Διατροφή

Ανθεκτικό άμυλο: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την συμβολή του στην υγεία και την απώλεια βάρους

Ανθεκτικό άμυλο: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την συμβολή του στην υγεία και την απώλεια βάρους

Ανθεκτικό άμυλο: Το ανθεκτικό άμυλο είναι ένας τύπος θρεπτικού συστατικού που βρίσκεται σε πολλά υγιεινά τρόφιμα. Μπορεί να βοηθήσει το σώμα σας με την πέψη, την απώλεια βάρους, την πρόληψη ασθενειών και άλλες σημαντικές λειτουργίες.

Στην ουσία, πρόκειται για έναν τύπο υδατανθράκων. Οι υδατάνθρακες είναι θρεπτικά συστατικά που δίνουν ενέργεια στο σώμα σας με τη μορφή γλυκόζης (μόριο σακχάρου). Οι υδατάνθρακες στα τρόφιμα συνήθως εμπίπτουν στις κατηγορίες σακχάρων, αμύλων και ινών. Τα ανθεκτικά άμυλα είναι ένας υποτύπος αμύλου. Σε αντίθεση με άλλους τύπους υδατανθράκων, το ίδιο το πεπτικό σας σύστημα δεν μπορεί να διασπάσει τα ανθεκτικά άμυλα σε ενέργεια. Αντίθετα, τα υγιή βακτήρια στο έντερό σας τρέφονται με αυτά. Αυτό μπορεί να έχει πολλά πλεονεκτήματα για το βάρος και την υγεία του πεπτικού σας συστήματος.

Ποια τρόφιμα έχουν ανθεκτικό άμυλο;

  • καστανό ρύζι
  • φασόλια
  • ψωμί ολικής αλέσεως και ζυμαρικά
  • κινόα
  • κάσιους
  • φακές
  • πράσινες μπανάνες
  • βρώμη

Οφέλη για την υγεία

  • Διαχείριση και πρόληψη του διαβήτη.

Ο διαβήτης είναι μια ασθένεια που επηρεάζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας. Όταν έχετε διαβήτη, το σώμα σας δυσκολεύεται να αφομοιώσει τους υδατάνθρακες που τρώτε. Αυτό μπορεί να προκαλέσει επικίνδυνα χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα (υπογλυκαιμία) ή υψηλές κρίσεις σακχάρου στο αίμα (υπεργλυκαιμία). Με την πάροδο του χρόνου, ο διαβήτης μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακές παθήσεις, νεφρική νόσο, εγκεφαλικό επεισόδιο ή πιο σοβαρά προβλήματα υγείας.

Οι απλοί υδατάνθρακες αυξάνουν γρήγορα το σάκχαρο στο αίμα σας, το οποίο μπορεί να είναι επιβλαβές για άτομα με διαβήτη. Δεδομένου ότι τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες με ανθεκτικά άμυλα χρειάζονται πολύ χρόνο για να αφομοιωθούν, διατηρούν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας σταθερά. Αυτό βοηθά στην αποφυγή βραχυπρόθεσμων περιστατικών έκτακτης ανάγκης.

  • Πρόληψη του καρκίνου.

Η διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε ανθεκτικά άμυλα μπορεί να προστατεύσει από διαφορετικούς τύπους καρκίνου, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου του μαστού, του παχέος εντέρου και άλλων οργάνων στο πεπτικό σύστημα.

  • Διαχείριση βάρους.

Παίρνετε βάρος όταν τρώτε περισσότερη ενέργεια από ό, τι καίτε. Η κατανάλωση ανθεκτικών αμύλων σας βοηθά να αισθάνεστε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αυτό μπορεί να σας εμποδίσει να φάτε πάρα πολύ. Η θετική επίδραση των ανθεκτικών αμύλων στη σταθερότητα του σακχάρου στο αίμα μπορεί επίσης να αποτρέψει την αύξηση βάρους.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τα αμυλούχα τρόφιμα παρέχουν πολύ περισσότερα από θερμίδες!

Γιατί τα αμυλούχα τρόφιμα αποτελούν ουσιαστικό μέρος μιας θρεπτικής διατροφής

Κόβετε τους υδατάνθρακες; Μην πείτε «όχι» σε αυτά τα αμυλούχα τρόφιμα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποια είναι τα οφέλη των αμυλούχων λαχανικών;

Άμυλο διατροφή: Τα αμυλούχα λαχανικά παρέχουν επίσης πολύτιμες ποσότητες μετάλλων που χρειάζεται το σώμα σας. Ως πλούσιες πηγές καλίου και μαγνησίου, μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης και καρδιακών παθήσεων, να ανακουφίσουν τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου και να διασφαλίσουν την υγεία των οστών.

Ταξινόμηση τροφίμων από άποψη υγείας

Η μέση βαθμολογία των τροφίμων-ποτών της «Πυξίδας» υπολογίστηκε στο 43,2, κάτι που δείχνει πόσα περιθώρια υπάρχουν για να βελτιωθεί η διατροφή του μέσου ανθρώπου από άποψη ποιότητας και υγείας.