Τεχνολογία

Πως τα chatbots μετατρέπονται σε ψυχοθεραπεία κατά του κοροναϊού

Πως τα chatbots μετατρέπονται σε ψυχοθεραπεία κατά του κοροναϊού

Τα Chatbots θα μπορούσαν να διαδραματίσουν βασικό ρόλο στη βοήθεια ατόμων με θέματα σχετικά με την υγεία και την ευημερία τους, σύμφωνα με μια νέα μελέτη από ακαδημαϊκούς στο Πανεπιστήμιο του Σέφιλντ. Η μελέτη, με επικεφαλής τον Δρ. Matthew Bennion από το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου, υποστηρίζει ότι τα chatbots είναι ένας πόρος που δεν χρησιμοποιείται και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει περισσότερους ανθρώπους να συζητήσουν τα ζητήματά τους.

Ενώ τα μέτρα φυσικής απόστασης εξακολουθούν να ισχύουν και πολλές υπηρεσίες υγείας και υποστήριξης έχουν σταματήσει προσωπικές συναντήσεις και λειτουργούν με μειωμένο αριθμό προσωπικού, η νέα έρευνα υπογραμμίζει πόσο αποτελεσματικά μπορεί να είναι τα chatbots στην επίλυση προβλημάτων ή στην παροχή θεραπείας τώρα και επίσης, όταν αρθούν τα μέτρα φυσικής απόστασης.

Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό JMIR, αποκαλύπτει επίσης ότι πολλά chatbots χρησιμοποιούνται κυρίως για την εξυπηρέτηση νεότερων ανθρώπων . Ωστόσο, τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι τα άτομα άνω των 65 ετών έχουν βρει χρήσιμα τα chatbots και είναι πρόθυμα να τα χρησιμοποιήσουν ξανά για να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση ενός προβλήματος.

Η έρευνα συνέκρινε τη χρηστικότητα, την αποδοχή και την αποτελεσματικότητα του συστήματος δύο chatbots. Το ένα είναι μια διαδικτυακή προσαρμογή του ELIZA, ένα chatbot που αναπτύχθηκε αρχικά το 1966 και το άλλο MYLO – ένα chatbot που αναπτύχθηκε από τον Δρ. Warren Mansell στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ.

Όταν χρησιμοποιεί το MYLO, ένας χρήστης περιγράφει ένα τρέχον πρόβλημα και το λογισμικό στη συνέχεια σαρώνει τις απαντήσεις κειμένου του για να θέσει περίεργες ερωτήσεις που έχουν σχεδιαστεί για να τους βοηθήσουν να εξερευνήσουν το πρόβλημα σε μεγαλύτερο βάθος και λεπτομέρεια για να βρουν τη δική τους λύση.

Το MYLO χρησιμοποιεί μια ψυχοθεραπευτική προσέγγιση γνωστή ως μέθοδος επιπέδων. Η προσέγγιση στοχεύει να κρατήσει τους ασθενείς εστιασμένους στο πρόβλημά τους για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, ώστε να αναπτύξουν επίγνωση της εσωτερικής τους σύγκρουσης και να δημιουργήσουν νέες προοπτικές με την ελπίδα ότι θα κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές που χρειάζονται για την επίλυση της σύγκρουσης.

Όταν χρησιμοποιεί το ELIZA, ένας χρήστης περιγράφει ένα τρέχον ζήτημα και το λογισμικό ερμηνεύει την εισαγωγή βάσει βασικών λέξεων για να δώσει μια περαιτέρω ερώτηση με βάση την απάντηση. Η ELIZA χρησιμοποιεί μια ρογεριανή προσέγγιση ψυχοθεραπείας στην οποία ο πελάτης αναλαμβάνει τον ενεργό ρόλο.

Η ερευνητική ομάδα διαπίστωσε ότι οι συμμετέχοντες που χρησιμοποίησαν το MYLO πέρασαν σημαντικά περισσότερο χρόνο αλληλεπίδρασης και ότι είχαν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα προβληματικής δυσφορίας κατά την παρακολούθηση. Το MYLO βαθμολογήθηκε ως πολύ πιο χρήσιμο και πιθανότατα να χρησιμοποιηθεί ξανά. Ωστόσο, δεν υπήρχαν διαφορές μεταξύ MYLO και ELIZA όσον αφορά την επίλυση προβλημάτων.

Τέλος, η ομάδα διαπίστωσε ότι η χρηστικότητα του συστήματος και των δύο chatbots συσχετίστηκε με την αντιληπτή χρησιμότητα και την προθυμία των συμμετεχόντων να επαναχρησιμοποιήσουν τα bots. Η ομάδα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πρέπει να διεξαχθούν ελεγχόμενες μελέτες chatbots με κλινικούς πληθυσμούς προκειμένου να εξεταστεί η πιθανή ενσωμάτωση των chatbots στην ψυχολογική περίθαλψη σε ρουτίνες υπηρεσίες.

Ο Δρ Matthew Bennion είπε: «Ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον να συνεργαζόμαστε με θεραπευτικά chatbots και ηλικιωμένους. Είμαι ενθουσιασμένος από το πώς ο σχεδιασμός και η εμπειρία χρήστη αυτού του τύπου λογισμικού μπορεί να επηρεάσει τα αποτελέσματα της χρήσης ψηφιακής θεραπείας ψυχικής υγείας και ελπίζω μελλοντική έρευνα θα εξετάσει περαιτέρω αυτόν τον τομέα. “

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τι είναι τα καπέλα ημικρανίας και πώς χρησιμοποιούνται;

Ρομποτικές νευρικές μανσέτες βοηθούν σε μια σειρά νευρολογικών παθήσεων

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τι είναι οι βοηθητικές συσκευές και πώς ακριβώς λειτουργούν;

Βοηθητικές συσκευές: Οι βοηθητικές συσκευές είναι εργαλεία, εξοπλισμός ή προϊόντα που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν άτομα με αναπηρίες ή περιορισμούς στην εκτέλεση καθημερινών εργασιών, ενισχύοντας την ανεξαρτησία, την κινητικότητα και τη συνολική ποιότητα ζωής τους.

Ρομποτικές ιατρικές παρεμβάσεις και πώς βοηθούν ασθενείς που χρειάζονται χειρουργείο

Οι ασθενείς που υποβάλλονται σε ρομποτική χειρουργική τείνουν επίσης να βιώνουν λιγότερο πόνο και ταχύτερη ανάρρωση σε σύγκριση με τις παραδοσιακές ανοιχτές επεμβάσεις.

Τα smartphones παρέχουν βολικές τοξικολογικές δοκιμές

Η ανάπτυξη νέων εργαλείων για τη διενέργεια τοξικο-επιδημιολογικών μελετών είναι ζωτικής σημασίας και ο εντοπισμός των ουσιών που καταναλώνονται σε μια συγκεκριμένη περιοχή μπορεί να βοηθήσει τις ιατρικές ομάδες να διαχειριστούν πιθανή τοξίκωση.

Νέα μελέτη προωθεί την κατανόηση της αναγέννησης των πνευμόνων

Το νέο μοντέλο θα βοηθήσει τους ερευνητές πνευμονικών παθήσεων να εμβαθύνουν στην κατανόησή τους για την αναγέννηση των πνευμόνων, ειδικά μετά από μόλυνση ή έκθεση σε τοξίνες, καθώς και ασθένειες του κυψελιδικού επιθηλίου.

Γιατί οι ασθενείς φέρνουν τις δικές τους συσκευές σε κλινικές δοκιμές;

Η τεχνολογία έχει προχωρήσει την τελευταία δεκαετία και οι ασθενείς μπορούν να καταγράφουν, να παρακολουθούν και να αποθηκεύουν πολλά δεδομένα σχετικά με την υγεία τους στις έξυπνες συσκευές τους.

Ο αντίκτυπος της τεχνολογίας υγείας στη φροντίδα ηλικιωμένων

Η τεχνολογία υγείας στη φροντίδα ηλικιωμένων προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, βελτιώνοντας την ασφάλεια, ενισχύοντας την επικοινωνία και αυξάνοντας τη συνολική ευημερία για τους ηλικιωμένους.