Αυτοφροντίδα

Ζευγάρια καβγάς αυτοφροντίδα: 3 βήματα προς την επιδιόρθωση της σχέσης μετά από έναν τσακωμό

Ζευγάρια καβγάς αυτοφροντίδα: 3 βήματα προς την επιδιόρθωση της σχέσης μετά από έναν τσακωμό

Ζευγάρια καβγάς αυτοφροντίδα: Είναι πολύ συχνό φαινόμενο τα ζευγάρια να τσακώνονται. Η κατάσταση μετά από έναν καβγά θυμίζει εμπόλεμη ζώνη. Πώς να το αντιμετωπίσουμε αναίμακτα;

Τα ζευγάρια μαλώνουν. Και ακόμη και όταν σταματάει ο τσακωμός, αυτή η ψύχρα στον αέρα μπορεί να παραμείνει όλη μέρα. Ακόμα και όταν θέλετε να λύσετε με κάποιο τρόπο το ζήτημα και να επιστρέψετε σε ένα καλύτερο μέρος με τον σύντροφό σας, μπορεί να είστε ακόμα θυμωμένοι. Ασχολείστε με κάτι άλλο, ελπίζοντας ότι ο χρόνος θα θεραπεύσει τις πληγές; Ή μήπως καλείτε στο τηλέφωνο τον καλύτερο σας φίλο και τα διηγείστε όλα; Πώς να ανακάμψετε από ένα μεγάλο καβγά; Είναι δύσκολο να γίνει, αλλά το κόστος για να μην το κάνετε είναι υψηλό. Η εκμάθηση της διόρθωσης ενός τσακωμού είναι ο δρόμος για την ανάκαμψη από όλη την ανεπιθύμητη ένταση που δημιουργείται.

Όσο πιο γρήγορα, τόσο το καλύτερο

Μία ή δύο ώρες δυστυχίας είναι σίγουρα καλύτερο από μέρες ολόκληρες συναισθηματικής αποσύνδεσης και παγωμένων βλεμμάτων. Χωρίς επισκευή, οι παρεξηγήσεις και τα πληγωμένα συναισθήματα δεν εξαφανίζονται. Απλώς πέφτουν σε χειμερία νάρκη και εμφανίζονται ξανά σε ανύποπτες στιγμές για τις επόμενες ημέρες, εβδομάδες, ακόμη και μήνες. Όταν θεραπεύετε τη ρήξη, δημιουργείται μια αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς μεταξύ σας. Με αυτή την άνοδο στην ασφάλεια, η ατμόσφαιρα μεταξύ σας είναι πιο ζεστή και πιο συνδεδεμένη. Ως αποτέλεσμα, υπάρχουν λιγότερες σπίθες για ανάφλεξη σε έναν άλλο καβγά.

  • Περιορίστε τη ζημιά: Παραδόξως, η αρχή μιας επισκευής είναι στην πραγματικότητα να σταματήσετε τον τσακωμό το συντομότερο δυνατό, έτσι ώστε να υπάρχει λιγότερη ζημιά. Τόσο μεγάλο μέρος του πόνου και του θυμού που περίσσεψε είναι για τα σκληρά λόγια που ανταλλάχθηκαν στη ζέστη της στιγμής. Όσο περισσότερο διαρκεί η διαμάχη, τόσο περισσότερο ο πόνος συνεχίζει να συσσωρεύεται και οι πληγές που έχουν προκληθεί θα γίνονται βαθύτερες. Σε μια στιγμή ηρεμίας, συμφωνήστε σε ένα σήμα ή λέξη “τάιμ άουτ” – κάτι τόσο απλό όσο το παραδοσιακό σήμα χειρός “Τ” που χρησιμοποιείται στα αθλήματα ή μια ουδέτερη λέξη όπως “πορτοκαλί”. Συμφωνείτε ότι και οι δύο θα σεβαστείτε το σήμα, ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει.
  • Μπείτε σε ουδέτερη διάθεση: Εάν μείνετε μαζί, η επανεκκίνηση του τσακωμού μπορεί να είναι ακαταμάχητη. Πιθανότατα είτε φορτίζεστε είτε αρχίζετε να αισθάνεστε αποσυρμένοι ή συναισθηματικά κλεισμένοι. Παρατηρήστε τι ισχύει περισσότερο για εσάς. Εάν φορτιστείτε, η καρδιά σας μπορεί να χτυπάει λίγο πιο γρήγορα και βρίσκεστε σε κατάσταση “μάχης”. Αφήστε το νευρικό σας σύστημα να κατασταλάξει σε ουδέτερο. Αν βουλιάζετε, προσπαθήστε να κινηθείτε παρόλο που μπορεί να είναι δύσκολο να βρείτε το κίνητρο. Το τρέξιμο ή ο γρήγορος περίπατος μπορεί να είναι χρήσιμο και στις δύο περιπτώσεις.
  • Η επισκευή: Αυτό είναι το πιο δύσκολο μέρος. Τι νομίζετε ότι συνέβαλε στο επιχείρημα; Μπορεί να αισθάνεστε αθώοι ότι δεν προκαλέσατε τον καβγά. Ίσως όμως ρίξατε μερικά βελάκια που κλιμάκωσαν την αναταραχή. Η επισκευή ξεκινά με μια συγγνώμη από μέρους σας σε αυτό, ακόμα κι αν νομίζετε ότι είστε υπεύθυνοι μόνο για το 2% αυτού που συνέβη. Γιατί είναι δύσκολο να ζητήσετε συγγνώμη; Εάν ζητάτε πραγματικά συγγνώμη, απαιτεί να είστε ευάλωτοι. Αυτή είναι μια αίσθηση που οι άνθρωποι τείνουν να εκλαμβάνουν ως εξαιρετικά άβολη. Η παραδοχή ότι κάνατε λάθος ή συμπεριφερθήκατε με τρόπο που δεν είστε υπερήφανοι μπορεί να είναι αρκετά επώδυνη. Ίσως σας επέκριναν στην οικογένειά σας μεγαλώνοντας και αυτό σας προκαλεί άσχημα συναισθήματα που προσπαθείτε να αποφύγετε με κάθε κόστος. Ίσως το να ζητάτε συγνώμη σας κάνει να αισθάνεστε αδύναμοι ή φοβάστε ότι θα χάσετε τη δύναμη στη σχέση. Μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα απέχθειας ή αναξιότητας.

Μια αληθινή συγγνώμη έρχεται χωρίς εξήγηση. “Λυπάμαι, αλλά ήμουν τόσο απογοητευμένος” δεν πληροί τις προϋποθέσεις. Μια αληθινή συγγνώμη προέρχεται από την ευπάθεια: “Λυπάμαι που σας άσκησα κριτική και ξέρω ότι αυτό σας πλήγωσε”. Εάν χρειάζεται περισσότερη ανάλυση για να βρείτε ανάλυση, κρατήστε το για μια μεταγενέστερη συνομιλία.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ανάπτυξη της ψυχικής ανθεκτικότητας στα παιδιά

25 συνήθειες των ανδρών που εκνευρίζουν τις γυναίκες στις διακοπές

Μπορεί η απιστία να προβλεφθεί;

Τι αλλάζει στην σχέση όταν οι σύντροφοι γίνονται γονείς

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η αυτοφροντίδα ως βασικό κλειδί στη διαχείριση του άγχους

Άγχος αυτοφροντίδα: Να θυμάστε ότι το να αφιερώνετε χρόνο για μικρές πράξεις αυτο-φροντίδας κατά τη διάρκεια της ημέρας θα κρατήσει τη διάθεσή σας πιο ισορροπημένη και θα αναπληρώσει τα αποθέματα της ενέργειάς σας.

Αντιμετωπίστε το σύμπλεγμα ανωτερότητας

Σύμπλεγμα ανωτερότητας: Πολλοί άνθρωποι χωρίς να το κατανοούν πλήρως συμπεριφέρονται ναρκισσιστικά, εκφράζοντας αυτό που ονομάζεται σύμπλεγμα (ή σύνδρομο) ανωτερότητας.

Όταν η αυτοφροντίδα, γίνεται μέσο για την διαχείριση του άγχους

Αυτοφροντίδα Άγχος: Η σημασία ενός καλού ύπνου στην ψυχική υγεία είναι καθοριστική. Και ολοένα και περισσότερες μελέτες δεικνύουν ότι μία καλή ρουτίνα πριν τον ύπνο μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε καλύτερα και περισσότερο.