Διατροφή

Διατροφή Άμυλο Ιδιότητες: Γιατί ο οργανισμός χρειάζεται τα αμυλούχα τρόφιμα

Διατροφή Άμυλο Ιδιότητες: Γιατί ο οργανισμός χρειάζεται τα αμυλούχα τρόφιμα

Διατροφή Άμυλο Ιδιότητες: Τα αμυλούχα τρόφιμα είναι μια καλή πηγή ενέργειας και η κύρια πηγή μιας σειράς θρεπτικών συστατικών στη διατροφή μας. Εκτός από το άμυλο, περιέχουν φυτικές ίνες, ασβέστιο, σίδηρο και βιταμίνες Β. Όταν τα μαγειρεύετε είναι σημαντικό να προσέξετε τα πρόσθετα λιπαρά που χρησιμοποιείτε, γιατί αυτό θα αυξήσει την περιεκτικότητα σε θερμίδες.

Τα αμυλούχα τρόφιμα είναι η κύρια πηγή υδατανθράκων και παίζουν σημαντικό ρόλο σε μια υγιεινή διατροφή. Ειδικότερα, αμυλούχα τρόφιμα – όπως πατάτες, ψωμί, ρύζι, ζυμαρικά και δημητριακά – πρέπει να αποτελούν λίγο περισσότερο από το ένα τρίτο των τροφίμων που τρώτε καθημερινά. Εάν μπορείτε, επιλέξτε ποικιλίες ολικής αλέσεως και τρώτε πατάτες με το δέρμα τους για περισσότερες φυτικές ίνες. Είναι σημαντικό να τρώμε αμυλούχες τροφές κάθε μέρα ως μέρος μιας υγιεινής, ισορροπημένης διατροφής.

Γιατί χρειάζεστε αμυλούχα τρόφιμα;

Τα αμυλούχα τρόφιμα είναι μια καλή πηγή ενέργειας και η κύρια πηγή μιας σειράς θρεπτικών συστατικών στη διατροφή μας. Εκτός από το άμυλο, περιέχουν φυτικές ίνες, ασβέστιο, σίδηρο και βιταμίνες Β. Όταν τα μαγειρεύετε είναι σημαντικό να προσέξετε τα πρόσθετα λιπαρά που χρησιμοποιείτε, γιατί αυτό θα αυξήσει την περιεκτικότητα σε θερμίδες.

Αμυλούχα τρόφιμα και φυτικές ίνες

Οι ποικιλίες ολικής αλέσεως αμυλούχων τροφίμων και πατάτας (ιδιαίτερα όταν τρώγονται με το δέρμα τους) είναι καλές πηγές φυτικών ινών. Οι ίνες είναι το όνομα που δίνεται σε μια σειρά ουσιών που βρίσκονται στα κυτταρικά τοιχώματα των λαχανικών, των φρούτων, των οσπρίων και των δημητριακών. Οι φυτικές ίνες που δεν μπορούν να αφομοιωθούν βοηθούν τα άλλα τρόφιμα και τα απόβλητα να μετακινηθούν στο έντερο. Φλούδες πατάτας, ψωμί ολικής αλέσεως και δημητριακά, καστανό ρύζι και ζυμαρικά ολικής αλέσεως είναι όλα καλές πηγές αυτού του είδους των φυτικών ινών. Οι φυτικές ίνες μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε το έντερό σας υγιές και να αισθανθείτε χορτάτοι, πράγμα που σημαίνει ότι έχετε λιγότερες πιθανότητες να φάτε πάρα πολύ. Αυτό κάνει τα αμυλώδη τρόφιμα ολικής αλέσεως και τις πατάτες που τρώγονται με το δέρμα τους σε μια ιδιαίτερα καλή επιλογή εάν προσπαθείτε να χάσετε βάρος. Επιπλέον, ορισμένοι τύποι φυτικών ινών που βρίσκονται στα φρούτα και τα λαχανικά – όπως τα μήλα, τα καρότα, τις πατάτες, τη βρώμη και τα όσπρια μπορούν να αφομοιωθούν εν μέρει και μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση της ποσότητας χοληστερόλης στο αίμα σας.

Πώς θα αυξήσετε την ποσότητα αμυλούχων τροφών στη διατροφή σας

  • Πρωινό

Επιλέξτε δημητριακά ολικής αλέσεως, ένα ποτήρι χυμό, βρώμη ολικής άλεσης με φρούτα και γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά και χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

  • Μεσημεριανό και βραδινό

Δοκιμάστε μια ψητή πατάτα για μεσημεριανό γεύμα – φάτε το δέρμα για ακόμη περισσότερες φυτικές ίνες.
Τρώτε περισσότερο ρύζι ή ζυμαρικά και λιγότερη σάλτσα – αλλά μην παραλείπετε τα λαχανικά. Δοκιμάστε ψωμιά από σπόρους και σιτηρά ολικής αλέσεως. Όταν επιλέγετε ποικιλίες ολικής αλέσεως, αυξάνετε επίσης την ποσότητα φυτικών ινών που τρώτε. Δοκιμάστε το καστανό ρύζι.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Η κατάλληλη διατροφή για διαβητικούς είναι υγιεινή & πλούσια σε γεύση

Η ισορροπία στους υδατάνθρακες βοηθά στην απώλεια βάρους

Καλαμπόκι: Γλυκό και δροσερό προάγει την εντερική υγεία και μειώνει τον κίνδυνο για ορισμένες ασθένειες

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Δοκιμάστε βραζιλιάνικο στιφάδο ψαριού που μυρίζει θάλασσα

Στιφάδο ψάρι: Με αρωματική σάλτσα καρύδας ντομάτας με φρέσκο ​​λάιμ, αυτός είναι ένας τόσο διαφορετικός εξωτικός τρόπος για να σερβίρετε ψάρι που όχι μόνο είναι νόστιμο αλλά και απλό στην παρασκευή του.

Πώς επηρεάζει το μηλόξυδο την υγεία μας;

Μηλόξυδο: Μπορεί το μηλόξυδο να βοηθήσει πραγματικά στην απώλεια βάρους, στη μείωση του σακχάρου στο αίμα και στη μείωση της χοληστερόλης και υπάρχουν κίνδυνοι από την κατανάλωση του;

Παγωμένη Μαργαρίτα με καρπούζι και δεντρολίβανο

Cocktail: Αυτό είναι ένα κοκτέιλ σε μια συνταγή λεμονάδας που λατρεύουμε. Ο συνδυασμός βοτάνων-καρπουζιού είναι νόστιμος και η φυσική γλυκύτητα του καρπουζιού κρατά χαμηλά την προστιθέμενη ζάχαρη.

Θα μπορούσε ένας τύπος τυριού να βοηθήσει στην ενίσχυση των οστών σας;

Οστεοπόρωση: Το Jarlsberg είναι ένα ήπιο, ημίμαλακο τυρί που παρασκευάζεται από αγελαδινό γάλα από το Jarlsberg στην ανατολική Νορβηγία και μόλις 60 γραμμάρια την ημέρα φαίνεται να είναι αρκετό για την προστασία της υγείας των οστών.