ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Διατροφή: Αντί για τις θερμίδες και τα μακροθρεπτικά, σκεφτείτε την επεξεργασία των τροφίμων, λέει ειδικός

Διατροφή: Αντί για τις θερμίδες και τα μακροθρεπτικά, σκεφτείτε την επεξεργασία των τροφίμων, λέει ειδικός

Όταν σκέφτονται για τις επιλογές τροφίμων, οι άνθρωποι συχνά εστιάζουν στις θερμίδες εισόδου και εξόδου, στα μακροθρεπτικά συστατικά και στον επιπολασμό της παχυσαρκίας. Όμως, για ανθρώπους όλων των μεγεθών και επιπέδων δραστηριότητας, μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα έχει συσχετιστεί με διαβήτη, καρκίνο και θνησιμότητα από όλες τις αιτίες. "Τρώμε πράγματα που μας βλάπτουν", λέει ο DiFeliceantonio.

Διατροφή: Η επιστημονική συναίνεση συσσωρεύεται γύρω από μια σαφή σύσταση: Για να βελτιώσουμε την υγεία μας, πρέπει να σκεφτούμε διαφορετικά για τη διατροφή μας με εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα. Αντί να εστιάζετε στις θερμίδες ή τα μακροθρεπτικά συστατικά, σκεφτείτε πως τα τρόφιμα που τρώτε έχουν τροποποιηθεί φυσικά και χημικά, λέει η Alexandra DiFeliceantonio, επίκουρη καθηγήτρια και νευροεπιστήμονας του Ινστιτούτου Βιοϊατρικής Έρευνας Fralin στο VTC και αναπληρώτρια διευθύντρια του Κέντρου Έρευνας Συμπεριφορών Υγείας του ερευνητικού ινστιτούτου.

Δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται. Τα επεξεργασμένα τρόφιμα έχουν γίνει ένα αυξανόμενο μέρος της αμερικανικής διατροφής, καθώς οι κατασκευαστές εργάζονται για την παραγωγή φθηνών βολικών τροφίμων με μεγάλη διάρκεια ζωής. “Δεδομένου του πόσο διαδεδομένα είναι αυτά τα τρόφιμα – αποτελούν το 58% των θερμίδων που καταναλώνονται στις Ηνωμένες Πολιτείες – υπάρχουν τόσα πολλά που δεν γνωρίζουμε”, δήλωσε ο DiFeliceantonio. “Αν προσπαθείτε να κόψετε το ποτό, δεν πηγαίνετε στο μπαρ. Αλλά δεν μπορείτε να σταματήσετε να τρώτε”, λέει ο DiFeliceantonio. Η διαφήμιση τροφίμων, οι αυτόματοι πωλητές, η ουρά στο ταμείο του παντοπωλείου, ακόμη και τα μπισκότα στην αίθουσα διαλείμματος καθιστούν δύσκολη την αποφυγή των εξαιρετικά επεξεργασμένων τροφίμων. Η πρόκληση έγκειται στο να καθορίσουμε ποια τρόφιμα έχουν τη μεγαλύτερη πιθανότητα εθισμού και γιατί, και να καθορίσουμε πώς μπορούμε να αλλάξουμε καλύτερα το σύγχρονο διατροφικό περιβάλλον.

Πώς να εντοπίσετε τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα

Επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Σάο Πάολο στη Βραζιλία δημιούργησαν το σύστημα ταξινόμησης τροφίμων NOVA για να βοηθήσουν τους ανθρώπους να ομαδοποιήσουν τα τρόφιμα ανάλογα με το επίπεδο επεξεργασίας τους. Ειδικότερα, τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα στερούνται φυτικών ινών- περιλαμβάνουν σημαντική ποσότητα πρόσθετης ζάχαρης, αλατιού και λίπους- και οι διατροφικές τους ετικέτες περιλαμβάνουν έναν μακρύ κατάλογο συχνά μη αναγνωρίσιμων συστατικών.

Γιατί αυτό έχει σημασία

Όταν σκέφτονται για τις επιλογές τροφίμων, οι άνθρωποι συχνά εστιάζουν στις θερμίδες εισόδου και εξόδου, στα μακροθρεπτικά συστατικά και στον επιπολασμό της παχυσαρκίας. Όμως, για ανθρώπους όλων των μεγεθών και επιπέδων δραστηριότητας, μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα έχει συσχετιστεί με διαβήτη, καρκίνο και θνησιμότητα από όλες τις αιτίες. “Τρώμε πράγματα που μας βλάπτουν”, λέει ο DiFeliceantonio.

Η επίδρασή τους στον εγκέφαλο

Τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα μοιράζονται τις εθιστικές ιδιότητες του καπνού και άλλων ουσιών, λέει ο DiFeliceantonio. “Ορισμένα είδη τροφίμων επηρεάζουν τον εγκέφαλο των ανθρώπων με τρόπο που μπορεί να είναι παρόμοιος με τα ναρκωτικά κατάχρησης. Έχουν κατασκευαστεί για να είναι νόστιμα”. Οι άνθρωποι μπορεί να βιώσουν έντονη επιθυμία, λιγότερο έλεγχο της πρόσληψης, συμπτώματα στέρησης και συνέχιση της χρήσης παρά τις αρνητικές συνέπειες.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Επανάσταση στη γονιδιακή θεραπεία για την υψηλή χοληστερόλη

Είναι πιο υγιεινή η μαύρη ζάχαρη διατροφικά από την λευκή;

Μπορούν οι άνθρωποι να αφομοιώσουν το κρέας;

6 πράγματα που κάνουν οι πιο υγιείς άνθρωποι κάθε μέρα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Λαχανικά χωρίς άμυλο: Οι θρεπτικοί σύμμαχοι της διατροφής σας

Λαχανικά χωρίς άμυλο: Τα μη αμυλούχα λαχανικά είναι μια εξαιρετική προσθήκη στη διατροφή σας. Είναι νόστιμα, θρεπτικά και μπορούν να σας βοηθήσουν να πετύχετε τους διατροφικούς σας στόχους.

5 φράσεις που δεν λένε τα άτομα με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη

Τα άτομα με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη, πέρα από το ότι εντάσσουν κάποιες πολύ συγκεκριμένες φράσεις στο λεξιλόγιο τους, έχουν και κάποιες απαγορευτικές που δεν χρησιμοποιούν σχεδόν ποτέ γιατί θεωρούνται τοξικές.

ΔΥΠΑ: Μείωση της ανεργίας κατά 4,7% τον Ιανουάριο 2024

ΔΥΠΑ: Τον Ιανουάριο του 2024, ο συνολικός αριθμός των εγγεγραμμένων ανέργων έφτασε τα 1.039.475, σημειώνοντας μείωση -51.613 άτομα σε σχέση με τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους, Ιανουάριο 2023

Πόσες ώρες ύπνου χρειάζεστε πραγματικά

Ο κακός ύπνος μπορεί να αυξήσει την κούραση κατά τη διάρκεια της ημέρας και να κάνει πιο δύσκολη την απόλαυση της ζωής. Ωστόσο, είναι φυσιολογικό οι χρόνοι του ύπνου των ανθρώπων να αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου.