Διατροφή

Διατροφή Καρδιά: Τα αμυλούχα σνακ σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακές νόσους

Διατροφή Καρδιά: Τα αμυλούχα σνακ σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακές νόσους

Διατροφή Καρδιά: Σύμφωνα με νέα έρευνα, η κατανάλωση σνακ με υψηλή περιεκτικότητα σε άμυλο μετά από οποιοδήποτε γεύμα συσχετίστηκε με αυξημένο κίνδυνο θνησιμότητας από καρδιαγγειακές παθήσεις κι άλλες αιτίες.

Μπορούν τα αμυλούχα σνακ να βλάψουν την υγεία της καρδιάς; Νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Journal of the American Heart Association, ένα περιοδικό ανοιχτής πρόσβασης της American Heart Association, διαπίστωσε ότι η κατανάλωση αμυλούχων σνακ με υψηλή περιεκτικότητα σε λευκή πατάτα ή άλλα άμυλα μετά από οποιοδήποτε γεύμα συσχετίστηκε τουλάχιστον με 50% αυξημένο κίνδυνο θνησιμότητας και 44-57% αυξημένο κίνδυνο θανάτου που σχετίζεται με καρδιαγγειακές παθήσεις. Αντίθετα, η κατανάλωση φρούτων, λαχανικών ή γαλακτοκομικών προϊόντων σε συγκεκριμένα γεύματα σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις, καρκίνο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία.

«Οι άνθρωποι ανησυχούν όλο και περισσότερο για το τι τρώνε, καθώς και για το πότε τρώνε», δήλωσε ο Ying Li, Ph.D., επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και καθηγητής στο τμήμα διατροφής και υγιεινής των τροφίμων στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Harbin Medical University στην Κίνα. «Η ομάδα μας προσπάθησε να κατανοήσει καλύτερα τις επιπτώσεις που έχουν τα διάφορα τρόφιμα όταν καταναλώνονται σε συγκεκριμένα γεύματα», είπε.

Ο Li και οι συνάδελφοί του ανέλυσαν τα αποτελέσματα 21.503 συμμετεχόντων στη μελέτη National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES), που διήρκησε από το 2003 έως το 2014 στις ΗΠΑ. Στόχος τους ήταν η αξιολόγηση των διατροφικών προτύπων των συμμετεχόντων σε όλα τα γεύματα. Μεταξύ του πληθυσμού της μελέτης, το 51% των συμμετεχόντων ήταν γυναίκες και όλοι οι συμμετέχοντες ήταν ηλικίας 30 ετών και άνω στην αρχή της μελέτης. Οι ερευνητές χρησιμοποιώντας επίσημους κρατικούς δείκτες σημειώσαν τα ποσοστά των συμμετεχόντων που πέθαναν έως τις 31 Δεκεμβρίου 2015, λόγω καρδιαγγειακής νόσου, καρκίνου ή οποιασδήποτε άλλης αιτίας.

Οι ερευνητές κατηγοριοποίησαν τα διατροφικά πρότυπα των συμμετεχόντων, αναλύοντας τους τύπους τροφίμων που έτρωγαν σε διαφορετικά γεύματα. Για τα κύρια γεύματα, προσδιορίστηκαν τρία βασικά διατροφικά πρότυπα. Για το πρωινό γεύμα: Δυτικό πρωινό, αμυλούχο πρωινό και φρούτα. Δυτικό μεσημεριανό γεύμα, μεσημεριανό γεύμα με λαχανικά και μεσημεριανό με φρούτα αναγνωρίστηκαν ως τα κύρια διατροφικά πρότυπα για το μεσημεριανό. Δυτικό δείπνο, δείπνο λαχανικών και δείπνο με φρούτα αναγνωρίστηκαν ως τα κύρια διατροφικά πρότυπα για το βραδινό γεύμα.

Για σνακ, σνακ δημητριακών, αμυλούχα σνακ, σνακ φρούτων και σνακ γαλακτοκομικών ταυτοποιήθηκαν ως τα κύρια πρότυπα σνακ μεταξύ των γευμάτων. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες που δεν ταιριάζουν σε συγκεκριμένα μοτίβα γεύματος αναλύθηκαν ως ομάδα αναφοράς. Οι ερευνητές σημείωσαν ότι το δυτικό πρότυπο διατροφής έχει υψηλότερες αναλογίες λίπους και πρωτεϊνών, που είναι παρόμοιο με πολλά γεύματα της Βόρειας Αμερικής.

Οι συμμετέχοντες στην ομάδα δυτικού μεσημεριανού γεύματος κατανάλωναν τις περισσότερες μερίδες εξευγενισμένου υδατάνθρακα, λίπους, τυριού, πρόσθετων σακχάρων και αλλαντικών. Οι συμμετέχοντες στην ομάδα μεσημεριανού γεύματος με βάση τα φρούτα κατανάλωναν τις περισσότερες μερίδες ολικής αλέσεως, φρούτων, γιαουρτιού και ξηρών καρπών. Οι συμμετέχοντες στην ομάδα δείπνου με βάση τα λαχανικά κατανάλωναν τις περισσότερες μερίδες από σκούρα, κόκκινα και πορτοκαλί λαχανικά, ντομάτες, άλλα λαχανικά και όσπρια. Οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν αμυλούχα σνακ κατανάλωναν τις περισσότερες μερίδες λευκών πατατών.

Σύμφωνα με τα ευρήματά τους:

  • Η κατανάλωση δυτικού τύπου μεσημεριανού γεύματος (συνήθως περιέχει εκλεπτυσμένους κόκκους, τυρί, αλλαντικά) συσχετίστηκε με 44% αυξημένο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο.
  • Η κατανάλωση γεύματος με βάση τα φρούτα συσχετίστηκε με 34% μειωμένο κίνδυνο θανάτου από καρδιακή πάθηση.
  • Η κατανάλωση δείπνου με βάση τα λαχανικά συσχετίστηκε με μείωση κατά 23% και 31% της θνησιμότητας από καρδιαγγειακή πάθηση και άλλες αιτίες.
  • Η κατανάλωση σνακ με υψηλή περιεκτικότητα σε άμυλο μετά από οποιοδήποτε γεύμα συσχετίστηκε με αυξημένο κίνδυνο θνησιμότητας όλων των αιτιών κατά 50-52% και αυξημένο κίνδυνο θνησιμότητας που σχετίζεται με καρδιαγγειακή νόσο.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Μάριος Ιορδάνου: Όπως έδειξε και η μαγνητική τομογραφία, «ψήθηκε» το μυαλό μου

Παράγοντες κινδύνου για την ανάπτυξη άνοιας

Ασκήσεις Kegel για άνδρες: Πώς να τις κάνετε

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Οι μπάμιες είναι μια υγιεινή επιλογή για τους διαβητικούς

Μπάμιες: Οι μπάμιες είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες που αποτελούν σημαντικό μέρος των διατροφικών θεραπευτικών επιλογών για την πρόληψη και διαχείριση του διαβήτη. Έχει αποδειχθεί ότι η αυξημένη πρόσληψη διαιτητικών ινών προωθεί τη γλυκαιμική ρύθμιση και βελτιώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη.

Μάνγκο : Τα οφέλη του στην υγεία

Μάνγκο : Σε ορισμένα μέρη του κόσμου, το μάνγκο  ονομάζεται "βασιλιάς των φρούτων". Είναι ένα drupe, ή πέτρινο φρούτο, που σημαίνει ότι έχει ένα μεγάλο σπόρο στη μέση.

Τα αντιοξειδωτικά και θεραπευτικά οφέλη του ροδάκινου

Ροδάκινο: Ένα μεσαίο ροδάκινο μπορεί να σας δώσει έως και 6% έως 9% των φυτικών ινών που χρειάζεται το σώμα σας κάθε μέρα. Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες μπορούν να σας προστατεύσουν από προβλήματα υγείας όπως ο διαβήτης, οι καρδιακές παθήσεις και ο καρκίνος του παχέος εντέρου.

To ακτινίδιο ενισχύει καρδιά, πέψη κι ανοσολογική απόκριση του οργανισμού

Ακτινίδιο: Το ακτινίδιο είναι μια υγιεινή επιλογή και είναι πλούσιο σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Η ξινή γεύση, η ευχάριστη υφή και ο χαμηλός αριθμός θερμίδων το καθιστούν μια νόστιμη και υγιεινή επιλογή για σνακ ή επιδόρπιο.