ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Αθλητισμός Οφέλη Καρδιά: 12 λεπτά άσκησης μπορούν να μειώσουν τον κινδύνο καρδιακής παθήσης και διαβήτη [vid]

Αθλητισμός Οφέλη Καρδιά: 12 λεπτά άσκησης μπορούν να μειώσουν τον κινδύνο καρδιακής παθήσης και διαβήτη [vid]

Αθλητισμός Οφέλη Καρδιά: Μπορούν μόλις 12 λεπτά άσκησης να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακής νόσου και διαβήτη; Η απάντηση είναι θετική και έρχεται από μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, το 2020. Διαβάστε περισσότερα στο κείμενο που ακολουθεί.

Αναρωτηθήκατε ποτέ πόσος χρόνος άσκησης χρειάζεται για να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακής νόσου και διαβήτη; Σύμφωνα με μια μελέτη του Χάρβαρντ που δημοσιεύθηκε στις 17 Νοεμβρίου του περασμένου χρόνου στο επιστημονικό περιοδικό Circulation, η απάντηση είναι μόλις 12 λεπτά της ώρας.

Η μελέτη

Ειδικότερα, οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ ανέλυσαν το αίμα από περισσότερους από 400 μεσήλικες άνδρες και γυναίκες που συμμετείχαν στην έρευνα πριν και αμέσως μετά την άσκηση με ποδήλατο (μηχάνημα ποδηλασίας) για χρονικό διάστημα 12 λεπτών. Η άσκηση των συμμετεχόντων εκκινούσε από χαμηλότερα επίπεδα και έφτανε σε έντονους ριυθμούς. Για την ακρίβεια, οι ασκούμενοι ξεκινούσαν από ελαφριάς έντασης άσκηση και αύξαναν τους ρυθμού για κάθε λεπτό της δραστηριότητας.

Ποια είναι τα ευρήματα της μελέτης

Συγκεκριμένα, οι επιστήμονες μέτρησαν τα επίπεδα σχεδόν 600 χημικών ουσιών του σώματος που ονομάζονται μεταβολίτες και παρατήρησαν ότι η άσκηση προκάλεσε σημαντικές αλλαγές στους περισσότερους εξ΄αυτών. Για παράδειγμα, το επίπεδο ενός μεταβολίτη που σχετίζεται με τις καρδιακές παθήσεις και τον διαβήτη μειώθηκε κατά 29%, βάσει των ευρημάτων. Πάραλληλα, ένας άλλος μεταβολίτης που σχετίζεται με τον κίνδυνο της πάθησης από διαβήτη και την ηπατική νόσο μειώθηκε επίσης κατά 18%.

Αξίζει βέβαια να σημειωθεί, ότι οι άνω επιστημονικές διαπιστώσεις, στην πραγματικότητα, μάλλον υποδηλώνουν – παρά αποδεικνύουν – ότι 12 λεπτά της ώρας καθημερινή άσκηση που περιλαμβάνει έντονη φυσική δραστηριότητα μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων και νόσησης από διαβήτη.

Μπορεί, ωστόσο, η μέτριας έντασης άσκηση να επιφέρει τα ίδια ευεργετικά αποτελέσματα;

“Δεν γνωρίζουμε ακόμη εάν η άσκηση μέτριας έντασης θα είχε παρόμοια επίδραση στους μεταβολίτες. Αλλά οι συμμετέχοντες στη μελέτη ξεκίνησαν με πολύ ελαφριά άσκηση και για κάθε λεπτό της άσκησης η ένταση αυξανόταν”, λέει ο Δρ. Γκρέγκορι Λιούις, ανώτερος συγγραφέας της μελέτης και καρδιολόγος στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης που σχετίζεται με το Χάρβαρντ.

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί ποιο είδος άσκησης είναι πιο αποτελεσματικό για την καρδιαγγειακή υγεία:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Μπορεί να προκληθεί πονοκέφαλος από την αλλαγή του καιρού;

Οι αντικαρκινικές ιδιότητες των μανιταριών

Διατροφή περιβάλλον : Φάτε υγιεινά και ευνοήστε το περιβάλλον

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η μακρά COVID συνδέεται με δυσλετουργική αναπνοή και σύνδρομο χρόνιας κόπωσης

Μακρά COVID: Το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης είναι μια ιατρική κατάσταση που μπορεί συχνά να εμφανιστεί μετά από ιογενή λοίμωξη και να προκαλέσει πυρετό, πόνο και παρατεταμένη κόπωση και κατάθλιψη. Πολλοί ασθενείς με COVID-19, ορισμένοι εκ των οποίων δεν νοσηλεύτηκαν ποτέ, ανέφεραν επίμονα συμπτώματα αφού αναρρώσουν από την αρχική τους διάγνωση COVID-19. Η σοβαρή κόπωση, η γνωστική δυσκολία, ο μη αναζωογονητικός ύπνος και η μυαλγία έχουν όλα θεωρηθεί κύρια συμπτώματα για τους ασθενείς με μακρά Covid». 

Μειώθηκαν οι περιπτώσεις λοιμώδους επιπεφυκίτιδας εν μέσω Covid-19

Λοιμώδης επιπεφυκίτιδα: Υπήρξε μείωση του ποσοστού λοιμώδους επιπεφυκίτιδας σε όλο τον πληθυσμό σε συνδυασμό με παρεμβάσεις δημόσιας υγείας που υιοθετήθηκαν για τον περιορισμό του COVID-19, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε διαδικτυακά.

Το ανθεκτικό άμυλο είναι απαραίτητο σε μια υγιεινή διατροφή

Ανθεκτικό άμυλο: Η τακτική κατανάλωση τροφών που περιέχουν ανθεκτικό άμυλο, μαζί με άφθονα φρούτα, λαχανικά και ξηρούς καρπούς, μπορεί να βελτιώσει την υγεία και να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης μιας σειράς χρόνιων ασθενειών, όπως ο καρκίνος του παχέος εντέρου, ο διαβήτης τύπου 2 και οι καρδιακές παθήσεις.

Η καλή σεξουαλική ζωή μπορεί να είναι συνταγή για ευτυχία

Σεξ οφέλη υγεία: Μείωση του άγχους, άνοδος της λίμπιντο και αυξημένη οικειότητα μεταξύ συντρόφων, είναι ορισμένα μόνο από τα οφέλη του σεξ στη συναισθηματική μας υγεία. Και με τη σειρά τους τα συναισθηματικά οφέλη της σεξουαλικής επαφής είναι μόνο το ήμισυ της ιστορίας. Το σεξ προάγει τη σωματική σας υγεία, επίσης. Στην πραγματικότητα, η σεξουαλική σας δραστηριότητα μπορεί να οδηγήσει σε πολλά μακροχρόνια οφέλη για την υγεία.

Το κολύμπι ως μέσο θεραπείας για άτομα με PTSD

Κολύμβηση: Η κολύμβηση προάγει τη διαδικασία που είναι γνωστή ως νευρογένεση του ιππόκαμπου. Η νευρογένεση του ιππόκαμπου είναι η αναγέννηση νέων εγκεφαλικών κυττάρων σε περιοχές του εγκεφάλου που ατροφούν κάτω από παρατεταμένες περιόδους στρες.

ΟΠΕΚΑ: Αναλυτικά οι καταβολές την Τρίτη 30 Νοεμβρίου

ΟΠΕΚΑ Επίδομα παιδιού: Την Τρίτη 30 Νοεμβρίου, ο ΟΠΕΚΑ θα καταβάλλει επιδόματα σε πάνω από 1,648 εκατ. δικαιούχους. Ειδικότερα, το επίδομα παιδιού θα λάβουν 820.486 δικαιούχοι με το συνολικό ποσό να πλησιάζει τα 180 εκατ. ευρώ.

Το multitasking οδηγεί τα παιδιά σε περισσότερο άγχος

Multitasking άγχος παιδιά: Σε αντίθεση με τον συνολικό χρόνο πολυμέσων, το multitasking των μέσων σχετίζεται με πιο συχνή συμπεριφορά παρόμοια με τη ΔΕΠΥ, όπως αξιολογείται από τους δασκάλους τους.