάρου στο αίμα σε σύγκριση με άλλα τρόφιμα. Αυτά τα οφέλη μπορεί να οφείλονται στις επιπτώσεις που έχουν οι φακές στο έντερο. Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι οι φακές ωφελούν την υγεία του εντέρου βελτιώνοντας τη λειτουργία του και επιβραδύνοντας τον ρυθμό εκκένωσης του στομάχου, γεγονός που θα μπορούσε να βοηθήσει στην πέψη και να αποτρέψει τις ψηλές τιμές του σακχάρου στο αίμα. Τέλος, οι φακές μπορούν να βοηθήσουν την υγεία της καρδιάς μειώνοντας την «κακή» χοληστερόλη LDL και αυξάνοντας την «καλή» χοληστερόλη HDL.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Έξι απλά βήματα για να καταναλώνεις σωστά τα γεύματα σου

Η τομάτα μπορεί να ωφελήσει την υγεία σας

Τέσσερις ενεργειακές τροφές για δύναμη όλη μέρα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να φτιάξετε αγριογούρουνο;

Αγριογούρουνο μαγειρική: Το μαγείρεμα αγριογούρουνου μπορεί να είναι μια ικανοποιητική γαστρονομική εμπειρία, προσφέροντας πλούσιο, γευστικό κρέας που είναι λίγο πιο εύρωστο από το εγχώριο χοιρινό.

Τι μπορείτε να φτιάξετε αν έχετε μόνο καρότα κοτόπουλο και ντομάτες;

Φαγητό υλικά: Τα καρότα, το κοτόπουλο και οι ντομάτες προσφέρουν μια ευέλικτη τριάδα συστατικών που μπορούν να συνδυαστούν με διάφορους τρόπους για να δημιουργήσουν νόστιμα και θρεπτικά πιάτα.

Πώς να φτιάξετε την δική σας ποικιλία ούζου;

Παρασκευή ούζoυ: Η δημιουργία του δικού σας ούζου, ενός παραδοσιακού ελληνικού αποστάγματος με γεύση γλυκάνισου, είναι μια ανταποδοτική διαδικασία που περιλαμβάνει απόσταξη και προσεκτική επιλογή συστατικών.

Κεφίρ: Θησαυρός προβιοτικών για την υγεία μας

Κεφίρ: Μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία, από τη βελτίωση της υγείας του εντέρου και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού έως την υποστήριξη της υγείας των οστών και τη βοήθεια στη διαχείριση του βάρους.

Tropical Sunset Spritzer: Ένα υπέροχο καλοκαιρινό κοκτέιλ

Tropical Sunset Spritzer: Απολαύστε αυτό το κοκτέιλ καθώς παρακολουθείτε τον ήλιο να βυθίζεται κάτω από τον ορίζοντα και αφήστε την απολαυστική του γεύση να σας μεταφέρει σε έναν τροπικό παράδεισο.

Κορυφαίες επιλογές πρωινού για απώλεια βάρους

Αδυνάτισμα πρωινό: Ένα ισορροπημένο πρωινό μπορεί να ξεκινήσει τον μεταβολισμό σας, να σας κρατήσει χορτάτους περισσότερο και να δώσει έναν υγιή τόνο για την υπόλοιπη ημέρα.

Close Icon