Διατροφή

Ανθεκτικό άμυλο διατροφή: Διαφορετικοί τύποι ανθεκτικού αμύλου, έχουν διαφορετικά οφέλη για την υγεία

Ανθεκτικό άμυλο διατροφή: Διαφορετικοί τύποι ανθεκτικού αμύλου, έχουν διαφορετικά οφέλη για την υγεία

Ανθεκτικό άμυλο διατροφή: Ο τύπος του ανθεκτικού αμύλου που θα επιλέξετε, καθώς και η μέθοδος παρασκευής, μπορεί να επηρεάσουν τα οφέλη για την υγεία που αποκομίζετε από την κατανάλωση.

Το μεγαλύτερο μέρος των υδατανθράκων που καταναλώνουμε είναι άμυλο και το άμυλο που τρώμε αφομοιώνεται με διαφορετικούς ρυθμούς. Για παράδειγμα, το άμυλο στις πατάτες, τα δημητριακά και τα αρτοσκευάσματα αφομοιώνεται πολύ γρήγορα. Ωστόσο, άλλες αμυλούχες τροφές, όπως τα φασόλια, το κριθάρι ή το μακρόκοκκο καστανό ρύζι, αφομοιώνονται πιο αργά και προκαλούν πολύ πιο αργή και χαμηλότερη αύξηση του σακχάρου στο αίμα. Το ανθεκτικό άμυλο στην πραγματικότητα περνάει μέχρι το λεπτό έντερο χωρίς να χωνεύεται καθόλου. Με αυτόν τον τρόπο, μοιάζει περισσότερο με διαλυτές ίνες. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το ανθεκτικό άμυλο ταξινομείται και επισημαίνεται ως ίνα.

Υπάρχουν τέσσερις τύποι ανθεκτικού αμύλου. Ένα μόνο τρόφιμο μπορεί να περιέχει περισσότερους από έναν τύπους ανθεκτικού αμύλου.

Τύπος 1: Σε αυτόν τον τύπο ανθεκτικού αμύλου η διάσπαση είναι δύσκολο να επιτευχθεί με την πεπτική διαδικασία, συχνά λόγω ενός ινώδους «κελύφους». Παράδειγμα είναι τα δημητριακά και τα όσπρια που μαγειρεύονται με τρόπους που διατηρούν τα συστατικά τους ανέπαφα. Επίσης, ορισμένα αλλοιωμένα άμυλα, όπως το άμυλο καλαμποκιού Hi-Maize, ανήκουν τόσο σε αυτήν την κατηγορία όσο και στην επόμενη.
Τύπος 2: Ορισμένα τρόφιμα, όπως οι άγουρες μπανάνες και οι ωμές πατάτες, έχουν ένα είδος αμύλου που τα πεπτικά μας ένζυμα δεν μπορούν να διασπάσουν.
Τύπος 3: Μικρές ποσότητες ανθεκτικού αμύλου (περίπου το 5 τοις εκατό του συνόλου) παράγονται όταν ορισμένα αμυλούχα μαγειρεμένα τρόφιμα, όπως οι πατάτες και το ρύζι, αφήνονται να κρυώσουν πριν καταναλωθούν.
Τύπος 4: Το κατασκευασμένο ανθεκτικό άμυλο παρασκευάζεται με διάφορες χημικές διεργασίες.

Τα περισσότερα αμυλούχα τρόφιμα περιέχουν τουλάχιστον μια μικρή ποσότητα ανθεκτικού αμύλου. Διαφορετικοί τύποι ανθεκτικού αμύλου μπορεί να προσφέρουν διαφορετικά αποτελέσματα και οφέλη για την υγεία στον οργανισμό. Για παράδειγμα, ορισμένα στοιχεία υποδηλώνουν ότι το ανθεκτικό άμυλο τύπου 2 μπορεί να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στον έλεγχο της γλυκόζης από το ανθεκτικό άμυλο τύπου 4. Ο τύπος του ανθεκτικού αμύλου που θα επιλέξετε, καθώς και η μέθοδος παρασκευής, μπορεί να επηρεάσουν τα οφέλη για την υγεία που αποκομίζετε από την κατανάλωση.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Γιατί είναι σημαντική η κατανάλωση αμύλου και φυτικών ινών στη διατροφή

Διαβήτης τύπου 2-Έρευνα θέλει να εξετάσει τη συμβολή του ανθεκτικού αμύλου στη διαχείριση της γλυκαιμίας

Γιατί είναι σημαντικό να καταναλώνεις ανθεκτικό άμυλο και που θα το βρεις

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πόσο επικύνδυνη είναι η αυξομείωση βάρους για την υγεία μας;

Φαινόμενο γιο-γιο: Η ορμόνη λεπτίνη μειώνεται καθώς χάνετε βάρος. Όταν τα επίπεδα λεπτίνης μειώνονται αρκετά, αρχίζουμε να νιώθουμε πείνα. Απαντώντας στις περιοριστικές δίαιτες, το σώμα μας επιβραδύνει τον μεταβολισμό μας για να κρέμεται από αυτά τα θρεπτικά συστατικά για όσο περισσότερο χρόνο μπορεί.

Τι είναι η ωμοφαγική διατροφή και γιατί να τη δοκιμάσουμε;

Raw food diet: Η ωμοφαγική δίαιτα μπορεί να φαίνεται σαν ένας ακραίος τρόπος διατροφής, αλλά πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι καλύτερο για την υγεία σας από το να καταναλώνετε τρόφιμα που έχουν υποστεί επεξεργασία ή μαγειρευτεί.

Τηγανητό κοτόπουλο με μέλι

Πρωτεΐνη: Αυτά τα μπούτια κοτόπουλου είναι τραγανά εξωτερικά, απίστευτα τρυφερά και ζουμερά στο εσωτερικό και αλεσμένα με γευστικό γλυκό και πικάντικο ζεστό μέλι!

Φτιάξτε το δικό σας Mojito φράουλα

Cocktails: Αν δε γνωρίσετε τι να κεράσετε τους καλεσμένους σας στο πάρτι σας, δημιουργήστε ένα από τα πιο δροσιστικά cocktails, Mojito φράουλα.