Πολιτική Υγείας

Ευρώπη κορωνοϊός: Πώς διαχειρίστηκαν οι ευρωπαϊκές χώρες την πανδημία;

Ευρώπη κορωνοϊός: Πώς διαχειρίστηκαν οι ευρωπαϊκές χώρες την πανδημία;

Ευρώπη κορωνοϊός: Η έλλειψη διαφάνειας σχετικά με τις πολιτικές αποφάσεις, τα μικτά μηνύματα και η αυξημένη αμφισβήτηση της νομιμότητας και της τεχνικής ικανότητας της κυβέρνησης τροφοδότησε τη δυσπιστία των πολιτών.

Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις αγωνίζονται να διαχειριστούν σωστά την πανδημία και να διατηρήσουν την εμπιστοσύνη των πολιτών τους. Αυτό διαπίστωσε μια ανάλυση του χειρισμού της κρίσης COVID-19 από τη Γερμανία, τη Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό BMJ Global Health. Η έλλειψη διαφάνειας σχετικά με τις πολιτικές αποφάσεις στον κορωνοϊό, τα μικτά μηνύματα και η αυξημένη αμφισβήτηση της νομιμότητας και της τεχνικής ικανότητας της κυβέρνησης τροφοδότησε τη δυσπιστία των πολιτών, καταλήγουν οι ερευνητές.

Λεπτομέρειες για την μελέτη

Οι κυβερνήσεις της Γερμανίας, της Σουηδίας και του Ηνωμένου Βασιλείου ακολούθησαν διαφορετικές προσεγγίσεις για τον χειρισμό του πρώτου και του δεύτερου κύματος της πανδημίας το 2020. Και οι ερευνητές ήθελαν να μάθουν ποιες από τις στρατηγικές αυτών των εθνών λειτούργησαν καλά, έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η μελλοντική ετοιμότητα σε παρόμοιες κρίσεις. Επικεντρώθηκαν σε διαφορές:

  • στις κυβερνητικές δομές
  • στο ρόλο των ακαδημαϊκών/επιστημόνων
  • στην επικοινωνία με τους πολίτες

Οι ερευνητές χαρτογράφησαν τη νομιμότητα της διακυβέρνησης και της λήψης αποφάσεων. την αλληλεξάρτηση μεταξύ της κοινότητας και άλλων παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των επιστημόνων και των μέσων ενημέρωσης, καθώς και την ικανότητα αντιμετώπισης της αβεβαιότητας. Ανέλυσαν τις πολιτικές κάθε χώρας σε σχέση με αυτά τα στοιχεία, αντλώντας πληροφορίες από την κυβέρνηση, τους φορείς δημόσιας υγείας και τους ιστότοπους των μέσων μαζικής ενημέρωσης, καθώς και από δημοσιευμένες έρευνες.

Η αρχή της πανδημίας

Και οι τρεις χώρες εντόπισαν τα πρώτα τους κρούσματα SARS-CoV-2, τον ιό που ευθύνεται για τη μόλυνση COVID-19, τον Ιανουάριο του 2020, πυροδοτώντας τις πρώτες τους απαντήσεις, αλλά άρχισαν να ενεργούν πιο αποφασιστικά όταν η μετάδοση στην κοινότητα έγινε εμφανής στις αρχές Μαρτίου. Η ανάλυση αποκάλυψε έντονες διαφορές στις απαντήσεις στα κύματα 1 και 2 της πανδημίας, οι οποίες συνδέονταν με προϋπάρχουσες κυβερνητικές δομές, τον παραδοσιακό ρόλο της ακαδημαϊκής κοινότητας, την εμπειρία διαχείρισης κρίσεων και την επικοινωνία της αβεβαιότητας—όλα αυτά επηρέασαν το πόσο εμπιστεύονταν οι άνθρωποι η κυβέρνησή τους.

Πανδημία και Γερμανία

Η Γερμανία επέτρεψε την ευρεία ακαδημαϊκή συμμετοχή και τον κοινωνικό διάλογο, αλλά σε αντίθεση με το Ηνωμένο Βασίλειο, δεν διέθετε δεδομένα με βάση τον πληθυσμό στα οποία να βασίζει τις αποφάσεις της. Ωστόσο, τα μέσα ενημέρωσης ήταν πρόθυμα και ικανά να αντανακλούν την εξελισσόμενη επιστήμη και τις δυσκολίες μετατροπής της επιστήμης σε πολιτική. Ωστόσο, η αβεβαιότητα και η έλλειψη στοιχείων σχετικά με τον καλύτερο τρόπο διαχείρισης της πανδημίας COVID-19 -το κύριο χαρακτηριστικό κατά το πρώτο κύμα- ανακοινώθηκαν ρητά μόνο στη Γερμανία, σημειώνουν οι ερευνητές. Αν και αυτό διευκόλυνε σημαντικά την προσαρμογή των μηνυμάτων με την πάροδο του χρόνου, κατέκλυσε το έθνος στο δεύτερο κύμα, και ως αποτέλεσμα η κυβέρνηση επικρίθηκε έντονα.

Διαχείριση της κρίσης από την Σουηδία & το Ηνωμένο Βασίλειο

Στη Σουηδία, η ανακοίνωση αβεβαιότητας θεωρήθηκε ακατάλληλη με το σκεπτικό ότι θα μπορούσε να προκαλέσει φόβο. Οι διαφορετικές απόψεις δεν εκφράστηκαν και οι επιστήμονες και οι ακαδημαϊκοί αποκλείστηκαν σε μεγάλο βαθμό. Η απώλεια της εμπιστοσύνης του κοινού ήταν μικρότερη στη Σουηδία απ’ ό,τι στο Ηνωμένο Βασίλειο ή τη Γερμανία, αλλά αυτή η προσέγγιση μπορεί να παρεμπόδιζε πιο κρίσιμο διάλογο και μένει να δούμε τι αντίκτυπο θα έχει μακροπρόθεσμα η παραίτηση από την ευθύνη της κυβέρνησης. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, ακαδημαϊκοί και επιστήμονες είχαν βασικό ρόλο στη δημιουργία πληροφοριών και στην αναγκαστική αναθεώρηση των στρατηγικών της κυβέρνησης. Αλλά αυτό σήμαινε ότι το κοινό στη συνέχεια υποβλήθηκε σε συγκεχυμένα και ταχέως μεταβαλλόμενα μηνύματα δημόσιας υγείας.

Γενικότερη τάση ως προς την εμπιστοσύνη των πολιτών

Και οι τρεις κυβερνήσεις των χωρών έχασαν την εμπιστοσύνη του λαού τους. Οι πολίτες είχαν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις κυβερνήσεις τους κατά το πρώτο κύμα από ό,τι στο δεύτερο, με τη μεγαλύτερη πτώση εμπιστοσύνης να καταγράφεται στο Ηνωμένο Βασίλειο, συνδεδεμένη με την έλλειψη διαφάνειας στη διαδικασία λήψης αποφάσεων της κυβέρνησης. «Η ανάλυσή μας που δημιουργεί την υπόθεση υποδηλώνει ότι η ετοιμότητα για την αντιμετώπιση κρίσεων και η ανθεκτικότητα θα πρέπει να περιλάβουν εκείνες τις δομές διακυβέρνησης πέρα ​​από την υγεία που επιτρέπουν:

  • ισχυρή και νόμιμη ηγεσία, διευκολύνοντας την αποκεντρωμένη δράση
  • αξιόπιστους δεσμούς με την επιστήμη και τους συμβουλευτικούς φορείς
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ανασκόπηση των κρουσμάτων και της μετάλλαξης Όμικρον στον κόσμο

Σκέψεις για την επιβολή του μέτρου της υποχρεωτικότητας κάνει η επικεφαλής της ΕΕ όσον αφορα τους εμβολιασμούς covid-19

Γιατί η νεά παραλλαγή Όμικρον έχει σημάνει παγκόσμιο συναγερμό-Τι γνωρίζουμε ως τώρα

Το Σαββατοκύριακο, η λίστα των χωρών που εντόπισαν τη νέα παραλλαγή στους ταξιδιώτες μεγάλωσε

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Χαρδαλιάς: Προμήθεια ιατρικού εξοπλισμού 6 εκατ. ευρώ για τα στρατιωτικά νοσοκομεία της Περιφέρειας Αττικής

Όπως τόνισε ο περιφερειάρχης Χαρδαλιάς, εντός του 2024 αναμένεται νέα πρόσκληση για περαιτέρω ενίσχυση και αναβάθμιση του ιατρικού εξοπλισμού και των άλλων νοσοκομείων της Αττικής.

ΝΙΜΤΣ - Παραχώρηση 50 κλινών νοσηλείας στο ΕΣΥ για την αντιμετώπιση της Covid-19

Για την αποζημίωση του ιατρικού προσωπικού του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ., λόγω συμμετοχής του στο πρόγραμμα εφημεριών του Ε.Σ.Υ., εφαρμόζονται αναλόγως οι κείμενες διατάξεις για την αποζημίωση των εφημεριών των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ., καθώς και οι διατάξεις της υπό στοιχεία Φ.900/9/568018/Σ.942/ 3.12.2021 (Β΄ 5821) κοινής απόφασης των υπουργών Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας και Υγείας.

Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Υγείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις Βρυξέλλες

Ο κ. Γεωργιάδης είχε διμερείς συναντήσεις με την Επίτροπο Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων της Ε.Ε. κ. Στέλλα Κυριακίδου και με τον Υπουργό Υγείας της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Μιχάλη Διαμανό.

Επίσκεψη της Γενικής Γραμματέως Υπηρεσιών Υγείας σε Νοσοκομεία της Δυτικής Μακεδονίας

Η Γενική Γραμματέας αναφέρθηκε στον σχεδιασμό του Υπουργείου Υγείας με δρομολογημένες στοχευμένες ενέργειες που αφορούν, μεταξύ άλλων, την οικονομική διαχείριση των Νοσοκομείων.