Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Πολιτική Υγείας

Τέμπη Γεώργιος Καραγιαννίδης: Επισημάνσεις του καθηγητή για ασφαλές ταξίδι με τρένο στην Ελλάδα

Τέμπη Γεώργιος Καραγιαννίδης: Επισημάνσεις του καθηγητή για ασφαλές ταξίδι με τρένο στην Ελλάδα

«Αυτό που γνωρίζουμε εμείς αυτή τη στιγμή είναι ότι το έργο τηλεδιοίκησης σε όλον τον άξονα θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί στο τέλος Ιουλίου. Τέλος πάντων, τον Αύγουστο. (…) Aυτά τα συστήματα τα οποία έχει προμηθευτεί η ΕΡΓΟΣΕ ανήκουν σε ένα πανευρωπαϊκό πρότυπο, και βασίζονται σε πολύ αυστηρές προδιαγραφές. Από τότε και μετά το τρένο θα είναι ίσως το πιο ασφαλές μέσο μετακίνησης».

Γεώργιος Καραγιαννίδης: «Αν δεν ολοκληρωθεί το δίκτυο (σ.σ. ολοκλήρωση έργου σηματοδότησης), αν μείνει ως έχει, εγώ δεν πρόκειται να ταξιδέψω ούτε συστήνω σε κανένα να ταξιδέψει», επισήμανε ο καθηγητής Ψηφιακών Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιώργος Καραγιαννίδης, μιλώντας στο ERTNEWS TV, στη σκιά της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη.

Ερωτηθείς για το τι σημαίνει να κινείται ένα τρένο με 250 – 300 χλμ./ώρα και τι πρέπει να έχει λάβει κανείς υπόψιν ως δικλείδα ασφαλείας, υπογράμμισε:

«Είναι αδιανόητο το 2023 να υπάρχουν συρμοί οι οποίοι κινούνται με μεγάλες ταχύτητες, πάνω από 150 χιλιόμετρα την ώρα, σε ένα δίκτυο τμήματα του οποίου δεν έχουν ελλιπή έως καθόλου σηματοδότηση. Δεν αναφέρομαι σε τηλεδιοίκηση. Αναφέρομαι απλά και μόνο σε σηματοδότηση. Αν υπήρχε, σίγουρα oι πιθανότητες αποφυγής της τραγωδίας ήταν πολύ μεγαλύτερες, με την έννοια ότι θα είχαν ενημερωθεί οι μηχανοδηγοί προκειμένου να σταματήσουν τα οχήματα». (…) Ο ίδιος διερωτήθηκε ακόμα: «Το επόμενο διάστημα και ενώ δεν θα υπάρχει σηματοδότηση -το έργο σηματοδότησης αναμένεται να τελειώσει τον Ιούλιο- θα κυκλοφορούν τρένα όπως προηγουμένως, με τέτοιες μεγάλες ταχύτητες; Την απάντηση θα τη δώσει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και η Πολιτεία (…) Η γνώμη μου είναι ότι αν δεν ολοκληρωθεί το δίκτυο, αν είναι το δίκτυο ως έχει, εγώ δεν πρόκειται να ταξιδέψω, ούτε συστήνω σε κανέναν να ταξιδέψει.

Ο κ. Καραγιαννίδης πρόσθεσε: «Όταν στηριζόμαστε μόνο στον άνθρωπο, στο σταθμάρχη, μπορεί να συμβεί το ατύχημα το οποίο συνέβη. Επομένως, αν δεν υπάρχει ένας εναλλακτικός τρόπος διασφάλισης αποφυγής του ατυχήματος, εγώ δεν θα έμπαινα στο τρένο. (…) Αν πάτε στην ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ θα δείτε ότι από το 2014 έως σήμερα, έχουν υλοποιηθεί και ολοκληρωθεί σχεδόν όλα τα έργα σηματοδότησης τηλεδιοίκησης του δικτύου. Και εγώ χρησιμοποιούσα το τρένο και οι δικοί μου χρησιμοποιούσαν το τρένο. Δυστυχώς όμως τα συστήματα αυτά δεν λειτουργούν. Και πρόκειται για συστήματα που υπάρχουν τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία, στην Κίνα -όπου τα τρένα τρέχουν με πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες- τα οποία έχουν εγκατασταθεί στη γραμμή και στους συρμούς, είναι από τα πιο προηγμένα. (…) Αυτή τη στιγμή υπάρχει το δίκτυο από Τιθορέα για Δομοκό, υπάρχει ένα βασικό σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, το οποίο λειτουργεί. Και είναι το μοναδικό τμήμα. Τα συστήματα αυτά, όταν αντιληφθούν ότι πρόκειται να συμβεί ατύχημα, για παράδειγμα, όταν αντιληφθούν ότι υπάρχουν τρένα τα οποία κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή, αμέσως, είτε ειδοποιούν τους μηχανοδηγούς -προκειμένου να σταματήσουν τα τρένα- είτε -στα καινούργια συστήματα τα οποία πρόκειται να λειτουργήσουν- υπάρχει αυτόματη πέδηση.

«Τα τρένα στην Ελλάδα, σε επίπεδο ασφαλείας, βρίσκονται ανά τμήματα στο 1960»

(…) Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τμήματα του δικτύου τα οποία λειτουργούν με κανόνες ασφαλείας του προηγούμενου αιώνα, δηλαδή στα μέσα του προηγούμενου αιώνα, του 1960 – 1970. Δηλαδή, ο σταθμάρχης έπαιρνε τηλέφωνο τον επόμενο σταθμάρχη και συνεννοούνταν μεταξύ τους για το αν θα αφήσουν ένα τρένο – και τα γράφανε πάνω στα χαρτιά. Έγραφαν τις εντολές στα χαρτιά. (…) Είμαι βέβαιος ότι εσείς θα νομίζατε ότι τα τρένα τα βλέπει κάποιος σε μια κονσόλα και βλέπουμε ακριβώς πού είναι κλπ. Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Εγώ δεν γνώριζα. Αν το γνώριζα, δεν θα έμπαινα στο τρένο και δεν θα άφηνα και τους δικούς μου να μπουν. (…) Αναφέρομαι σε θέματα ασφαλείας και όχι παντού, αλλά σε κάποια τμήματα. Για παράδειγμα, το τμήμα Πλατύ – Ειδομένη έχει από τα πιο προηγμένα συστήματα ασφαλείας».

Ως προς το πόσος χρόνος χρειάζεται για να εκσυγχρονιστεί το δίκτυο, υπογράμμισε:

«Αυτό που γνωρίζουμε εμείς αυτή τη στιγμή είναι ότι το έργο τηλεδιοίκησης σε όλον τον άξονα θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί στο τέλος Ιουλίου. Τέλος πάντων, τον Αύγουστο. (…) Aυτά τα συστήματα τα οποία έχει προμηθευτεί η ΕΡΓΟΣΕ ανήκουν σε ένα πανευρωπαϊκό πρότυπο, και βασίζονται σε πολύ αυστηρές προδιαγραφές. Από τότε και μετά το τρένο θα είναι ίσως το πιο ασφαλές μέσο μετακίνησης». Ο ίδιος πρόσθεσε ακόμα: «Μαζί με όλη την Ελλάδα πενθεί και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Έχουμε έως τώρα έντεκα φοιτητές που έχουν χαθεί, δύο εκ των οποίων είναι από την Κύπρο. Δυστυχώς, πρόκειται για τραγικές ημέρες».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Οι έρευνες του δυστυχήματος ολοκληρώνονται

Ο αριθμός τον νεκρών δεν προστίθεται με αυτόν των αγνοουμένων

Τραγωδία στα Τέμπη: Προηγήθηκαν στο Δερβένι και στον Δοξαρά

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Αγαπηδάκη: Αλλάζουμε το μοντέλο με το οποίο λειτουργεί το ΕΣΥ

Αγαπηδάκη: Στόχος μας με αυτές τις δράσεις, αλλά και με τις προληπτικές εξετάσεις, είναι να αλλάξουμε το μοντέλο με το οποίο λειτουργεί το ΕΣΥ: από το να περιμένουμε να έρθει ο πολίτης στο γιατρό, πάμε εμείς στον πολίτη.

Γεωργιάδης: Ελάχιστη αναμονή για αιματολογικές εξετάσεις με τα online ραντεβού

Γεωργιάδης: Μέσα από την πλατφόρμα μπορούν όλοι οι πολίτες εύκολα και γρήγορα να κλείνουν το ραντεβού τους για αιματολογικές εξετάσεις χωρίς καμία χρέωση, χωρίς τις αναμονές που πράγματι στο παρελθόν υπήρξαν αποτρεπτικές ως προς την πραγματοποίηση των συγκεκριμένων ραντεβού. 

Επισημάνσεις για τις ελλείψεις γιατρών στο σύστημα Υγείας της Περιφέρειας σε εκδήλωση του ΙΣΑ

Καταλήγοντας ο πρόεδρος του ΙΣΑ ανέφερε τα εξής: «Θέλουμε να δημιουργήσουμε το γραφείο δικτύωσης των Ιατρικών Συλλόγων όπου θα υπάρχει αμφίδρομη σχέση των προβλημάτων και των λύσεων. Χρειαζόμαστε ενωμένους, δυνατούς Ιατρικούς Συλλόγους».

Η Λουιζιάνα ψηφίζει να κάνει τα χάπια για την άμβλωση ελεγχόμενες ουσίες

Ωστόσο, η Michelle Erenberg, εκτελεστική διευθύντρια του Lift Louisiana, μιας οργάνωσης για τα δικαιώματα της αναπαραγωγής, είπε ότι οι ομάδες για τα δικαιώματα των αμβλώσεων θα διερευνήσουν μια νομική αμφισβήτηση του νομοσχεδίου. «Σίγουρα έχω ανησυχίες για το ότι αυτό επαναλαμβάνεται και σε άλλες πολιτείες», είπε στους Times.

Αγαπηδάκη Κάρπαθος: Να αναπτύξουμε τις υποδομές για ένα βιώσιμο και αποτελεσματικό σύστημα πρόληψης

Αγαπηδάκη Κάρπαθος: "Το μεγάλο στοίχημα για εμάς είναι να σταματήσουμε να μιλάμε για το πως θα μειώσουμε τις επιπτώσεις της νόσου και να χτίσουμε έναν υγιή πληθυσμό".

Κικίλιας: "Με τους εμπρηστές θα είμαστε αμείλικτοι"

Κικίλιας: Σήμερα συνελήφθη ο υπαίτιος εμπρηστής, Τούρκος υπήκοος, που ομολόγησε την εγκληματική του πράξη. Θα οδηγηθεί στη Δικαιοσύνη βάσει του νέου νόμου. Το έχουμε πει πολλές φορές: Με τους εμπρηστές θα είμαστε αμείλικτοι.

Μητσοτάκης: Ο αγώνας μας για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας είναι διαρκής

Μητσοτάκης: Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη έχει εξασφαλίσει και τα ειδικά διαμορφωμένα safe houses για τη φιλοξενία θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας, άλλη μια παρέμβαση που μπορεί να σώσει ζωές.

Οι συνομιλίες για τη συμφωνία πανδημίας τελειώνουν χωρίς συμφωνία

Το αποτέλεσμα των συνομιλιών για τους διεθνείς κανονισμούς για την υγεία θα παρουσιαστούν επίσης στη συνέλευση της επόμενης εβδομάδας. Οι κανονισμοί παρέχουν ένα νομικό πλαίσιο που καθορίζει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των χωρών στον χειρισμό συμβάντων δημόσιας υγείας και έκτακτης ανάγκης που θα μπορούσαν να διασχίσουν τα σύνορα.

Close Icon