Αυτοφροντίδα

Ζεστό Μπάνιο Οφέλη: Μπορούν τα καθημερινά ζεστά λουτρά να ενισχύσουν την υγεία της καρδιάς σας [vid]

Ζεστό Μπάνιο Οφέλη: Μπορούν τα καθημερινά ζεστά λουτρά να ενισχύσουν την υγεία της καρδιάς σας [vid]

Ζεστό Μπάνιο Οφέλη: Το τακτικό μούλιασμα στην μπανίερα μπορεί να σας βοηθήσει να χαλαρώσετε και να αποβάλλετε το καθημερινό άγχος και το στρες. Ωστόσο, όπως δεικνύουν τα ευρήματα μιας πρόσφατης μελέτης, τα καθημερινά λουτρά μπορούν επίσης να συμβάλλουν στην πρόληψη των καρδιακών προσβολών και των εγκεφαλικών επεισοδίων.

Μέχρι πρόσφατα, ήταν γνωστό πως το ζεστό μπάνιο βοηθά στην ανακούφιση των πόνων στις αρθρώσεις, στην απομάκρυνση του στρες και στην προώθηση του ύπνου. Σύμφωνα, ωστόσο, με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο διαδίκτυο στις 24 Μαρτίου 2020, από το περιοδικό Heart, τα καθημερινά ζεστά λουτρά σχετίζονται επίσης με την καλύτερη υγεία της καρδιάς.

Ειδικότερα, οι ερευνητές ανέλυσαν (αυτο-)αναφορές για την υγεία και τον τρόπο ζωής περισσότερων από 30.000 μεσήλικων στην Ιαπωνία. Έτσι, οι συμμετέχοντες απάντησαν ένα ερωτηματολόγιο στην αρχή της μελέτης και στη συνέχεια παρακολουθήθηκαν για περίπου 20 χρόνια. Οι ερευνητές διαπίστωσαν πως σε σύγκριση με τα άτομα που δεν έκαναν λουτρά περισσότερο από δύο φορές την εβδομάδα, τα άτομα που έκαναν καθημερινά ζεστό μπάνιο είχαν 28% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων και 26% χαμηλότερο κίνδυνο προσβολής από εγκεφαλικό επεισόδιο.

Η μελέτη

Στην αρχή της μελέτης, οι συμμετέχοντες απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με τη γενική τους υγεία και τις πρακτικές μπάνιου που ακολουθούσαν, συμπεριλαμβανομένης της προτιμώμενης θερμοκρασίας νερού (χλιαρό, ζεστό, “καυτό”) Ακολούθως, οι ερευνητές χώρισαν τους συμμετέχοντες σε τρεις ομάδες: εκείνους που έκαναν μπάνιο δύο ή λιγότερες φορές την εβδομάδα, αυτούς που έκαναν λουτρά τρεις έως τέσσερις φορές την εβδομάδα, και τέλος όσους έκαν μπάνια καθημερινά ή σχεδόν καθημερινά. Σημειώνεται ότι περίπου το 72% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι έκανε μπάνιο σχεδόν καθημερινά.

Σε σύγκριση με τους ανθρώπους που έκαναν μπάνιο λιγότερο από δύο φορές την εβδομάδα, όσοι έκαναν μπάνιο σχεδόν κάθε μέρα είχαν 28% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και 26% χαμηλότερο κίνδυνο εγκεφαλικού. Τα ερευνητικά αποτελέσματα ήρθαν, αφού οι ερευνητές τροποποίησαν τα ευρήματα για άλλους παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία της καρδιάς, όπως η διατροφή, η άσκηση και οι συνήθειες καπνίσματος. Η θερμοκρασία του λουτρού (η οποία στην Ιαπωνία είναι συνήθως μεταξύ 104 ° και 107 ° F) δεν επηρέασε τα ευρήματα. Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, η μελέτη δημοσιεύτηκε στο τεύχος Μαΐου 2020 του περιοδικού Heart.

Ωστόσο, η άνω μελέτη είναι μόνο παρατηρητική και, ως εκ τούτου, δεν αποδεικνύει στην πραγματικότητα αν το καθημερινό μπάνιο στην μπανιέρα σας μπορεί να αποτρέψει τα καρδιαγγειακά προβλήματα. Από την άλλη, προηγούμενες έρευνες έχουν αποδείξει ότι τα αποτελέσματα των λουτρών στο σώμα σας είναι παρόμοια με αυτά της τακτικής άσκησης.

Την ίδια στιγμή, αξίζει να αναφερθεί ότι μπάνιο με πολύ ζεστό νερό έχει επίσης συνδεθεί επίσημα με τον ξαφνικό θάνατο εξαιτίας τηςς υπερθέρμανσης ή του πνιγμού. Για τον λόγο αυτό, εάν θελήσετε να εντάξετε τα λουτρά στην ρουτίνα περιποίησής σας, συνίσταται να διατηρείτε τη θερμοκρασία του νερού σε “άνετα” για το σώμα επίπεδα, προκειμένου να αποφύγετε τον κίνδυνο της υπερθέρμανσης.

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί τα οφέλη των λουτρών για την υγεία σας:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τα συναισθηματικά δάκρυα είναι αγχολυτικά και αποτοξινωτικά

Απλοί τρόποι να μειώσουμε την αρτηριακή πίεση

Το θαλασσινό αλάτι μπορεί να ενισχύσει τον οργανισμό και το δέρμα σας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η γιόγκα ως τεχνική διαχείρισης του μυοσκελετικού πόνου

Αθλητισμός: Δεν είναι ακόμη πλήρως κατανοητό πώς η γιόγκα βοηθά τους ανθρώπους με πόνο. Τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι η γιόγκα μπορεί να μας βοηθήσει να ελέγξουμε πιο αποτελεσματικά το πώς σκεφτόμαστε και αισθανόμαστε, τόσο διανοητικά όσο και σωματικά. Μπορεί επίσης να είναι αποτελεσματική, βελτιώνοντας την ευλυγισία των μυών, προάγοντας τη χαλάρωση, μειώνοντας τη φλεγμονή, αυξάνοντας την απελευθέρωση ενδορφινών που ανακουφίζουν από τον πόνο, βελτιώνοντας την αυτοπεποίθηση και την αίσθηση του αυτοελέγχου και της αυτοπεποίθησής μας.

Καιρός να κόψετε το κάπνισμα

Διακοπή καπνίσματος: Το κάπνισμα είναι μία πολύ δύσκολη για να κοπεί συνήθεια. Εκτός από την εξάρτηση που ξεκάθαρα προκαλεί η νικοτίνη, υπάρχει και το συνήθειο της κίνησης του χεριού ή για τους πιο φανατικούς, του στριψίματος του τσιγάρου, που δύσκολα κόβεται. Οπότε πιστέψτε μας, δεν είστε οι μόνοι που δυσκολεύεστε.

Αναδείξτε τα αρώματα του χειμώνα μέσα από αρμονικούς DIY συνδυασμούς

Ποτ πουρί: Μπορείτε κυριολεκτικά να κάνετε το σπίτι σας να μυρίζει σαν σπιτική μηλόπιτα φούρνου, καφετέρια ή φρέσκια ανοιξιάτικη μέρα. Απλώς ρίξτε μερικά φρούτα, βότανα και μπαχαρικά σε μια κατσαρόλα με βραστό νερό για να αναζωπυρωθούν τα αρώματα.

Φροντίζοντας το σώμα μας στην ινομυαλγία

Ινομυαλγία αυτοφροντίδα: Οι ασθενείς με ινομυαλγία συχνά βιώνουν πόνο που απλώνεται σε όλο το σώμα, αλλά εντοπίζεται πιο έντονα στον αυχένα, στους αγκώνες, στους ώμους, στα γόνατα και στους γλουτούς. Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν το αίσθημα της συνεχούς κόπωσης, της μειωμένης συγκέντρωσης και των πονοκεφάλων.

Συμβουλές για να μάθετε να φροντίζετε τον εαυτό σας

Χαμηλή αυτοεκτίμηση αυτοφροντίδα: Κάποιοι αντιμετωπίζουν προβλήματα χαμηλής αυτοπεποίθησης, όλη τους τη ζωή. Η κατάσταση αυτή ρίχνει την ψυχολογία μας, έχει κακό αντίκτυπο στις διαπροσωπικές μας σχέσεις και φυσικά, αναπόφευκτα, επηρεάζει την απόδοση στη δουλειά μας.

Πώς να σταματήσετε να τρώτε συναισθηματικά

Συναισθηματική διατροφή: Το πρώτο βήμα που μπορείτε να κάνετε είναι να αναγνωρίσετε τα ερεθίσματα και τις καταστάσεις που πυροδοτούν την συναισθηματική διατροφή στη ζωή σας. Η τήρηση ημερολογίου διατροφής μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό καταστάσεων όπου κάποιος είναι πιο πιθανό να φάει λόγω συναισθηματικής παρά σωματικής πείνας. Η παρακολούθηση της συμπεριφοράς σας είναι ένας άλλος τρόπος με τον οποίο μπορείτε να αποκτήσετε εικόνα για τις διατροφικές σας συνήθειες.

"Στιγμές" ευτυχίας με αιθέρια έλαια

Αιθέρια έλαια Ευτυχία: Yπάρχουν αιθέρια έλαια που προάγουν την ευτυχία. Αυτά τα έλαια επηρεάζουν το μεταιχμιακό σύστημα του εγκεφάλου - το μέρος του εγκεφάλου που ελέγχει τα συναισθήματα, τη συμπεριφορά, τα κίνητρα, τη μακροπρόθεσμη μνήμη και την όσφρηση. Αυτά τα αιθέρια έλαια είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης, του άγχους και της αυτοαμφισβήτησης.