Αυτοφροντίδα

Power nap: Η πιο αποτελεσματική διάρκεια

Power nap: Η πιο αποτελεσματική διάρκεια

Power nap: Ο Einstein, ο Winston Churchill, ο JFK, ακόμα και ο Leonardo Da Vinci, ήταν όλοι οπαδοί του μεσημεριανού ύπνου. Μπορεί αυτό να μην έχει καμία σχέση με ‘σένα, αλλά σίγουρα συναινεί στο ότι ένα πνευματικό διάλειμμα μία φορά την ημέρα, μπορεί να έχει οφέλη για την υγεία.

Ωστόσο, υπάρχουν ερωτήματα σε σχέση με το ποια είναι η καλύτερη ώρα για να πάρεις ένα power nap, τι συμβαίνει εάν κοιμηθείς παραπάνω και ποιος είναι ο καλύτερος χώρος για να κάνεις το power nap σου.

• Κανόνας No 1: Το power nap δεν είναι για όλους! Αν υποφέρεις από αυπνία ή αν έχεις δυσκολία να κοιμηθείς το βράδυ, το power nap μπορεί να μην είναι καλή ιδέα για ‘σένα. Μπορεί αν δημιουργήσει σύγχυση στο βιολογικό σου ρολόι και να αναστατώσει την ούτως ή άλλως δυσλειτουργική ρουτίνα του ύπνου σου.

• Κανόνας No 2: Η σημασία της διάρκειας! Το κλειδί για ένα επιτυχημένο power nap είναι η διάρκειά του. Εάν κοιμηθείς περισσότερο από το ενδεδειγμένο, ενδέχεται να μπεις σε κατάσταση βαθύ ύπνου, που μετά θα σε αφήσει με το αίσθημα της κόπωσης. Αν από την άλλη κοιμηθείς πολύ λίγο …τότε απλά δεν είναι αρκετό! Οι ειδικοί μας λένε ότι τα μέγιστα αποτελέσματα από το power nap επιτυγχάνονται όταν μεταφερόμαστε από το στάδιο 1 στο στάδιο 2 του ύπνου. Στις περισσότερες περιπτώσεις αυτό μεταφράζεται σε ένα power nap των 15 – 20 λεπτών.

• Κανόνας No 3: Η σημασία του timing! Η σημασία του timing είναι κρίσιμη για ένα καλό power nap. Η σιέστα αποτελεί ένα διαχρονικά καθιερωμένο πολιτισμικό έθιμο σε πολλές μεσογειακές κουλτούρες. Οπότε θα ήταν εύλογο να συναγάγουμε το συμπέρασμα ότι αποδεδειγμένα η καλύτερη ώρα για να κάνεις το power nap σου είναι κάπου μετά το μεσημεριανό γεύμα, δηλαδή γύρω στις 3 το μεσημέρι. Εκείνη την ώρα συνήθως οι ενεργειακές σου επιδόσεις αρχίζουν να πέφτουν. Ωστόσο μην το καθυστερήσεις πολύ, διότι αυτό θα μπορούσε να έχει δυσάρεστα αποτελέσματα στο βραδινό σου ύπνο.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Αυτοί είναι οι τρόποι για να αντιμετωπίσεις τα πρησμένα μάτια

Δείτε τις διάφορες διαταραχές του ύπνου

Αυτοφροντίδα: Οδηγίες για έναν καλό ύπνο

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Αναδείξτε τα αρώματα του χειμώνα μέσα από αρμονικούς DIY συνδυασμούς

Ποτ πουρί: Μπορείτε κυριολεκτικά να κάνετε το σπίτι σας να μυρίζει σαν σπιτική μηλόπιτα φούρνου, καφετέρια ή φρέσκια ανοιξιάτικη μέρα. Απλώς ρίξτε μερικά φρούτα, βότανα και μπαχαρικά σε μια κατσαρόλα με βραστό νερό για να αναζωπυρωθούν τα αρώματα.

Φροντίζοντας το σώμα μας στην ινομυαλγία

Ινομυαλγία αυτοφροντίδα: Οι ασθενείς με ινομυαλγία συχνά βιώνουν πόνο που απλώνεται σε όλο το σώμα, αλλά εντοπίζεται πιο έντονα στον αυχένα, στους αγκώνες, στους ώμους, στα γόνατα και στους γλουτούς. Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν το αίσθημα της συνεχούς κόπωσης, της μειωμένης συγκέντρωσης και των πονοκεφάλων.

Συμβουλές για να μάθετε να φροντίζετε τον εαυτό σας

Χαμηλή αυτοεκτίμηση αυτοφροντίδα: Κάποιοι αντιμετωπίζουν προβλήματα χαμηλής αυτοπεποίθησης, όλη τους τη ζωή. Η κατάσταση αυτή ρίχνει την ψυχολογία μας, έχει κακό αντίκτυπο στις διαπροσωπικές μας σχέσεις και φυσικά, αναπόφευκτα, επηρεάζει την απόδοση στη δουλειά μας.

Πώς να σταματήσετε να τρώτε συναισθηματικά

Συναισθηματική διατροφή: Το πρώτο βήμα που μπορείτε να κάνετε είναι να αναγνωρίσετε τα ερεθίσματα και τις καταστάσεις που πυροδοτούν την συναισθηματική διατροφή στη ζωή σας. Η τήρηση ημερολογίου διατροφής μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό καταστάσεων όπου κάποιος είναι πιο πιθανό να φάει λόγω συναισθηματικής παρά σωματικής πείνας. Η παρακολούθηση της συμπεριφοράς σας είναι ένας άλλος τρόπος με τον οποίο μπορείτε να αποκτήσετε εικόνα για τις διατροφικές σας συνήθειες.

"Στιγμές" ευτυχίας με αιθέρια έλαια

Αιθέρια έλαια Ευτυχία: Yπάρχουν αιθέρια έλαια που προάγουν την ευτυχία. Αυτά τα έλαια επηρεάζουν το μεταιχμιακό σύστημα του εγκεφάλου - το μέρος του εγκεφάλου που ελέγχει τα συναισθήματα, τη συμπεριφορά, τα κίνητρα, τη μακροπρόθεσμη μνήμη και την όσφρηση. Αυτά τα αιθέρια έλαια είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης, του άγχους και της αυτοαμφισβήτησης. 

Τα 5 μυστικά των πολύ δυναμικών γυναικών

Γυναίκα δυναμισμός: Ζούμε σε έναν κόσμο άκρως ανταγωνιστικό. Έτσι, αν θέλουμε να είμαστε επιτυχημένοι, πρέπει να έχουμε ένα σύνολο συνηθειών που μας κάνουν έξυπνους και δυναμικούς, καταφέρνοντας να ξεχωρίσουμε και να αφήσουμε το σημάδι μας ανεξίτηλο στον χρόνο.

Επιστρέφοντας στην άσκηση μετά τη γέννα

Αθλητισμός: Συνήθως, καλό είναι να περιμένετε μέχρι τον μεταγεννητικό έλεγχο των 6 εβδομάδων πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε άσκηση υψηλής έντασης, όπως αερόμπικ ή τρέξιμο.