Αυτοφροντίδα

Ύπνος Οφέλη: Η σημασία του για καλή αθλητική απόδοση

Ύπνος Οφέλη: Η σημασία του για καλή αθλητική απόδοση

Ύπνος Οφέλη: Άπαντες γνωρίζουμε τη σημασία του ύπνου από τη στιγμή της γέννησής μας, κατά το δημοφιλές γνωμικό ο ύπνος θρέφει τα μωρά. Η αλήθεια είναι όμως ότι εξακολουθεί μας μας θρέφει καθ’ όλη τη διάρκεια της ύπαρξής μας, πόσο μάλλον εκείνους που ασχολούνται σοβαρά με τον αθλητισμό.

Ο ύπνος είναι μία άκρως πολύτιμη και σημαντική διαδικασία αποκατάστασης, η οποία συμβάλει τα μέγιστα στην αθλητική επιτυχία. Η αλήθεια βέβαια είναι πως πρόκειται για συχνό φαινόμενο οι αθλητές να μην κοιμούνται καλά κατά την διάρκεια προπονήσεων ή αγώνων. Αυτό όμως τους κάνει κακό, καθώς η έλλειψη ύπνου επηρεάζει κατά πολύ την απόδοση και τον καρδιακό ρυθμό σε όσους ασκούνται και ειδικά εάν κάνουν πρωταθλητισμό.

Σύμφωνα με έρευνα που έγινε σε 13 άνδρες ποδηλάτες, οι οποίοι έκαναν ένα TimeTrial (ΤΤ) σε κυκλοεργόμετρο, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο χρόνος τερματισμού του timetrial ήταν πιο αργός στην ομάδα έλλειψης ύπνου. Ακόμα χαμηλότερες τιμές στην ομάδα της έλλειψης ύπνου ήταν επίσης εκείνες που αφορούν τον καρδιακό ρυθμό, τη μέση δύναμη, ενώ και η νοραδρεναλίνη εμφάνιζε χαμηλότερες τιμές την δεύτερη μέρα της έλλειψης ύπνου. Έτσι λοιπόν, ο ύπνος είναι σημαντικός για την βελτιστοποίηση της απόδοσης, καθώς η ολική έλλειψή του μπορεί να μειώσει τις επιδόσεις κατά 10%.

Οι υποκειμενικοί δείκτες κόπωσης και εγρήγορσης είναι πιο ευαίσθητοι για το τελικό αποτέλεσμα της αντοχής. Θα χρειαστούν όμως περαιτέρω μελέτες για να επιβεβαιωθούν τα αποτελέσματα, αν και στην πραγματικότητα όλοι μας μπορούμε βιωματικά να κατανοήσουμε το πόσο μας κρατάει πίσω στην απόδοσή μας ακόμα και ένα βράδυ που απλά δεν κοιμηθήκαμε καλά.

Ένας καλός ύπνος σε διάρκεια, με βάση τα παγκόσμια guidelines, είναι κατά μέσο όρο οι επτά ώρες. Έτσι λοιπόν, μην αμελείς την καθημερινή ξεκούρασή σου. Δεν είναι χάσιμο χρόνου, αλλά η ευκαιρία του οργανισμού σου να κάνει την τέλεια αποκατάσταση. Μην ξεχνάς ότι ο ύπνος είναι ένα από τα καλύτερα εργογόνα. Σε περίπτωση ωστόσο, που δεν μπορείς λόγω καθημερινότητας και stress να φτάσεις στον ιδανικό χρόνο ύπνου που χρειάζεται ο οργανισμός σου, υπάρχει ένας τρόπος, ο μοναδικός που μπορείς να χρησιμοποιήσεις, ώστε να βελτιστοποιήσεις τις συνθήκες της καθημερινότητάς σου. Και αυτό είναι η σωστή διατροφή. Μην αμελήσεις επομένως, τις ανάγκες σου.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Ο τρόπος που ζήσεις επηρεάζει το δέρμα σου

Νιώθει κουρασμένη μέσα στη μέρα... Ρίξε μια ματιά εδώ

Παραληρητική ζήλια

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Απελευθερώστε την καταπιεσμένη σας ενέργεια μέσω των πολεμικών τεχνών

Αθλητισμός Οφέλη Υγεία: Το άγχος δεν επηρεάζει μόνο την ψυχική σας υγεία, αλλά έχει επίσης ορατές επιπτώσεις στο σώμα. Εάν είστε συνεχώς σε κατάσταση άγχους, οι μύες και το μυαλό σας είναι συνεχώς σε ένταση. Τα καλά νέα είναι πώς μπορείτε να κάνετε κάτι γι' αυτό. Ακολουθούν τρόποι με τους οποίους η εξάσκηση πολεμικών τεχνών μπορεί να σας βοηθήσει να περιορίσετε το άγχος στη ζωή σας.

Αυτοφροντίδα συμβουλές: Λύσεις για να την πετύχεις

Αυτοφροντίδα συμβουλές: Αν και εσείς ανήκετε στα άτομα με μείζονα κατάθλιψη και γενικευμένη αγχώδη διαταραχή, και νιώθετε ότι έχετε προσπαθήσει να φροντίσετε καλύτερα τον εαυτό σας. Τότε διαβάστε συμβουλές για να το επιτύχετε.

10 συμβουλές για να απελευθερωθείτε από τους τοξικούς γονείς

Τοξικοί Γονείς: Οι τοξικοί γονείς μπορεί να ελέγχουν τη ζωή σας και να σας προκαλέσουν σημαντική ψυχολογική βλάβη. Δεν είναι ασυνήθιστο για πολλά ενήλικα παιδιά να είναι δυσλειτουργικά, αλκοολικά ή να νιώθουν παγιδευμένα από τους τοξικούς γονείς, χωρίς να μπορούν να σταθούν στα πόδια τους και να προσπαθούν μάταια να καθησυχάσουν τους γονείς τους.

Τι είναι η διαταραχή κοινωνικού άγχους και πως μπορείς να την ξεπεράσεις οριστικά

Κοινωνικό Άγχος: Η αυτοπεποίθηση είναι μια ιδιότητα που πολλοί από εμάς θα θέλαμε να έχουμε σε μεγαλύτερο βαθμό – ειδικά όταν βρισκόμαστε σε ένα νέο μέρος ή με μια ομάδα ανθρώπων που δεν γνωρίζουμε πολύ καλά. Για ορισμένους, αυτή η εσωτερική σιγουριά φαίνεται να έρχεται φυσικά. Αλλά τι συμβαίνει με τους υπόλοιπους;

Αυτοφροντίδα: Οι διάφοροι τύποι που χωρίζετε

Αυτοφροντίδα: Η αυτοφροντίδα, είναι μία έννοια η οποία βρίσκετε σε όλους τους χώρους και που πρέπει να μάθουμε να την αναγνωρίζουμε και εισχωρούμε στην καθημερινότητα μας για να επιτύχουμε την ευτυχία μας.

Το να είστε δίπλα στο νερό είναι καλό για το σώμα και μυαλό σας

Θάλασσα Οφέλη: Το να ξοδεύουμε χρόνο μέσα και γύρω από τα υδάτινα περιβάλλοντα έχει αποδειχθεί με ότι οδηγεί σε σημαντικά υψηλότερα ψυχικά και σωματικά οφέλη συγκριτικά με τους πράσινους χώρους.

Αυτοφροντίδα: Συμβουλές για να την πετύχεις

Οι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να επιτύχετε σε καθημερινή βάση την αυτοφροντίδα σας και εσάς θα σας κάνουν να νιώσετε πολύ καλύτερα στην καθημερινότητα σας. Επίσης για να μπορέσετε να το επιτύχετε θα πρέπει πρώτα να βρείτε τις ανάγκες σας και να τα εφαρμόζεται σε καθημερινή βάση. Σου παρουσιάζουμε κάποιες από τις συμβουλές που […]