Παιδιά

Παιδί Καραντίνα: Όταν η ισορροπημένη διατροφή στην πράξη είναι δυσκολότερη από ό,τι ακούγεται

Παιδί Καραντίνα: Όταν η ισορροπημένη διατροφή στην πράξη είναι δυσκολότερη από ό,τι ακούγεται

Έχετε πάντα διαθέσιμα φρούτα, ανάλατους ξηρούς καρπούς και γιαούρτι χαμηλών λιπαρών για τα snacks των παιδιών όταν δεν υπάρχει χρόνος για κάτι πιο σύνθετο.

Παιδί Καραντίνα: Το δεύτερο lockdown βρίσκει πλέον τα παιδιά στο σπίτι, γεγονός που διαταράσσει την καθημερινότητα και το σταθερό πρόγραμμα που είναι τόσο σημαντικό για την ανάπτυξη και την ευεξία τους.

Φαίνεται ότι εκτός από τις δραστηριότητες και την εκπαίδευση, το lockdown έχει άμεση επίδραση και στη διατροφή των παιδιών που είναι πιο επιρρεπή στο τσιμπολόγημα και τα άτακτα γεύματα. Παρά το γεγονός ότι οι ειδικοί τονίζουν τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής, της άσκησης και της διατήρησης της υγείας των παιδιών κατά τη διάρκεια της καραντίνας, στην πράξη μπορεί να είναι δυσκολότερο από όσο ακούγεται.

Ας μην ξεχνάμε ωστόσο ότι η καραντίνα και η δουλειά από το σπίτι μπορεί να έχουν και τα πλεονεκτήματά τους, αφού οι περισσότεροι γονείς βρίσκουν το χρόνο να μαγειρέψουν περισσότερο αλλά και να έχουν καλύτερο έλεγχο της διατροφικής πρόσληψης των παιδιών. Επιπλέον τα παιδιά δεν έχουν την ίδια πρόσβαση σε ανθυγιεινές επιλογές από τα κυλικεία και τα εστιατόρια fast food.

Παρακάτω θα δείτε μερικά χρήσιμα tips για να διασφαλίσουμε την ισορροπημένη διατροφή των παιδιών ακόμα και στην περίοδο του lockdown.

Το πρόγραμμα είναι το “κλειδί” της επιτυχίας

Είναι σημαντικό να συνεχίσει να υπάρχει μία ρουτίνα στη διατροφή όχι μόνο των παιδιών αλλά και των γονέων. Προγραμματίστε τα γεύματα της ημέρας μαζί με τα παιδιά κάτι που μπορεί να σας γλυτώσει από παράπονα αργότερα. Το ίδιο σημαντικός είναι ο προγραμματισμός για την άσκηση και το φαγητό που μπορείτε να παραγγείλετε από έξω.

Μαγειρεύετε με βάση τη Μεσογειακή διατροφή

Ακόμα και αν σας ακούγεται γνώριμο, δυστυχώς οι οικογένειες που συνεχίζουν να τρώνε κόκκινο κρέας και προϊόντα του σχεδόν καθημερινά είναι πάρα πολλές. Φροντίζετε λοιπόν να μαγειρεύετε συχνότερα όσπρια, λαδερά, λαχανικά, ψάρια και θαλασσινά, λιγότερο συχνά άπαχο κρέας (π.χ. κοτόπουλο) και σπανιότερα κόκκινο κρέας.

Αποφεύγετε την παραγγελία έτοιμου φαγητού

Παρά το γεγονός ότι οι πίτσες, τα σουβλάκια και τα burgers είναι από τα αγαπημένα των παιδιών, καλό είναι η κατανάλωσή τους απ’ έξω να περιορίζεται στο ελάχιστο και όχι παραπάνω από μία φορά την εβδομάδα. Μην ξεχνάτε άλλωστε ότι μπορείτε να φτιάξετε μαζί με τα παιδιά σπιτικά “junk food”. Για να αυξήσετε τη διατροφική τους αξία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πίτες ολικής άλεσης για τα σουβλάκια, ψωμάκι ολικής άλεσης για τα burgers, και αλεύρι ολικής άλεσης για τη ζύμη της πίτσας. Για να μειώσετε την περιεκτικότητα σε λιπαρά χρησιμοποιήστε μπιφτέκια κοτόπουλου ή ακόμα και φαλάφελ για τα burgers, κοτόπουλο και άπαχα μέρη κρέατος για τα σουβλάκια, και τυριά χαμηλών λιπαρών για την πίτσα σας. Τα παιδιά μπορούν να σας βοηθήσουν στην προετοιμασία και η διαδικασία μπορεί να αποτελέσει έναν ευχάριστο τρόπο να τα απασχολήσετε.

Φτιάξτε μαζί με τα παιδιά τη λίστα του super market

Αφήστε όσο γίνεται απ’ έξω τα επεξεργασμένα τρόφιμα και snacks που είναι πλούσια σε ζάχαρη, λίπος και αλάτι. Γεμίστε το καρότσι σας με πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά, προϊόντα ολικής άλεσης, γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών, αυγά, ψάρια και άπαχο κρέας. Αν τα παιδιά ζητάνε λιχουδιές, όπως σοκολάτες και chips, μπορείτε να συμφωνήσετε τη συχνότητα με την οποία θα καταναλώνονται και να αγοράζετε μόνο αυτά που πρόκειται να καταναλωθούν εντός της εβδομάδας. Και μην ξεχνάτε ότι,  όσο πιο πολύ συζητάτε με τα παιδιά για την ισορροπημένη διατροφή, τόσο περισσότερες οι πιθανότητες να κάνουν καλύτερες διατροφικές επιλογές.

Προσφέρετε στα παιδιά υγιεινά snacks

Έχετε πάντα διαθέσιμα φρούτα, ανάλατους ξηρούς καρπούς και γιαούρτι χαμηλών λιπαρών για τα snacks των παιδιών όταν δεν υπάρχει χρόνος για κάτι πιο σύνθετο. Αν ωστόσο έχετε περισσότερο χρόνο τότε έχετε ακόμα περισσότερες επιλογές για τα παιδιά όπως smoothies, σπιτικά κέικ και μπισκότα.

Γίνετε εσείς το παράδειγμα

Τα παιδιά μιμούνται τις συμπεριφορές των μεγάλων και η διατροφική συμπεριφορά δεν αποτελεί εξαίρεση. Αν λοιπόν το παιδί βλέπει τον γονέα να τσιμπολογά χωρίς πρόγραμμα, να πίνει αναψυκτικά και να επιλέγει τροφές υψηλές σε ζάχαρη, αλάτι και λίπος είναι πιθανό να αναπτύξει τις ίδιες συνήθειες. Φροντίστε λοιπόν να ακολουθήσετε όσο μπορείτε κι εσείς τις παραπάνω συμβουλές έτσι ώστε να αποτελέσετε πρότυπο ισορροπημένης διατροφής για τα παιδιά.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Πως θα αποφύγετε τους διατροφικούς πειρασμούς στην καραντίνα

Στους ξηρούς καρπούς και στα ποπ κορν το ‘έριξαν’ οι Έλληνες λόγω καραντίνας

Η συνεισφορά της διατροφής στο ύψος των παιδιών

Η μεσογειακή διατροφή βοηθάει στην απώλεια βάρους σε ενήλικες και παιδιά

Τα οφέλη της κατανάλωσης ψαριού στην παιδική διατροφή

Τρόποι να βοηθήσουμε τα παιδιά να διαχειρίζονται την αποτυχία

Έτσι, θεωρούν τα συναισθήματά τους φυσιολογικά και χτίζουν αυτό που λέμε τον «ψυχικό μυ». Όσο περισσότερο μπορούμε να νιώσουμε και να αντέξουμε άβολα συναισθήματα, τόσο πιο δυνατοί γινόμαστε για να τα αντιμετωπίσουμε την επόμενη φορά.

Αλήθειες και μύθοι παιδικής χειμερινής κολύμβησης

Χειμερινή κολύμβηση παιδιά: Αλήθεια Vs Μύθος. Ενώ η κολύμβηση μπορεί να σχετίζεται περισσότερο με το καλοκαίρι, είναι μια δια βίου δεξιότητα που μπορεί να ασκηθεί καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.  Εδώ είναι κάποιοι κοινοί μύθοι για την κολύμβηση κατά τη διάρκεια των ψυχρότερων μηνών που κρατούν πολλούς ανθρώπους μακριά από το νερό, παρά τα σωματικά και ψυχικά οφέλη που αποκομίζονται από την κολύμβηση.

Παιδί: Απόψεις ειδικών για τα φιλιά στο στόμα

Οι γιατροί, και ειδικά οι οδοντίατροι, προειδοποιούν ότι υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός μικροβίων στο στόμα μας που μπορεί να μην μολύνουν τους ενήλικες, αλλά μπορούν να μεταδοθούν σε παιδιά και να τους βλάψουν πολύ

Όταν το παιχνίδι με τις κούκλες αναπτύσσει κοινωνικές δεξιότητες στο παιδί συμφωνα με τη νευροεπιστήμη

Το πρωτοποριακό της επιστημονικής μελέτης, η οποία έχει τίτλο «Εξερευνώντας τα Οφέλη του Παιχνιδιού με Κούκλες μέσω της Νευροεπιστήμης», είναι το ότι οι επιστήμονες «είδαν» με τη βοήθεια της τεχνικής της νευροαπεικόνισης τι ακριβώς συμβαίνει στον εγκέφαλο του παιδιού, κατά τη διαδικασία αυτή.

Πώς η αυτοπεποίθηση καθορίζει τη ζωή ενός παιδιού στη διάρκεια της ζωής του και ως ενήλικα

Aκόμα κι όταν δεν τα καταφέρνουν σε κάτι, έχουν την τάση να μην τα παρατούν και να μην εσωτερικεύουν την “αποτυχία¨ τους. Αντίθετα, τείνουν να προσπαθούν ξανά, που είναι άλλωστε και το κλειδί για την επιτυχία

Πόσο χρήσιμες και ευεργετικές είναι για τα παιδιά κάποιες συνήθειες πριν τον ύπνο

Για όσο ο ήλιος θα δύει και θα ανατέλλει, η βραδινή ρουτίνα θα υπάρχει σε όλους τους πολιτισμούς και τις κουλτούρες του κόσμου, ακόμα και με τις μικρές διαφοροποιήσεις της.

Υποστήριξη της συνεπιμέλειας παιδιού εκφράζουν 57 καθηγήτριες Πανεπιστημίου με την παράθεση στοιχείων

Συχνά σε δίκες για την επιμέλεια, ο ένας από τους δύο γονείς καλείται να αποδείξει την αθωότητά του και την καταλληλότητά του ως γονέας, κατόπιν κατηγοριών από τον άλλο γονέα.