Διατροφή

Άμυλο διατροφή: Τα οφέλη των αμυλούχων λαχανικών στην υγεία

Άμυλο διατροφή: Τα οφέλη των αμυλούχων λαχανικών στην υγεία

Άμυλο διατροφή: Τα αμυλούχα λαχανικά παρέχουν επίσης πολύτιμες ποσότητες μετάλλων που χρειάζεται το σώμα σας. Ως πλούσιες πηγές καλίου και μαγνησίου, μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης και καρδιακών παθήσεων, να ανακουφίσουν τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου και να διασφαλίσουν την υγεία των οστών.

Όπως πολλά τρόφιμα φυτικής προέλευσης, τα αμυλούχα λαχανικά, όπως οι ψητές πατάτες, οι γλυκοπατάτες και η κολοκύθα, είναι πολύτιμα συστατικά μιας υγιεινής διατροφής. Ωστόσο, έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε θερμίδες σε σύγκριση με τα φυλλώδη λαχανικά, τις πιπεριές και άλλα μη αμυλούχα λαχανικά, γι ‘αυτό μείνετε σε λογικές μερίδες-ιδιαίτερα εάν ανησυχείτε για το βάρος σας.

  • Φυτικές ίνες

Τα αμυλούχα λαχανικά είναι πολύτιμες πηγές φυτικών ινών. Οι φυτικές ίνες παίζουν πολυάριθμους σημαντικούς ρόλους στην υγεία, διατηρώντας τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και την όρεξή σας υπό έλεγχο και προάγοντας υγιή επίπεδα χοληστερόλης.

  • Αντιοξειδωτικά

Τα αντιοξειδωτικά είναι θρεπτικά συστατικά που βοηθούν το σώμα σας να απομακρύνει τις ελεύθερες ρίζες, ουσίες που μπορούν να βλάψουν τα κύτταρα και το γενετικό υλικό. Τα αμυλούχα λαχανικά είναι σημαντικές πηγές αντιοξειδωτικών, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης C, της β-καροτίνης, της λουτεΐνης και της βήτα-κρυπτοξανθίνης. Αυτά τα αντιοξειδωτικά μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο καταρράκτη και τύφλωσης που σχετίζεται με την ηλικία. Προωθούν επίσης την οστεϊκή υγεία, την υγεία των μαλλιών και του δέρματος. Οι γλυκοπατάτες και η κολοκύθα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βήτα-καροτίνη, η οποία βοηθά στην αποκατάσταση των ιστών του σώματος και προστατεύει από τις βλάβες του δέρματος. Επίσης είναι ιδιαίτερα πλούσιες σε βιταμίνη C, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

  • Β-Βιταμίνες

Τα αμυλούχα λαχανικά είναι πλούσιες πηγές βιταμινών Β, ιδιαίτερα βιταμίνης Β-6 και φυλλικού οξέος.Σύμφωνα με τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ, οι βιταμίνες Β-6 και το φυλλικό οξύ μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου για καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικό επεισόδιο. Οι βιταμίνες Β προάγουν επίσης τη θετική διάθεση βοηθώντας τον εγκέφαλό σας να παράγει χημικές ουσίες, όπως ντοπαμίνη και σεροτονίνη, και προστατεύουν από την απώλεια μνήμης.

  • Μεταλλικά στοιχεία

Τα αμυλούχα λαχανικά παρέχουν επίσης πολύτιμες ποσότητες μετάλλων που χρειάζεται το σώμα σας. Ως πλούσιες πηγές καλίου και μαγνησίου, μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης και καρδιακών παθήσεων, να ανακουφίσουν τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου και να διασφαλίσουν την υγεία των οστών. Το μαγνήσιο μπορεί επίσης να βοηθήσει στην αποφυγή ημικρανιών. Ο μεταλλικός ψευδάργυρος στα αμυλούχα λαχανικά συμβάλλει στην υγεία των ιστών των ματιών και του σώματος.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τι πρέπει να γνωρίζετε για τις αμυλούχες τροφές και τη συμβολή τους στην υγεία

3 αμυλούχες τροφές που καλό είναι να αφαιρέσετε από το πιάτο σας

Τι πρέπει να γνωρίζετε για την συμβολή των ανθεκτικών αμύλων στην υγεία και την απώλεια βάρους

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Σήμερα η Google τιμά με Doodle την πίτσα!

Google Doodle πίτσα: Την ημέρα αυτή το 2007, η μαγειρική τέχνη του Ναπολιτάνου «Pizzaiuolo» εγγράφηκε στον Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας της UNESCO.

Δοκιμάστε μπιφτέκια σολομού με βρώμη

Μπιφτέκια σολομού: Ο σολομός είναι ένα λιπαρό ψάρι, το οποίο έχει πολλά οφέλη για τον οργανισμό. Αποτελεί πηγή Ω-3 λιπαρών οξέων, πρωτεϊνών, βιταμίνης Β12 κι άλλων βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων.

Ένα πιάτο σοφιστικέ και γκουρμέ, ιδανικό για ένα σπέσιαλ ελαφρύ δείπνο, τα φιλετα τσιπούρας με σπανάκι φλορεντίν σε σφολιατα

Μιλάμε για πολύ υψηλό εστιατορικό επίπεδο, μαζί με όλη τη κομψή θαλπωρή ενός σπιτικού, όπου ο οικοδεσπότης έμπρακτα αποδεικνύει ότι διαθέτει και λεπτό γούστο αλλά και μαγειρική ικανότητα.

Μπεκρή μεζέ: Μια λιχουδιά με μοσχάρι που θα λατρέψει όλη η παρέα

Μπεκρή μεζέ: Αν σκοπεύετε να καλέσετε την παρέα σας σύντομα στο σπίτι σας για φαγητό, ίσως θα μπορούσατε να ετοιμάσετε κάτι που οι περισσότεροι το έχουν φάει μόνο βγαίνοντας έξω σε κάποια ταβέρνα.

Ζουμερό σουφλέ ζυμαρικών με φρέσκο σολομό

Σολομός συνταγή: Ο σολομός αποτελεί τροφή με πλούσια διατροφική αξία. Είναι πηγή πρωτεϊνών και βιταμινών. Είναι πλούσιος σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Επίσης είναι γνωστός και για τα Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα που περιέχει.

Γιατί είναι σημαντική η κατανάλωση αμύλου και φυτικών ινών στη διατροφή

Άμυλο Υδατάνθρακες: Μια διατροφή που δίνει έμφαση στα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα λαχανικά, τα όσπρια και τα φρούτα είναι σχεδόν πάντα χαμηλή σε λιπαρά που μπορούν να βλάψουν την υγεία και υψηλή σε διαιτητικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα. Όλοι αυτοί οι παράγοντες συνεργάζονται και μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των κινδύνων παχυσαρκίας, καρκίνου, καρδιαγγειακών παθήσεων, διαβήτη, οδοντικής τερηδόνας, γαστρεντερικών διαταραχών και υποσιτισμού.