Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Πολιτική Υγείας

Το Υπ. Πολιτισμού μας καλεί σε διαδικτυακή περιήγηση μένοντας σπίτι

Το Υπ. Πολιτισμού μας καλεί σε διαδικτυακή περιήγηση μένοντας σπίτι

Δείτε αναλυτικά όσα μπορείτε να κάνετε

Τι μπορούμε να παρακολουθήσουμε ψηφιακά τις μέρες που μένουμε σπίτι; «Βλέπουμε, με άνεση, τις συλλογές των Μουσείων και της Εθνικής Πινακοθήκης με την ψηφιακή περιήγηση. Παίζουμε διαδικτυακά παιχνίδια με τη Ζωφόρο του Παρθενώνα και με όλα τα μνημεία της Ακρόπολης, με ξεναγό μας τη Γλαύκα, το ιπτάμενο ρομπότ! Παίρνουμε ”πινέλα και χρώματα” και δημιουργούμε τις πιο απίθανες παραλλαγές των φημισμένων αγαλμάτων. Γινόμαστε οι αρχιτέκτονες ενός νέου ναού στην Κλασική Αθήνα. Αυτά τα θαυμάσια συμβαίνουν μέσω των ευφάνταστων εφαρμογών, με τις οποίες το ΥΠΠΟΑ φέρνει τον Πολιτισμό στο σπίτι μας».

Τα παραπάνω αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, που μας ενημερώνει για τις διαδικτυακές εφαρμογές περιήγησης και τα διαδραστικά ψηφιακά εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία προσφέρουν οι υπηρεσίες και οι εποπτευόμενοι πολιτιστικοί οργανισμοί του ΥΠΠΟΑ, προσκαλώντας μας «να δούμε από κοντά τα μνημεία μας, να μάθουμε και να διασκεδάσουμε παίζοντας με τα αγάλματα».


«Τις μέρες αυτές που “μένουμε σπίτι” η τεχνολογία μάς επιτρέπει να θαυμάσουμε κορυφαία μνημεία και έργα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, χωρίς να χρειαστεί να επισκεφθούμε τις αίθουσες των μουσείων. Βλέπουμε τα μοναδικά τους εκθέματα, χωρίς βιασύνη και συνωστισμό. Δε βγαίνουμε από το σπίτι για να περπατήσουμε στους αρχαιολογικούς χώρους. Κι αν μας έλειψε η Πινακοθήκη, μπορούμε να δούμε τις συλλογές της», συνεχίζει η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ. Μένουμε, λοιπόν, σπίτι για «να περιηγηθούμε τους χώρους και τις πλούσιες συλλογές των μουσείων, να παίξουμε με τα παιδιά μας εκπαιδευτικά παιχνίδια, μαθαίνοντάς τους την πολιτιστική μας κληρονομιά με πρωτότυπο και ψυχαγωγικό τρόπο».

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ΥΠΠΟΑ, μπορεί κανείς να παρακολουθήσει ή να επισκεφθεί τα παρακάτω μουσεία που διαθέτουν διαδικτυακές εφαρμογές περιήγησης στις συλλογές αλλά και στους χώρους των εκθέσεών τους:

Α. Αρχαιολογικά Μουσεία του ΥΠΠΟΑ

  • • Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο www.namuseum.gr
  • • Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης www.amth.gr Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης- εκθέσεις www.amth.gr/exhibitions
  • • Λευκός Πύργος www.lpth.gr
  • • Νομισματικό Μουσείο www.nummus.gr
  • • Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο www.ebyzantinemuseum.gr
  • • Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού www.mbp.gr
  • • Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου www.heraklionmuseum.gr Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου-Επιλεγμένα εκθέματα https://heraklionmuseum.gr
  • • Μουσείο Ασιατικής Τέχνης www.matk.gr
  • • Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων www.amio.gr
  • • Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας www.igoumenitsamuseum.gr
  • • Αρχαιολογικό Μουσείο Τεγέας www.tegeamuseum.gr

Β. Εποπτευόμενα Μουσεία από το ΥΠΠΟΑ

  1. Μουσείο Ακρόπολης. Διαθέτει διαδικτυακά ψηφιακές εφαρμογές που αναδεικνύουν τα εκθέματα και «φωτίζουν»πτυχές του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. www.theacropolismuseum.gr/el/content/ekpaideftiko-yliko.

Ενδεικτικά:

  • • «Χρωμάτισε την Πεπλοφόρο». Ο μικρός χρήστης διαλέγει το πινέλο και τα χρώματα που επιθυμεί δημιουργώντας πολλές και απίθανες παραλλαγές στην εικόνα του αγάλματος της Πεπλοφόρου https://www.theacropolismuseum.gr/peploforos.
  • • Πρόγραμμα Γλαύκα. Στο πολυεπίπεδο αυτό διαδικτυακό παιχνίδι, για παιδιά από 12 ετών, πρωταγωνιστής είναι η Γλαύκα, το ιπτάμενο ρομπότ. Στόχος της εφαρμογής είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τα έργα αποκατάστασης των μνημείων της Ακρόπολης. http://acropolisvirtualtour.gr/theglafkaproject/#/el/home.

Εκπαιδευτικές ταινίες και βίντεο

Στο Μουσείο Μπενάκη, (www.benaki.org) λειτουργούν εικονικές περιηγήσεις, σε όλες τις αίθουσες. Παρουσιάζονται, επίσης, εκατοντάδες έργα τέχνης με ηχητική ξενάγηση σε έξι γλώσσες:

  • • Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού
  • • Μουσείο Μπενάκη Ισλαμικής Τέχνης
  • • Μουσείο Μπενάκη / Πινακοθήκη Γκίκα
  • • Μουσείο Μπενάκη / Εργαστήριο Γιάννη Παππά

Εθνική Πινακοθήκη

Άλλες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού

Η Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης διαθέτει στην ιστοσελίδα της (www.ysma.gr) ανοικτές ψηφιακές εφαρμογές και ποικίλο υλικό για τα μνημεία και τα αναστηλωτικά έργα στην Ακρόπολη. Όλες οι ψηφιακές εφαρμογές της ΥΣΜΑ είναι διαθέσιμες εδώ https://ysma.gr.

  • • Ένας αρχαίος ναός. Διαδικτυακό παιχνίδι για την αρχιτεκτονική των αρχαίων ελληνικών ναών. Ο καθένας μας μπορεί να γίνει ο αρχιτέκτονας ενός νέου ναού που θα οικοδομηθεί στην Αθήνα, τη κλασική περίοδο http://ancienttemple.gr.
  • • Εικονική Περιήγηση Ακρόπολης. Αποτελείται από εικόνες και πανοράματα υψηλής ανάλυσης, καθώς και από λεπτομερείς φωτογραφικές απεικονίσεις επιλεγμένων εξωτερικών όψεων των αρχαίων τειχών που περιβάλλουν το βράχο. Κάθε άποψη συνοδεύεται από περιγραφικά στοιχεία σχετικά με τα μνημεία και επιλεγμένα σημεία ενδιαφέροντος. Οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να πλοηγηθούν στην εφαρμογή είτε διαδικτυακά, είτε μέσω των κινητών τους τηλεφώνων. http://www.acropolisvirtualtour.gr.
  • • Η Ζωφόρος του Παρθενώνα. Ο χρήστης μπορεί να γνωρίσει τη ζωφόρο είτε ανά λίθο, είτε μέσα από θεματικούς περιπάτους στις επιμέρους ενότητες (ιππείς, άρματα, θεοί κλπ) ενώ τα παιδιά καλούνται να παίξουν μέσα από τεστ μνήμης ή χρωματισμού. http://www.parthenonfrieze.gr.
  • • «Μικρές ιστορίες αναστήλωσης». Έξι μικρές ιστορίες από την αναστήλωση του Ερεχθείου, των Προπυλαίων και του Ναού της Νίκης, μέσα από τις αφηγήσεις των μαρμαροτεχνιτών βασισμένες σε ψηφιοποιημένο υλικό από το αρχείο της ΥΣΜΑ. Η παραγωγή είναι του 2019, διάρκειας 10΄, με αγγλικούς και ιταλικούς υπότιτλους. Η ταινία είναι διαθέσιμη στο https://ysma.gr.
  • • Αθηνά, Η θεά της Ακρόπολης. Η εφαρμογή αυτή μας συμφιλιώνει με τις διαφορετικές υποστάσεις της θεάς Αθηνάς αλλά και με το Μουσείο της Ακρόπολης. Μέσα από μία εικονική περιήγηση στο Μουσείο, ο χρήστης ακολουθώντας μία δέσμη φωτός αναζητεί και παρατηρεί τα επιλεγμένα εκθέματα της θεάς. Κάποια από αυτά απηχούν τα ιερά λατρευτικά αγάλματα που βρίσκονταν μέσα στους ναούς και τα οποία σήμερα δε σώζονται.

Ορισμένα ανήκουν στα σημαντικότερα αρχιτεκτονικά γλυπτά της Ακρόπολης ενώ άλλα αποτελούν αναθήματα – αφιερώματα στη θεά που παριστάνουν την ίδια. Για κάθε ένα έκθεμα διαβάζουμε τη σύντομη περιγραφή, ένα σχετικό μύθο, στοιχεία για τη λατρεία της Αθηνάς και αρχαία κείμενα του Παυσανία. Επίσης, παρατηρούμε τις λεπτομέρειες των εκθεμάτων, μπορούμε να τα περιστρέψουμε και να δούμε τις αποκαταστάσεις τους. http://www.acropolis-athena.gr.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Το NHS παρουσιάζει το 10ετές σχέδιο

Ξεκίνησε το «βραχιολάκι» και στο ΚΑΤ

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Μέχρι τον Οκτώβριο νέο φίλτρο στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης- Για τρίτη χρονιά το επενδυτικό clawback

Το αργότερο μέχρι τον Οκτώβριο πρόκειται να εφαρμοστεί νέο φίλτρο στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, είπε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης.

Ειρήνη Αγαπηδάκη: Νέα προγράμματα πρόληψης και έρευνα αξιολόγησης ΑΙ στη διάγνωση του καρκίνου

«Η χάραξη πολιτικής δεν μπορεί να βασίζεται στη διαίσθηση, χρειάζεται επιστημονική τεκμηρίωση, συστηματική πληροφόρηση, διεθνής σύγκριση. Αν μια παρέμβαση δεν είναι τεκμηριωμένη, δεν είναι απλώς αναποτελεσματική – είναι σπατάλη πόρων», υπογράμμισε η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη, στην κεντρική της ομιλία στο 2nd Synergies Forum on Cancer της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καρκίνου, παρουσιάζοντας τις μεγάλες αλλαγές που δρομολογούνται στη δημόσια πολιτική για την πρόληψη.

Ξεκίνησε η πρωτοβουλία του ΠΟΥ για την ισότητα στην υγεία με αναπηρίες

ΠΟΥ: Εάν συμφωνήσουμε για την Υγεία για Όλους, τότε πρέπει να συμφωνήσουμε ότι οι υπηρεσίες πρέπει να είναι συμπεριληπτικές και προσβάσιμες. Αυτή τη στιγμή, δεν μπορούμε να το πούμε αυτό με σιγουριά.

Όλες οι θεωρίες για την προέλευση της COVID-19 παραμένουν ανοιχτές

ΠΟΥ: Μέχρι να ικανοποιηθούν περαιτέρω αιτήματα για πληροφορίες ή να καταστούν διαθέσιμα περισσότερα επιστημονικά δεδομένα, η προέλευση του SARS-CoV-2 και ο τρόπος με τον οποίο εισήλθε στον ανθρώπινο πληθυσμό θα παραμείνουν ασαφή.

Close Icon