Διατροφή

ΔΕΠΥ: Μπορεί η κατάλληλη διατροφική παρέμβαση να κάνει τη διαφορά;

ΔΕΠΥ: Μπορεί η κατάλληλη διατροφική παρέμβαση να κάνει τη διαφορά;

ΔΕΠΥ: Η βραχυπρόθεσμη διατροφική παρέμβαση, η οποία ελέγχει εάν ορισμένα τρόφιμα αποτελούν έναυσμα για συμπτώματα ΔΕΠΥ μέσω της διαδικασίας εξάλειψης, μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Μπορεί η υψηλά περιοριστική «δίαιτα λίγων τροφών» να ανακουφίσει τα κλασικά συμπτώματα της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) στα παιδιά; Νέα έρευνα υποδηλώνει ότι η βραχυπρόθεσμη διατροφική παρέμβαση, η οποία ελέγχει εάν ορισμένα τρόφιμα αποτελούν έναυσμα για συμπτώματα ΔΕΠΥ μέσω της διαδικασίας εξάλειψης, μπορεί να κάνει τη διαφορά. Η ΔΕΠΥ μπορεί να οδηγήσει σε απροσεξία, υπερκινητικότητα και παρορμητικότητα και η διατροφή μπορεί να παίξει ρόλο στη διαχείριση των συμπτωμάτων, δήλωσαν οι Ευρωπαίοι ερευνητές.

Στην περίπτωση αυτής της μελέτης, οι πιο αυστηρές δίαιτες αποτελούνταν από ρύζι, γαλοπούλα, λαχανικά (λάχανο, παντζάρια, κουνουπίδι, φύτρα, μαρούλι), αχλάδια, ελαιόλαδο, γκι (καθαρό βούτυρο), αλάτι και ποτά με πρόσθετο ασβέστιο και νερό. Κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων εβδομάδων της δίαιτας, προστέθηκαν και άλλα τρόφιμα, όπως αρνί, βούτυρο και μικρές μερίδες σιτάρι, καλαμπόκι, πατάτες, μερικά φρούτα και μέλι.

Οι συγγραφείς εξήγησαν ότι το διατροφικό πρόγραμμα τελικά καταλήγει σε μια εξατομικευμένη δίαιτα που αποκλείει μόνο εκείνα τα τρόφιμα στα οποία αντιδρά ο ασθενής, τα οποία θα μπορούσαν να είναι τρόφιμα με αλλεργιογόνα ή οποιοδήποτε καθημερινό φαγητό. Άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι τα παιδιά αντιδρούν συχνά σε περισσότερα από ένα τρόφιμα. «Αυτή η γνώση υπογραμμίζει τη σημασία της εφαρμογής μιας [δίαιτας με λίγες τροφές] ως τυποποιημένης παρέμβασης σε περαιτέρω έρευνα για την επίδραση της τροφής στην ΔΕΠΥ», έγραψαν οι συγγραφείς Saartje Hontelez και Tim Stobernack, από το Πανεπιστήμιο Wageningen και την έρευνα στην Ολλανδία. Συνάδελφοι.

Η μελέτη περιελάμβανε 79 αγόρια μεταξύ 8 και 10 ετών που είχαν ΔΕΠΥ. Οι γονείς συμπλήρωσαν την Κλίμακα Διαβάθμισης ΔΕΠΥ πριν και μετά τη μετάβαση των αγοριών στη δίαιτα με λίγες τροφές για αρκετές εβδομάδες. Οι ερευνητές έκαναν επίσης μαγνητική τομογραφία εγκεφάλου πριν και μετά τη δίαιτα. Η ομάδα διαπίστωσε ότι το 63% των παιδιών είχαν τουλάχιστον 40% μείωση στα συμπτώματα της ΔΕΠΥ μετά τη δίαιτα με λίγες τροφές. Μερικά από τα συμπτώματα που εξέτασαν περιλαμβάνουν:

  • αποφυγή ανάθεσης ή δυσκολία ολοκλήρωσης ενός έργου
  • διακοπές
  • απόσπαση προσοχής από άλλα πράγματα ή άτομα
  • δυσκολία υπενθύμισης ραντεβού ή υποχρεώσεων

Εκτός από τη μείωση των συμπτωμάτων, οι ερευνητές ανέφεραν ότι μια ανάλυση ολόκληρου του εγκεφάλου έδειξε συσχέτιση μεταξύ των βελτιώσεων στα συμπτώματα της ΔΕΠΥ και της αυξημένης ενεργοποίησης σε μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με την οπτικοχωρική επεξεργασία. Οι ειδικοί της ΔΕΠΥ στις Ηνωμένες Πολιτείες στάθμισαν τις προκλήσεις ενός τέτοιου περιοριστικού διατροφικού προγράμματος.

«Η βελτίωση των συμπτωμάτων ΔΕΠΥ είναι ανάλογη με αυτή που αναφέρθηκε σε προηγούμενες μελέτες [της δίαιτας με λίγες τροφές], οι οποίες έχουν δείξει ισχυρό μέγεθος επίδρασης», δήλωσε η Μαίρη Σολάντο, καθηγήτρια παιδιατρικής και ψυχιατρικής στο Παιδικό Ιατρικό Κέντρο Cohen στο New Hyde Park, NY. Η Solanto σημείωσε την έλλειψη ομάδας ελέγχου στη μελέτη και είπε ότι δεν πέτυχε τον πρωταρχικό της στόχο να ανακαλύψει τους κρίσιμους βιοδείκτες αυτής της βελτίωσης της συμπεριφοράς.

Η δίαιτα είναι επίσης μακρά και επίπονη για γονείς και παιδιά, πρόσθεσε, και μπορεί να μην είναι εφικτή στη γενική πρακτική. «Περαιτέρω μελέτη δυνητικά κρίσιμων βιοδεικτών μπορεί να επιτρέψει ταχύτερη, πιο άμεση αναγνώριση και εξάλειψη των προσβλητικών τροφίμων», είπε η Solanto. Σημείωσε ότι τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης συνάδουν με μια προηγούμενη ανασκόπηση έξι μετα-αναλύσεων της δίαιτας με λίγες τροφές για την αποκάλυψη μιας ισχυρής επίδρασης στη μείωση των βασικών συμπτωμάτων της ΔΕΠΥ.

Τα διεγερτικά και μη φάρμακα, η θεραπεία συμπεριφοράς και ο συνδυασμός των δύο παραμένουν οι θεραπείες εκλογής για τη ΔΕΠΥ, είπε η Σολάντο. Η μελέτη πρότεινε ότι τα συνταγογραφούμενα φάρμακα δεν είναι αποτελεσματικά 24 ώρες την ημέρα και μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα ύπνου, μειωμένη όρεξη, πονοκέφαλο και στομαχόπονο, επομένως η εύρεση εναλλακτικών θεραπειών είναι σημαντική. Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στο περιοδικό Scientific Reports.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

ΔΕΠΥ και γενικευμένη αγχώδης διαταραχή συνυπάρχουν στο 25% των ενηλίκων

Διαχείριση παιδιού με ΔΕΠΥ από εκπαιδευτικούς

Πλαίσιο αντιμετώπισης 6 σταδίων για άτομα με ΔΕΠΥ

Τι γίνεται στο μυαλό ενός παιδιού με ΔΕΠΥ - Μήνας Ευαισθητοποίησης για τη ΔΕΠΥ 2021

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πόσο καλό μας κάνουν τα vegan φαγητά;

Vegan διατροφή: Μια vegan διατροφή αποκλείει όλα τα ζωικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων του κρέατος, των γαλακτοκομικών και των αυγών. Όταν οι άνθρωποι την ακολουθούν σωστά, μια vegan δίαιτα μπορεί να είναι εξαιρετικά θρεπτική, να μειώσει τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών και να βοηθήσει στην απώλεια βάρους.

Είναι ασφαλής η απόψυξη στα μικροκύματα;

Απόψυξη μικροκύματα: Η χρήση του φούρνου μικροκυμάτων σας για την απόψυξη των τροφίμων είναι ασφαλής, αλλά πρέπει να μαγειρέψετε το φαγητό αμέσως μετά την ολοκλήρωση της απόψυξης, για να μην αναπτυχθούν επιβλαβή βακτήρια.

Πόσα ροφήματα με καφεΐνη μπορούν να προκαλέσουν ημικρανία;

Καφές ημικρανία: Τα δεδομένα έδειξαν ότι οι άνθρωποι που έπιναν τρία ή περισσότερα ροφήματα με καφεΐνη είχαν υψηλότερες πιθανότητες να αναπτύξουν πονοκέφαλο την επόμενη μέρα, πράγμα που σημαίνει ότι αυτή η ποσότητα καφεΐνης δεν σταμάτησε την ημικρανία. 

Καιρός να εμπιστευτείτε τις αισθήσεις σας και να μαγειρέψετε!

Διαισθητική μαγειρική: Μην δεσμεύεστε από την αλληλουχία βημάτων μιας συνταγής, ούτε από την στείρα αναπαραγωγή υλικών. Προσαρμόστε κάθε πιάτο στα γούστα σας, έχοντας εμπιστοσύνη στις αισθήσεις σας!

Νόστιμο σάντουιτς για τη δουλειά

Σνακ: Φτιάξτε ένα νόστιμο, υγιεινό και vegan σνακ για την εργασία σας ή τη βόλτα σας. Γνωρίστε πώς να τρώτε υγιεινά, χωρίς να στερείστε τις λαχταριστές γεύσεις.

5 τροφές που μειώνουν την πίεση

Υπέρταση: Η αλλαγή της διατροφής μπορεί να μειώσει σημαντικά την υψηλή πίεση, τόσο άμεσα όσο και μακροπρόθεσμα. Παρακάτω θα βρείτε 5 τροφές που συνίσταται να καταναλώνετε καθημερινά.

Φτιάξτε το πιο νόστιμο παγωτό φράουλα!

Παγωτό: Το παγωτό είναι η καλύτερη επιλογή γλυκού για το καλοκαίρι! Μπορείς να το απολαύσεις στην ξαπλώστρα σου, στη βόλτα σου ή και στο σπίτι σου με την παρέα σου!