Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Αυτοφροντίδα

Προσδόκιμο ζωής: Ο περίπατος αυξάνει το όριο ζωής

Προσδόκιμο ζωής: Ο περίπατος αυξάνει το όριο ζωής

Προσδόκιμο ζωής: 75 λεπτά άσκησης μέτριας έντασης την εβδομάδα μείωσαν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 23%.

Ένας γρήγορος καθημερινός περίπατος 11 λεπτών μπορεί να σας βοηθήσει να ζήσετε περισσότερο, αναφέρει μια νέα μελέτη του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι 75 λεπτά την εβδομάδα — 11 λεπτά καθημερινά — μέτριας έντασης σωματικής δραστηριότητας είναι αρκετά για να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού και καρκίνου.

Ζήστε περισσότερο πηγαίνοντας βόλτα

Οι ερευνητές υπολόγισαν ότι 1 στους 10 πρώιμους θανάτους θα μπορούσε να αποφευχθεί εάν όλοι ασκούνταν τόσο πολύ, που είναι το ήμισυ του επιπέδου που συνιστώνται από τις κατευθυντήριες γραμμές των ΗΠΑ και της Βρετανίας. «Εάν είστε κάποιος που βρίσκει την ιδέα των 150 λεπτών μέτριας έντασης σωματικής δραστηριότητας την εβδομάδα λίγο αποθαρρυντική, τότε τα ευρήματά μας θα πρέπει να είναι καλά νέα», ο συν-ερευνητής Δρ. Soren Brage, του Ιατρικού Ερευνητικού Συμβουλίου στο Πανεπιστήμιο του Το Cambridge στο Ηνωμένο Βασίλειο, ανέφερε σε δελτίο τύπου του πανεπιστημίου.

«Το να κάνεις κάποια σωματική δραστηριότητα είναι καλύτερο από το να μην κάνεις καμία», πρόσθεσε. “Αυτή είναι επίσης μια καλή θέση εκκίνησης – εάν διαπιστώσετε ότι τα 75 λεπτά την εβδομάδα είναι διαχειρίσιμα, τότε θα μπορούσατε να δοκιμάσετε να τα αυξήσετε σταδιακά μέχρι την πλήρη συνιστώμενη ποσότητα.”

Οι καρδιαγγειακές παθήσεις (καρδιοπάθειες και εγκεφαλικό) ήταν οι κύριες αιτίες θανάτου παγκοσμίως, υπεύθυνες για σχεδόν 18 εκατομμύρια θανάτους το 2019. Οι καρκίνοι ήταν υπεύθυνοι για 9,6 εκατομμύρια θανάτους το 2017. Για να εξετάσουν πόση άσκηση θα μπορούσε να επηρεάσει αυτούς τους αριθμούς, οι ερευνητές συγκέντρωσαν και ανέλυσαν δεδομένα από 94 μεγάλες μελέτες που αφορούσαν περισσότερους από 30 εκατομμύρια ανθρώπους.

Τα ευρήματα έδειξαν ότι 2 στους 3 ανθρώπους δεν κάνουν τις συνιστώμενες 150 λεπτά άσκησης μέτριας έντασης την εβδομάδα και λιγότεροι από 1 στους 10 διαχειρίζονταν περισσότερα από 300 λεπτά δραστηριότητας την εβδομάδα. Σε γενικές γραμμές, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η άσκηση για περισσότερα από 150 λεπτά την εβδομάδα παράγει οριακά οφέλη όσον αφορά τον μειωμένο κίνδυνο ασθένειας ή θανάτου. Αλλά ακόμη και το μισό από αυτό το ποσό είχε σημαντικά οφέλη, ανέφερε η ομάδα.

Για παράδειγμα, 75 λεπτά άσκησης μέτριας έντασης την εβδομάδα μείωσαν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 23%. Ήταν επίσης αρκετό για να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού κατά 17% και καρκίνου κατά 7%. Για ορισμένους συγκεκριμένους καρκίνους, η μείωση του κινδύνου ήταν ακόμη μεγαλύτερη. Η άσκηση αυτού του όγκου μείωσε τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου κεφαλής και τραχήλου, μυελογενούς λευχαιμίας, μυελώματος και γαστρικής καρδίας μεταξύ 14% και 26%.

Οι ερευνητές υπολόγισαν ότι εάν οι άνθρωποι κάνουν τις συνιστώμενες 150 λεπτά άσκησης την εβδομάδα, περίπου το 16% των πρόωρων θανάτων θα αποφευχθεί. Επιπλέον, το 11% των περιπτώσεων καρδιαγγειακών νοσημάτων και το 5% των περιπτώσεων καρκίνου θα προλαμβάνονταν. Αλλά εάν οι άνθρωποι διαχειρίζονται τουλάχιστον 75 λεπτά μέτριας έντασης σωματική δραστηριότητα την εβδομάδα, περίπου το 10% των πρόωρων θανάτων θα αποφευχθεί. Και το 5% των περιπτώσεων καρδιαγγειακών παθήσεων και το 3% των περιπτώσεων καρκίνου θα προλαμβάνονταν.

Επιπλέον, η άσκηση μέτριας έντασης δεν απαιτεί από εσάς να τρέχετε κουρελιασμένοι, σημείωσαν οι ερευνητές. Αυξάνει τον καρδιακό σας ρυθμό και σας κάνει να αναπνέετε πιο γρήγορα, αλλά θα εξακολουθείτε να μπορείτε να μιλάτε κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας. Άλλα παραδείγματα περιλαμβάνουν χορό, ποδήλατο, τένις και πεζοπορία. «Η μέτρια δραστηριότητα δεν χρειάζεται να περιλαμβάνει αυτό που συνήθως σκεφτόμαστε για την άσκηση, όπως αθλήματα ή τρέξιμο», εξήγησε ο συν-ερευνητής Δρ. Λεάντρο Γκαρσία από το Πανεπιστήμιο Κουίνς του Μπέλφαστ.

«Μερικές φορές, η αντικατάσταση κάποιων συνηθειών είναι το μόνο που χρειάζεται», πρόσθεσε ο Γκαρσία. “Για παράδειγμα, προσπαθήστε να περπατήσετε ή να κάνετε ποδήλατο στο χώρο εργασίας ή μελέτης σας αντί να χρησιμοποιείτε αυτοκίνητο ή να εμπλακείτε σε ενεργό παιχνίδι με τα παιδιά ή τα εγγόνια σας. Το να κάνετε δραστηριότητες που σας αρέσουν και που είναι εύκολο να συμπεριληφθούν στην εβδομαδιαία ρουτίνα σας είναι ένα εξαιρετικός τρόπος για να γίνετε πιο δραστήριοι».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς η άσκηση επηρεάζει την ψυχική υγεία;

Μπορεί το αποβουτυρωμένο γάλα να προσθέσει χρόνια στη ζωή σας;

Κοιμηθείτε έτσι & προσθέστε σχεδόν 5 χρόνια στη ζωή σας

Διαφορές ανάλογα με το φύλο στην απόκριση στη μειωμένη δραστηριότητα της ινσουλίνης

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τι είναι η πρόπολη ποιες οι ιδιότητες και τα οφέλη της;

Πρόπολη οφέλη: Η πρόπολη περιέχει μια ποικιλία ενώσεων, όπως φλαβονοειδή, φαινολικά οξέα και τερπένια, τα οποία συμβάλλουν στις αντιμικροβιακές, αντιφλεγμονώδεις, αντιοξειδωτικές και ανοσοτροποποιητικές της ιδιότητες.

5 απροσδόκητες αιτίες απώλειας μνήμης 

Μνήμη: Όταν βρίσκεστε υπό στρες, το σώμα σας απελευθερώνει ορμόνες που μπορούν να επηρεάσουν την ικανότητα του εγκεφάλου να σχηματίζει και να ανακτά αναμνήσεις.

Ποια ροφήματα δρουν ως κατασταλτικά της όρεξης;

Διαχείριση βάρους: Ενώ ο καφές και το νερό με ανθρακικό μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της όρεξης, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι δεν αποτελούν μαγικές λύσεις για την απώλεια βάρους.

Πώς να ξεφορτωθείτε ρούχα που κρατάτε για συναισθηματικούς λόγους;

Ρούχα συναισθήματα: Το να απαλλαγείτε από ρούχα που έχουν συναισθηματική αξία μπορεί να είναι δύσκολο, αλλά υπάρχουν στοχαστικοί τρόποι να τα αποχωριστείτε διατηρώντας τις αναμνήσεις τους.

Πιτυρίδα ή ξηρότητα: Πώς τα ξεχωρίζουμε; 

Οι νιφάδες πιτυρίδας είναι συνήθως μεγαλύτερες, κίτρινου ή λευκού χρώματος και μπορεί να συνοδεύονται από λιπαρές, λιπαρές κηλίδες στο τριχωτό της κεφαλής, ενώ οι ξηρές νιφάδες είναι μικρότερες και πιο πούδρες στην υφή.

Close Icon