Τεχνολογία

Θαλάσσιος Πάγος Ανταρκτική: Έρευνα ρίχνει φως στις διαδικασίες σύνθεσης του θαλάσσιου πάγου στην Ανταρκτική

Θαλάσσιος Πάγος Ανταρκτική: Έρευνα ρίχνει φως στις διαδικασίες σύνθεσης του θαλάσσιου πάγου στην Ανταρκτική

Θαλάσσιος Πάγος Ανταρκτική: Η μελέτη των περιοχών σύγκλισης του θαλασσινού πάγου είναι απαραίτητη για την κατανόηση του τρόπου παραγωγής του, καθώς και των τρόπων που ο σχηματισμός των πάγων αλλάζει τα πρότυπα κυκλοφορίας στον Νότιο Ωκεανό.

Σε μια μελέτη που διεξήχθει από το Πανεπιστήμιο του Καντέρμπουρυ στη νοτιοανατολική Αγγλία, οι επιστήμονες εντόπισαν μια περιοχή παχύτερου από το αναμενόμενο πάγου στη Θάλασσα του Ρος στην Ανταρκτική, η οποία σχηματίστηκε εξαιτίας της σύγκρουσης μάζας θαλάσσιου πάγου με τον αέρα.

Ο αναπληρωτής καθηγητής Rack εξηγεί ότι συνήθως θα περίμενε κανείς τον πάγο της Ανταρκτικής να έχει πάχος περίπου ένα μέτρο – κατά μέσο όρο. Ωστόσο, στην περιοχή που ερευνήθηκε από την επιστημονική ομάδα, τα φαινόμενα του ανέμου αυξάνουν σημαντικά το πάχος του θαλάσσιου πάγου.

“Δεν ξέραμε πόσο παχύς ήταν ο πάγος όταν ξεκινήσαμε, γνωρίζαμε την περιοχή που καλύπτεται, αλλά όχι τον όγκο, επομένως είναι εξαιρετικά σημαντικό να έχουμε τώρα αυτά τα βασικά δεδομένα. Αν θέλουμε να μάθουμε, αν ο πάγος αραιώνεται, πρέπει πρώτα να μετρήσουμε το αρχικό πάχος του. Κατά μέσο όρο, ο πάγος είχε πάχος δύο μέτρων, αλλά στο πιο παχύ σημείο του, είχε πάχος 16 μέτρων“.

“Ο θαλάσσιος πάγος είναι σημαντικός επειδή αντανακλά το φως του ήλιου, μονώνει τον ζεστό ωκεανό από την κρύα Ανταρκτική ατμόσφαιρα και ο σχηματισμός του ελέγχει την παγκόσμια κυκλοφορία των ωκεανών. Το πώς ο θαλάσσιος πάγος της Ανταρκτικής ανταποκρίνεται σε έναν πλανήτη που συνεχώς θερμαίνεται είναι ένα βασικό ερώτημα στην επιστήμη του κλίματος και τα δεδομένα είναι περιορισμένα. Η παρούσα έρευνα θα βοηθήσει να τοποθετηθεί μελλοντική αλλαγή στο πλαίσιο” δήλωσε η ερευνητική ομάδα.

Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν το αεροσκάφος Basler BT-67 (ένα τροποποιημένο DC-3) για τη μέτρηση του πάχους του πάγου. Το αεροπλάνο Basler BT-67 φέρει από κάτω ένα κομμάτι εξοπλισμού που ονομάζεται EM Bird, το οποίο μπορεί να μετρά το πάχος του θαλάσσιου πάγου χρησιμοποιώντας ηλεκτρομαγνητική επαγωγή. Οι ερευνητές μελέτησαν μια τεράστια περιοχή πάγου, περίπου 800 χιλιομέτρων, από το Victoria Land έως το McMurdo Sound τον Νοέμβριο του 2017.

Ο θαλάσσιος πάγος είναι ένα βασικό μέρος του περιβάλλοντος της Ανταρκτικής, αλλά υπάρχουν ακόμα πολλά που δεν γνωρίζουμε αναφορικά με το πώς και πού σχηματίζεται. Όσο περισσότερο μαθαίνουμε για τον θαλάσσιο πάγο, τόσο καλύτερα κατανοούμε τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ του κλίματος, της κυκλοφορίας των ωκεανών και των οικοσυστημάτων στην Ανταρκτική” δήλωσε ο καθηγητής John Cottle, επικεφαλής επιστημονικός σύμβουλος του Ινστιτούτου Antarctica New Zealand της Νέας Ζηλανδίας, εξηγώντας γιατί αυτός ο τύπος μελέτης είναι εξαιρετικά σημαντικός.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Υπεύθυνη η Αρκτική για τα σφοδρά κύματα κακοκαιρίας στην Ευρώπη

Κατανοώντας την υδατώδη ζωή του Ατλαντικού Ωκεανού

Τι είναι το "μπλε" μυαλό και πώς βοηθά η θάλασσα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Νανοακίδες αφαιρούν το 96% των σωματιδίων του ιού

Εργαστηριακές δοκιμές με τον ιό hPIV-3 έδειξαν ότι το 96% των ιών είτε είχαν σχιστεί είτε κατεστραμμένα σε σημείο που δεν μπορούσαν πλέον να αναπαραχθούν για να προκαλέσουν μόλυνση.

Οι ερευνητές χρησιμοποιούν τεχνολογία ραντάρ για να παρακολουθούν την κατάσταση υγείας των οδηγών

Ερευνητές οδηγοί: Η ερευνητική ομάδα στοχεύει να αξιοποιήσει την τεχνολογία ραντάρ παράλληλα με τα προηγμένα συστήματα οχημάτων για να διευκολύνει την παρακολούθηση της υγείας χωρίς την ανάγκη φορητών συσκευών.

Οι ηλικιωμένοι σπάνια ψάχνουν στο Διαδίκτυο για ανάγκες υγειονομικής περίθαλψης και ιατρικές συμβουλές

Ηλικιωμένοι διαδίκτυο: Στην πραγματικότητα, οι ηλικιωμένοι σπάνια μπαίνουν στο διαδίκτυο ή χρησιμοποιούν τα gadget τους για ανάγκες υγειονομικής περίθαλψης, είπαν οι ερευνητές.