Παιδιά

Έρευνα: Τα παιδιά που γράφουν με το χέρι και όχι με το πληκτρολόγιο μαθαίνουν καλύτερα

Έρευνα: Τα παιδιά που γράφουν με το χέρι και όχι με το πληκτρολόγιο μαθαίνουν καλύτερα

Η χρήση στυλό και χαρτιού δίνει στον εγκέφαλο περισσότερα ερεθίσματα για να διατηρήσει τις λεπτομέρειες και τις αναμνήσεις. Η γραφή με το χέρι δημιουργεί πολύ μεγαλύτερη δραστηριότητα στα κιναισθητικά μέρη του εγκεφάλου. Ενεργοποιούνται πολλές αισθήσεις με την πίεση του στυλό πάνω στο χαρτί

Έρευνα: Αποτελέσματα από παλαιότερες έρευνες έχουν δείξει ότι τόσο τα παιδιά όσο και οι ενήλικες μαθαίνουν περισσότερα και θυμούνται καλύτερα, όταν γράφουν με το χέρι. Τώρα μια άλλη έρευνα έρχεται να επιβεβαιώσει το ίδιο: η επιλογή της γραφής με το χέρι αντί της χρήσης πληκτρολογίου μας προσφέρει μόνο πλεονεκτήματα. Η καθηγήτρια Van der Meer και οι συνάδελφοί της το διερεύνησαν πολλάκις, ξεκίνησαν από το 2017 μέχρι και φέτος, το 2020. Το 2017, εξέτασαν την εγκεφαλική δραστηριότητα 20 μαθητών. Τώρα η ομάδα δημοσίευσε μια έρευνα κατά την οποία μελέτησαν την εγκεφαλική δραστηριότητα 12 νέων ενηλίκων και 12 παιδιών.

Είναι η πρώτη φορά που παιδιά συμμετέχουν σε μια τέτοια έρευνα. Και οι δύο έρευνες διεξήχθησαν χρησιμοποιώντας 250 ηλεκτρόδια με ευαίσθητους αισθητήρες, που κατέγραφαν την ηλεκτρική δραστηριότητα του εγκεφάλου, καθώς έγραφαν επί 45 λεπτά με το χέρι ή πληκτρολογούσαν στον υπολογιστή.

Ο εγκέφαλος παράγει ηλεκτρικές ώσεις όταν είναι ενεργός. Οι αισθητήρες στα ηλεκτρόδια είναι πολύ ευαίσθητοι και αντιλαμβάνονται την ηλεκτρική δραστηριότητα που λαμβάνει χώρα στον εγκέφαλο. Διαπιστώθηκε, λοιπόν, ότι ο εγκέφαλος τόσο των παιδιών όσο και των νέων ενηλίκων ήταν πολύ πιο δραστήριος στη διάρκεια της γραφής με το χέρι από ό,τι κατά την πληκτρολόγηση.

«Η χρήση στυλό και χαρτιού δίνει στον εγκέφαλο περισσότερα ερεθίσματα για να διατηρήσει τις λεπτομέρειες και τις αναμνήσεις. Η γραφή με το χέρι δημιουργεί πολύ μεγαλύτερη δραστηριότητα στα κιναισθητικά μέρη του εγκεφάλου. Ενεργοποιούνται πολλές αισθήσεις με την πίεση του στυλό πάνω στο χαρτί –  βλέπουμε τα γράμματα και ακούμε τον ήχο του στυλό καθώς γράφουμε. Αυτές οι εμπειρίες δημιουργούν επαφή ανάμεσα σε διαφορετικά σημεία του εγκεφάλου και «ανοίγουν την όρεξη» του εγκεφάλου να μάθει και να θυμάται. Και οι δύο (ενήλικες και παιδιά) μαθαίνουν καλύτερα, αλλά και θυμούνται καλύτερα», αναφέρει και σχολιάζει η Van der Meer.

Η ίδια πιστεύει ότι η δική της άλλα και άλλες έρευνες θα εμπνεύσουν τα παιδιά και τους γονείς ώστε να δώσουν ξανά στη γραφή με το χέρι τη θέση που της αξίζει στη διαδικασία μάθησης.

Πηγή: neurosciencenews.com/hand-writing-smart-kids-17113

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Γιατίνα ενθαρρύνετε το παιδί σας να γράφει με το χέρι

Διάγνωση του πάρκινσον με ένα πληκτρολόγιο

Μυοσκελετικές παθήσεις: μέτρα πρόληψης στο γραφείο

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Σχεδόν το ένα τρίτο των εφήβων δεν αισθάνονται ασφαλείς στο σχολείο

Τα ευρήματα έδειξαν μια σαφή ανάγκη για στρατηγικές για την παροχή εκπαιδευτικών περιβαλλόντων όπου όλοι οι μαθητές μπορούν να αισθάνονται προστατευμένοι, ανεξάρτητα από το υπόβαθρό τους, αναφέρει ο ερευνητής».

Οι ειδικοί των ΗΠΑ προειδοποίησαν ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να έχει ισχυρό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία του παιδιού.

"Χρειαζόμαστε τα σχολεία μας να είναι ανοιχτά. Τα δημόσια σχολεία είναι δημόσιο αγαθό, και ως επαγγελματίες ψυχικής υγείας, μπορούμε να σας πούμε ότι τα ανοιχτά δημόσια σχολεία είναι ένα δίχτυ ασφαλείας."

Αυξήθηκε ο κίνδυνος για αναγνωστικές δυσκολίες των μαθητών εν μέσω πανδημίας covid

«Οι δάσκαλοι είχαν πάντα κρίσιμο ρόλο στην κοινωνία μας και πραγματικά πιστεύω ότι η πανδημία COVID-19 έχει ενισχύσει τη σημασία των δασκάλων και τον αντίκτυπό τους στην κάλυψη των ακαδημαϊκών, κοινωνικών και συναισθηματικών αναγκών όλων των μαθητών».

Ισχυρό πλήγμα στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των Aμερικανών μαθητών έφερε η πανδημία covid

Οι εξωσχολικές δραστηριότητες όπως αθλήματα, κατασκηνώσεις, σύλλογοι, ομιλία και συζήτηση και άλλα προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να αναδειχθούν ως ηγέτες και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους ως επικοινωνιολόγοι. Τα παιδιά που συμμετείχαν σε εξωσχολικά μαθήματα είχαν καλύτερους βαθμούς, καλύτερη παρακολούθηση και γενικά καλύτερη ευημερία.

Τα ποσοστά ψυχολογικών διαταραχών των εφήβων επιδεινώνονται διαρκώς.

Όσο αρνητικό κι αν εξακολουθεί να είναι το στερεότυπο για την εφηβεία είναι τελικά οι σχέσεις γονέων-εφήβων τόσο κρίσιμες; Τα ευρήματα των ερευνών δείχνουν ότι στην μεγάλη πλειονότητα των οικογενειών θα υπάρξουν διαφωνίες αλλά δεν θα οδηγήσουν σε καταστροφή.

Τι είναι “φυσιολογικό” και πότε πρέπει οι γονείς να αναζητήσουν βοήθεια για το πείσμα και τις εμμονές του παιδιού

Τι πρέπει να προσέχουν οι γονείς; Πρώτα από όλα να μην μαλώνουν το παιδί ή να του λένε να σταματήσει να επαναλαμβάνει ή να «συνέλθει». Με αυτό τον τρόπο το παιδί θα ενοχοποιηθεί, θα αυξηθεί το άγχος του και θα ενταθούν οι εμμονές του, όπου ενώ μπορεί να υποχωρούσαν σε λίγο, τελικά να διατηρηθούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ή και να εγκατασταθούν.