Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Αυτοφροντίδα

Ύπνος: 7 ροφήματα που θα σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε το βράδυ

Ύπνος: 7 ροφήματα που θα σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε το βράδυ

Ύπνος: Η μητέρα σας πιθανότατα ήξερε τι έκανε όταν σας έστειλε για ύπνο με μια κούπα ζεστό γάλα, αλλά μια σειρά από άλλα νόστιμα ροφήματα θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν αν δυσκολεύεστε να βρείτε ηρεμία το βράδυ.

Ευτυχώς, αυτό που πίνετε πριν τον ύπνο θα μπορούσε να σας βοηθήσει να απολαύσετε μια πιο ξεκούραστη νύχτα. Η μητέρα σας πιθανότατα ήξερε τι έκανε όταν σας έστειλε για ύπνο με μια κούπα ζεστό γάλα, αλλά μια σειρά από άλλα νόστιμα ροφήματα θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν αν δυσκολεύεστε να βρείτε ηρεμία το βράδυ. Εδώ είναι μόνο 7 από τα ποτά που μπορείτε να φτιάξετε στο σπίτι για να βελτιώσετε τον ύπνο σας.

Ζεστό γάλα

Οι άνθρωποι έχουν χρησιμοποιήσει αυτό το πανάρχαιο φάρμακο για να τους βοηθήσουν να παρασυρθούν στη χώρα των ονείρων για δεκαετίες, και εξακολουθεί να είναι μια δημοφιλής επιλογή σήμερα, παρά το γεγονός ότι ένα άρθρο των New York Times υποδηλώνει ότι δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι το τελετουργικό έχει κάποιο αποτέλεσμα.

Ο λόγος για τον οποίο πολλές μητέρες και επιστημονικοί ειδικοί ορκίζονται στο ζεστό γάλα είναι επειδή το γάλα περιέχει σημαντικές ποσότητες του αμινοξέος τρυπτοφάνη. Η τρυπτοφάνη υπάρχει επίσης σε γεύματα γεμάτα υδατάνθρακες, και αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο πολλοί άνθρωποι αισθάνονται υπνηλία μετά την κατανάλωση ενός μεγάλου γεύματος. Μόλις καταναλωθεί η τρυπτοφάνη, μετατρέπεται στη φυσική ορμόνη μελατονίνη στο σώμα, η οποία βοηθά στη ρύθμιση της φυσικής κατάστασης του ύπνου μας.

Γάλα αμυγδάλου

Κάνοντας ένα βήμα μακριά από την κλασική λύση πριν τον ύπνο, το γάλα αμυγδάλου θα μπορούσε να είναι μια φανταστική εναλλακτική λύση που προκαλεί ύπνο. Σύμφωνα με μελέτες, η παρουσία σεροτονίνης στον εγκέφαλο μπορεί να βοηθήσει στην έναρξη του ύπνου. Τα υγιή επίπεδα σεροτονίνης στο κεντρικό νευρικό μας σύστημα συχνά εξαρτώνται από την παρουσία τρυπτοφάνης, η οποία βρίσκεται φυσικά τόσο στο αγελαδινό γάλα όσο και στο γάλα αμυγδάλου. Το γάλα αμυγδάλου είναι επίσης ιδιαίτερα υψηλό σε μαγνήσιο, το οποίο είναι ένα άλλο σημαντικό θρεπτικό συστατικό που μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου.

Τσάι βαλεριάνας

Η ρίζα βαλεριάνας χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες ως κάτι σαν ηρεμιστικό στον ιατρικό κόσμο. Έχει επίσης χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει στη μείωση των συναισθημάτων του άγχους και στην προώθηση της ηρεμίας στους ανθρώπους ως φυσική θεραπεία για το στρες. Το βότανο βαλεριάνας χρησιμοποιείται τώρα συχνά για να βοηθήσει στη θεραπεία διαταραχών ύπνου, ιδιαίτερα σε άτομα που υποφέρουν από αϋπνία. Συνήθως, συνδυάζεται με βάλσαμο λεμονιού, λυκίσκο και άλλα βότανα που είναι γνωστό ότι προκαλούν υπνηλία. Δυστυχώς, το μόνο πρόβλημα με αυτή τη λύση ύπνου είναι ότι πρέπει να είστε πρόθυμοι να κάνετε τακτικά διαλείμματα για τον ύπνο, καθώς η βαλεριάνα μπορεί να γίνει αρκετά εθιστική.

Πράσινο τσάι χωρίς καφεΐνη

Το πράσινο τσάι προκαλεί μεγάλο ενδιαφέρον στον σύγχρονο κόσμο σήμερα χάρη στην ικανότητά του να προάγει την απώλεια βάρους. Ωστόσο, εάν αφαιρέσετε την ώθηση καφεΐνης από το πράσινο τσάι, έχει επίσης οφέλη που προκαλούν ύπνο. Το πράσινο τσάι περιέχει το αμινοξύ γνωστό ως θεανίνη, το οποίο έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στη μείωση του στρες και προάγει πιο ξεκούραστα μοτίβα ύπνου. Ενώ τα υψηλά επίπεδα καφεΐνης του κανονικού πράσινου τσαγιού ακυρώνουν αυτά τα οφέλη όταν ξεκινάτε το πρωί σας, οι επιλογές χωρίς καφεΐνη μπορεί να είναι ιδανικές για την ώρα του ύπνου.

Χαμομήλι

Το χαμομήλι, όπως και το ζεστό γάλα, είναι μια άλλη πιο παραδοσιακή επιλογή στον κόσμο των φυσικών λύσεων ύπνου. Οι ειδικοί συνιστούν τη χρήση του χαμομηλιού εδώ και χρόνια ως βοήθημα για όσους υποφέρουν από αϋπνία. Συχνά, αυτό το τσάι είναι πολύ ηρεμιστικό και καταπραϋντικό – καθώς και χωρίς καφεΐνη. Μερικές φορές, οι άνθρωποι συνδυάζουν το τσάι χαμομηλιού τους με άλλες φυσικές θεραπείες, όπως συμπληρώματα μαγνησίου, για να ενισχύσουν τα αποτελέσματα.

Νερό καρύδας

Το νερό καρύδας μπορεί να είναι μια εκπληκτική προσθήκη σε αυτήν τη λίστα, καθώς χρησιμοποιείται συχνά ως ρόφημα που ενισχύει την ενέργεια — ή τουλάχιστον διαφημίζεται ως τέτοιο. Ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι το νερό καρύδας είναι γεμάτο με συστατικά που μπορούν να σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε καλύτερα, όπως το μαγνήσιο και το κάλιο, που βοηθούν στη χαλάρωση των μυών. Αυτό το ρόφημα είναι επίσης γεμάτο με βιταμίνη Β, η οποία είναι γνωστή για τη μείωση των επιπέδων του στρες.

Smoothie μπανάνας

Μια άλλη επιλογή που βοηθά στον ύπνο με βάση τα φρούτα είναι ένα smoothie μπανάνας, το οποίο μπορεί να παρασκευαστεί πολύ εύκολα πριν τον ύπνο και είναι φανταστικό για την προώθηση υγιών προτύπων ύπνου. Το μόνο που χρειάζεστε είναι να ανακατέψετε μια μικρή μπανάνα με λίγο βούτυρο αμυγδάλου και γάλα για ένα νόστιμο smoothie. Όχι μόνο αυτό το υγιεινό ρόφημα θα σας βοηθήσει να καταπολεμήσετε τη λαχτάρα για σνακ τα μεσάνυχτα, αλλά περιέχει επίσης άφθονο μαγνήσιο και κάλιο για την προώθηση της μυϊκής χαλάρωσης.

Αν και κανένα από τα ποτά που αναφέρονται παραπάνω δεν είναι εγγυημένο ότι θα σας απογοητεύσει σε δευτερόλεπτα, έχουν μερικές εξαιρετικές φυσικές ιδιότητες που μπορούν να σας βοηθήσουν να χαλαρώσετε και να σβήσετε μετά από μια κουραστική μέρα. Σε συνδυασμό με άλλες συμβουλές για τον ύπνο, αυτά τα ποτά μπορεί να είναι απλώς το φάρμακο που χρειάζεστε για να καταπολεμήσετε την αϋπνία.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

9 ροφήματα που τονώνουν τις μαθησιακές δεξιότητες

Τα ροφήματα κετόνης βοηθούν στην διατήρηση του διαβήτη σας υπό έλεγχο

Ποια είναι η διαφορά που έχει το τσάι αποτοξίνωσης με τα υπόλοιπα ροφήματα;

Smoothie με φρούτα & γιαούρτι που βοηθά στην οστεοπόρωση

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να διατηρήσετε την καλή σας ενέργεια τους ζεστούς μήνες;

Καλοκαιρινή αυτοφροντίδα: Δίνοντας προτεραιότητα στην ενυδάτωση, περνώντας χρόνο στην ύπαιθρο, διατηρώντας κοινωνικές επαφές και ζητώντας επαγγελματική βοήθεια αν χρειαστεί, μπορείτε να απολαύσετε ένα ψυχικά υγιές και πλήρες καλοκαίρι.

Πώς να καταπολεμήσετε την αϋπνία;

Αϋπνία αντιμετώπιση: Η αϋπνία, που χαρακτηρίζεται από δυσκολία να αποκοιμηθείτε, να παραμείνετε για ύπνο ή να ξυπνήσετε πολύ νωρίς και να μην μπορείτε να ξανακοιμηθείτε, μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την καθημερινή ζωή και τη συνολική ευεξία.

Πρακτικές αυτοφροντίδας για να αποτρέψετε τυχόν εξάρσεις

Λύκος: Ο Λύκος, μια χρόνια αυτοάνοση νόσος, μπορεί να είναι απρόβλεπτος με περιόδους εξάρσεων και υφέσεων. Η διαχείριση του λύκου περιλαμβάνει μια πολύπλευρη προσέγγιση, συμπεριλαμβανομένων πρακτικών αυτοφροντίδας

Πεζοπορία: Πώς μας οδηγεί στην ψυχική ευεξία

Πεζοπορία: Η πεζοπορία δεν είναι απλώς μια σωματική δραστηριότητα αλλά και μια ισχυρή μορφή αυτοφροντίδας που προάγει τη συνολική ευεξία. Προσφέρει αναρίθμητα οφέλη που εκτείνονται πέρα ​​από την απλή άσκηση

Αυτοφροντίδα κατά την διαχείριση χρόνιων παθήσεων

Χρόνια νοσήματα: Η ζωή με μια χρόνια ασθένεια μπορεί να είναι σωματικά και συναισθηματικά απαιτητική. Συχνά απαιτεί συνεχή ιατρική φροντίδα, προσαρμογές στον τρόπο ζωής και ψυχική ανθεκτικότητα.

Ποια είναι η σχέση γήρανσης και άγχους;

Γήρανση και Άγχος:Το χρόνιο στρες μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία γήρανσης, ενώ οι προκλήσεις της γήρανσης μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα του στρες.

Close Icon