Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Αυτοφροντίδα

Σάουνα οφέλη: Η σάουνα μετά την προπόνηση ενισχύει περαιτέρω την υγεία της καρδιάς

Σάουνα οφέλη: Η σάουνα μετά την προπόνηση ενισχύει περαιτέρω την υγεία της καρδιάς

Σάουνα οφέλη: Αυτό είναι το κύριο εύρημα έρευνας από τη Φινλανδία. Διαπιστώθηκε ότι η σάουνα προσφέρει πρόσθετα καρδιαγγειακά οφέλη μετά την άσκηση.

Η νέα μελέτη δεν εξέτασε πώς οι σάουνες μπορούν να ενισχύσουν την υγεία της καρδιάς, αλλά άλλες μελέτες έχουν αποσαφηνίσει αυτά τα οφέλη. Έχει αποδειχθεί «ότι ορισμένες από τις καρδιαγγειακές αποκρίσεις από τη σάουνα είναι συγκρίσιμες με την άσκηση μέτριας έντασης», δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης Earric Lee, ερευνητής στη Σχολή Επιστημών Αθλητισμού και Υγείας στο Πανεπιστήμιο Jyväskylä στη Φινλανδία. Η σάουνα είναι αναπόσπαστο μέρος της φινλανδικής κουλτούρας και υπάρχουν περισσότερες σάουνες παρά αυτοκίνητα στη Φινλανδία, σημείωσε.

Οι άνθρωποι που έκαναν σάουνα μετά την άσκηση είχαν χαμηλότερα επίπεδα αρτηριακής πίεσης και ολικής χοληστερόλης, διαπίστωσε η μελέτη. Συγκεκριμένα, η συστολική αρτηριακή πίεση – ο ανώτερος αριθμός σε μια μέτρηση της αρτηριακής πίεσης – έπεσε σχεδόν κατά 9 mm Hg και τα επίπεδα ολικής χοληστερόλης αυξήθηκαν.

Για τη μελέτη οκτώ εβδομάδων, 47 αρκετά ενήλικες, ηλικίας 30 έως 64 ετών, χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες: αντίσταση και αερόβια άσκηση τρεις φορές την εβδομάδα για 50 λεπτά ανά συνεδρία. αντίσταση και αερόβια άσκηση τρεις φορές την εβδομάδα για 50 λεπτά ανά συνεδρία ακολουθούμενη από σάουνα 15 λεπτών και μία ομάδα που δεν έκανε ούτε άσκηση, ούτε σάουνα. Όλοι στη μελέτη είχαν τουλάχιστον έναν παράγοντα κινδύνου για καρδιακή νόσο, όπως υψηλή χοληστερόλη, υψηλή αρτηριακή πίεση, παχυσαρκία, κάπνισμα ή οικογενειακό ιστορικό καρδιακής νόσου. Οι συμμετέχοντες θα μπορούσαν να φύγουν από τη σάουνα πριν από 15 λεπτά, αν ένιωθαν άβολα στη ζέστη, αλλά κανείς δεν το έκανε.

Τα άτομα στις ομάδες άσκησης-σάουνας και μόνο άσκησης παρουσίασαν αύξηση στο μέγιστο ποσοστό κατανάλωσης οξυγόνου ή στο μέγιστο VO2 σε σύγκριση με τα άτομα στην ομάδα ελέγχου. Το VO2 max αναφέρεται στο πόσο οξυγόνο μπορεί να χρησιμοποιήσει το σώμα σας κατά τη διάρκεια της άσκησης και όσο υψηλότερο είναι, τόσο καλύτερη είναι η φυσική σας κατάσταση. Εκτός από τις μειώσεις της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης, οι άνθρωποι που έκαναν σάουνα μετά την άσκηση εμφάνισαν ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις στο VO2 max από τους συμμετέχοντες στην ομάδα που ασκούνταν μόνο, έδειξε η μελέτη.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε διαδικτυακά στις 4 Ιουλίου στο American Journal of Physiology—Regulatory, Integrative and Comparative Physiology.

Τα νέα ευρήματα προσθέτουν σε ένα αυξανόμενο σύνολο ερευνών σχετικά με τα οφέλη της σάουνας για την υγεία, είπε ο S. Tony Wolf,  μεταδιδακτορικός υπότροφος στην κινησιολογία στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Τα οφέλη του face steaming και τι να προσέξετε

Καθημερινή αποτοξίνωση χωρίς δίαιτα: Δείτε τον τρόπο, είναι απλός

Οι πιο awkward θεραπείες που μπορείς να απολαύσεις σε ένα spa

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να διατηρήσετε την καλή σας ενέργεια τους ζεστούς μήνες;

Καλοκαιρινή αυτοφροντίδα: Δίνοντας προτεραιότητα στην ενυδάτωση, περνώντας χρόνο στην ύπαιθρο, διατηρώντας κοινωνικές επαφές και ζητώντας επαγγελματική βοήθεια αν χρειαστεί, μπορείτε να απολαύσετε ένα ψυχικά υγιές και πλήρες καλοκαίρι.

Πώς να καταπολεμήσετε την αϋπνία;

Αϋπνία αντιμετώπιση: Η αϋπνία, που χαρακτηρίζεται από δυσκολία να αποκοιμηθείτε, να παραμείνετε για ύπνο ή να ξυπνήσετε πολύ νωρίς και να μην μπορείτε να ξανακοιμηθείτε, μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την καθημερινή ζωή και τη συνολική ευεξία.

Πρακτικές αυτοφροντίδας για να αποτρέψετε τυχόν εξάρσεις

Λύκος: Ο Λύκος, μια χρόνια αυτοάνοση νόσος, μπορεί να είναι απρόβλεπτος με περιόδους εξάρσεων και υφέσεων. Η διαχείριση του λύκου περιλαμβάνει μια πολύπλευρη προσέγγιση, συμπεριλαμβανομένων πρακτικών αυτοφροντίδας

Πεζοπορία: Πώς μας οδηγεί στην ψυχική ευεξία

Πεζοπορία: Η πεζοπορία δεν είναι απλώς μια σωματική δραστηριότητα αλλά και μια ισχυρή μορφή αυτοφροντίδας που προάγει τη συνολική ευεξία. Προσφέρει αναρίθμητα οφέλη που εκτείνονται πέρα ​​από την απλή άσκηση

Αυτοφροντίδα κατά την διαχείριση χρόνιων παθήσεων

Χρόνια νοσήματα: Η ζωή με μια χρόνια ασθένεια μπορεί να είναι σωματικά και συναισθηματικά απαιτητική. Συχνά απαιτεί συνεχή ιατρική φροντίδα, προσαρμογές στον τρόπο ζωής και ψυχική ανθεκτικότητα.

Ποια είναι η σχέση γήρανσης και άγχους;

Γήρανση και Άγχος:Το χρόνιο στρες μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία γήρανσης, ενώ οι προκλήσεις της γήρανσης μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα του στρες.

Close Icon