Διατροφή

Άμυλο τροφές διατροφή: Διατροφικές αλήθειες για το άμυλο – “δίνει” κάτι παραπάνω από θερμίδες

Άμυλο τροφές διατροφή: Διατροφικές αλήθειες για το άμυλο – “δίνει” κάτι παραπάνω από θερμίδες

Άμυλο τροφές διατροφή: Πολλά αμυλούχα τρόφιμα είναι επίσης υψηλά σε βασικές βιταμίνες και μέταλλα. Η πατάτα είναι ένα καλό παράδειγμα θρεπτικού «αμύλου». Μια πατάτα που τρώγεται με τη φλούδα της προσφέρει σημαντικές φυτικές ίνες, είναι πλούσια σε βιταμίνη C και καλή πηγή καλίου και βιταμίνης Β6. 

ADMAN

Το άμυλο είναι μια μορφή σύνθετου υδατάνθρακα που βρίσκεται σε μια ποικιλία τροφίμων όλων των χρωμάτων. Τα τρόφιμα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε άμυλο περιλαμβάνουν ψωμί, δημητριακά, ζυμαρικά, ρύζι, πατάτες, μπιζέλια, καλαμπόκι και φασόλια – με άλλα λόγια, δημητριακά, όσπρια και μερικά λαχανικά. Τα αμυλούχα τρόφιμα είναι γενικά χαμηλά σε λιπαρά ή χωρίς λιπαρά και χαμηλά σε νάτριο (εκτός από τα επεξεργασμένα τρόφιμα).

Τα αμυλούχα τρόφιμα παρέχουν πολύ περισσότερα από θερμίδες! Πολλά αμυλούχα τρόφιμα είναι επίσης υψηλά σε βασικές βιταμίνες και μέταλλα. Η πατάτα είναι ένα καλό παράδειγμα θρεπτικού «αμύλου». Μια πατάτα που τρώγεται με τη φλούδα της προσφέρει σημαντικές φυτικές ίνες, είναι πλούσια σε βιταμίνη C και καλή πηγή καλίου και βιταμίνης Β6. Ο FDA επιβεβαιώνει τον ακόλουθο ισχυρισμό για την υγεία: «Οι δίαιτες που περιέχουν τροφές που είναι καλές πηγές καλίου και είναι χαμηλές σε νάτριο, μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης και εγκεφαλικού».

Για να κατανοήσουμε ωστόσο καλύτερα το ρόλο των αμυλούχων τροφών στη διατροφή, είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε περισσότερα για τους σύνθετους υδατάνθρακες. Αυτά είναι μεγάλα, “πολύπλοκα” μόρια, ατασκευασμένα από αλυσίδες μικρότερων μορίων σακχάρου. Οι υδατάνθρακες δεν είναι μόνο το κύριο καύσιμο για τον άνθρωπο αλλά και για τα φυτά. Οι άνθρωποι αποθηκεύουν τους υδατάνθρακες ως γλυκογόνο, ενώ τα φυτά αποθηκεύουν τους υδατάνθρακες ως άμυλο. Και αυτό είναι που κάνει κάποια τρόφιμα αμυλώδη. Το σώμα σας χρειάζεται μια ποικιλία τροφών για μια ισορροπημένη διατροφή. Επιλέξτε αμυλούχα τρόφιμα που περιέχουν διαιτητικές ίνες, είναι κοντά στη φυσική τους μορφή (όχι υπερβολικά επεξεργασμένα) και έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βασικά θρεπτικά συστατικά.

Οι πατάτες είναι ένας δημιουργικός τρόπος για να προσθέσετε περισσότερα λαχανικά στη διατροφή σας. Δοκιμάστε να γεμίσετε μια ψητή πατάτα με μπρόκολο, μανιτάρια ή σάλσα. Κάντε τα γεύματα πιο χορταστικά και υγιεινά προσθέτοντας κύβους πατάτας σε σούπες, στιφάδο ή τσίλι. Ένας λόγος που οι πατάτες είναι ένα αγαπημένο λαχανικό σε πολλές κουλτούρες είναι επειδή μπορούν να παρασκευαστούν με διάφορους τρόπους για να χωρέσουν σε οποιοδήποτε γεύμα, οποιαδήποτε μέρα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Κόβετε τους υδατάνθρακες; Μην πείτε «όχι» σε αυτά τα αμυλούχα τρόφιμα

Η δυναμική των αμυλούχων τροφίμων

Γιατί ο οργανισμός χρειάζεται άμυλο

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποιες τροφές βελτιώνουν την υγεία μας;

Διατροφή: Αν και δεν υπάρχει μαγικό φίλτρο που να μπορεί να σταματήσει τη γήρανση, η κατανάλωση αντιγηραντικών τροφών μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε το δέρμα σας νεανικό και λαμπερό.

Ποια είναι τα οφέλη που μας προσφέρει η κατανάλωση πιπεριών;

Πιπεριές: Οι πιπεριές έχουν πολλά οφέλη. Είναι χαμηλά σε θερμίδες και είναι γεμάτα με καλή διατροφή. Όλες οι ποικιλίες είναι εξαιρετικές πηγές βιταμινών Α και C, καλίου, φολικού οξέος και φυτικών ινών.

Τελικά, είναι υγιεινό το κακάο;

Κακάο: Το κακάο περιέχει σεροτονίνη και τρυπτοφάνη. Και οι δύο αυτές χημικές ουσίες έχουν συνδεθεί με μειωμένα συμπτώματα κατάθλιψης. Προωθούν επίσης καλύτερο ύπνο, ο οποίος συνδέεται επίσης με καλύτερη διάθεση.