Αυτοφροντίδα

Νυχτερινές βάρδιες: Πώς μπορούν οι νυχτερινές βάρδιες να επηρεάσουν την υγεία των γυναικών;

Νυχτερινές βάρδιες: Πώς μπορούν οι νυχτερινές βάρδιες να επηρεάσουν την υγεία των γυναικών;

Νυχτερινές βάρδιες: Το να κάνεις νυχτερινές βάρδιες απαιτεί τεράστια πειθαρχία και ορμή. Πολλές βιομηχανίες έχουν μετατοπίσεις νεκροταφείων για να εξυπηρετήσουν τις υπηρεσίες τους όλο το εικοσιτετράωρο. 

Το να κάνεις νυχτερινές βάρδιες απαιτεί τεράστια πειθαρχία και ορμή. Πολλές βιομηχανίες έχουν μετατοπίσεις νεκροταφείων για να εξυπηρετήσουν τις υπηρεσίες τους όλο το εικοσιτετράωρο. Για τις γυναίκες, η νυχτερινή βάρδια μπορεί να προκαλέσει μεγάλη βλάβη στην υγεία τους. Σήμερα, οι γυναίκες εργάζονται σε πολλούς τομείς που απαιτούν από αυτές να εργάζονται περίεργες ώρες όπως η υγειονομική περίθαλψη (ως γιατροί και οι νοσοκόμες), τα τηλεφωνικά κέντρα, οι υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών, η BPO, οι χειριστές πληροφορικής, οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης όπως η αστυνομία, οι μεταφορές, η τηλεόραση και η εκπομπή, οι πιλότοι και αεροπορία, στρατιωτική, μεταξύ άλλων. Σύμφωνα με σύμβουλους γυναικολόγους, όσοι εργάζονται στη νυχτερινή βάρδια αντιμετωπίζουν σοβαρά σωματικά, ψυχικά, εμμηνορροϊκά, αναπαραγωγικά και κοινωνικά προβλήματα. 

Θέματα Σωματικής Υγείας

  1. Σύμφωνα με τον γιατρό, οι μεγάλες νύχτες και η έλλειψη ύπνου είναι ένα «τέλειο κοκτέιλ για αύξηση βάρους » και η κακή διατροφή και η έλλειψη σωματικής δραστηριότητας προσθέτουν σε αυτό το κοκτέιλ. Περιορισμένες επιλογές φαγητού είναι διαθέσιμες το βράδυ, γεγονός που αναγκάζει τις γυναίκες να τηρούν ακανόνιστες ώρες γευμάτων, να παραλείπουν ολόκληρα γεύματα, να καταναλώνουν υπερβολικά τσάι και καφέ (>3 φλιτζάνια την ημέρα), να τσιμπολογούν επεξεργασμένα τρόφιμα και ποτά.
  2. “Οι περισσότεροι νυχτερινοί εργαζόμενοι τείνουν να έχουν μια δίαιτα ανεπαρκή σε μέση ενέργεια, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και ασβέστιο και υψηλή σε λίπη. Οι εργαζόμενοι στη νυχτερινή βάρδια είναι πιο επιρρεπείς στον σακχαρώδη διαβήτη . Κανονικά, κατά τη διάρκεια του ύπνου, είμαστε νηστικοί, οπότε ο εγκέφαλός μας χρησιμοποιεί γλυκόζη με τρόπο ινσουλινοεξαρτώμενο για τις βασικές λειτουργίες του σώματος. Οι γυναίκες που κάνουν νυχτερινές βάρδιες έχουν παρεμποδισμένο μηχανισμό, χαμηλή ανοχή γλυκόζης και υψηλή αντίσταση στην ινσουλίνη. Αυτό οδηγεί σε περισσότερους κινδύνους παχυσαρκίας, σακχαρώδους διαβήτη και μεταβολικού συνδρόμου», εξήγησε ο γιατρός.
  3. Ο γιατρός είπε επίσης ότι υπάρχει κίνδυνος εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων και υπέρτασης, λόγω διαταραχών του κιρκάδιου ρυθμού λόγω της νυχτερινής βάρδιας. Η στέρηση ύπνου είναι γνωστό ότι αυξάνει τη συμπαθητική δραστηριότητα, η οποία είναι γνωστό ότι προκαλεί συστηματική ή ιδιοπαθή υπέρταση.
  4. Στη συνέχεια, μπορεί να υπάρχουν γαστρικά προβλήματα όπως δυσπεψία, γαστρίτιδα, πεπτικό έλκος, διάρροια, δυσκοιλιότητα και απώλεια όρεξης λόγω της τάσης να τσιμπολογάμε αντί να τρώμε πλήρη γεύματα, σε συνδυασμό με αυξημένη πρόσληψη νατρίου, σακχάρων και υδατανθράκων από επεξεργασμένα τρόφιμα και ποτά και αυξημένη πρόσληψη καφεΐνης.
  5. Ο πόνος στον αυχένα, στους ώμους, στην πλάτη και στα γόνατα είναι μερικά χρόνια προβλήματα.
  6. Η υπερβολική έκθεση στο φως τη νύχτα μειώνει την παραγωγή μελατονίνης, η οποία αυξάνει τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου του μαστού και του παχέος εντέρου στις γυναίκες σε νυχτερινές βάρδιες.
  7. Η χρόνια έλλειψη ύπνου μπορεί να προκαλέσει κόπωση και να αυξήσει τις πιθανότητες τραυματισμών από βελόνα σε νοσοκόμες και άλλους τραυματισμούς σε γυναίκες που εργάζονται σε κλάδους χειρισμού μηχανημάτων.
  8. Άλλα δευτερεύοντα προβλήματα υγείας είναι η καταπόνηση των ματιών και η ξηροφθαλμία, τα προβλήματα ακοής, η γενική πρόωρη γήρανση, ο πονοκέφαλος και οι ημικρανίες, οι αυξημένες πιθανότητες για αναπνευστικές ασθένειες, το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης.

Θέματα Αναπαραγωγικής Υγείας

Έχει διαπιστωθεί ότι η διαταραχή των κιρκάδιων ρυθμών μπορεί να επηρεάσει τους εμμηνορροϊκούς κύκλους, να επιδεινώσει τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου και να συμβάλει σε ορμονικές ανισορροπίες. Οι ακανόνιστες συνήθειες ύπνου μπορεί να επηρεάσουν τη γονιμότητα και την αναπαραγωγική υγεία τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες, ειδικά στις νοσοκόμες. Καθώς οι νοσηλευτές προσπαθούν να παρέχουν ποιοτική φροντίδα κατά τις νυχτερινές ώρες, είναι ζωτικής σημασίας να δοθεί προτεραιότητα στην αναπαραγωγική τους ευεξία. Η επίγνωση των πιθανών κινδύνων που σχετίζονται με τις νυχτερινές βάρδιες είναι απαραίτητη για την έγκαιρη παρέμβαση. Αυτό περιλαμβάνει εκπαίδευση για τη διαχείριση του στρες, τη βελτιστοποίηση της ρουτίνας ύπνου, την ενθάρρυνση επιλογές υγιεινού τρόπου ζωής και προώθηση της ανοιχτής επικοινωνίας σχετικά με τις ανησυχίες για την αναπαραγωγική υγεία.

Ψυχική ευεξία

Έχει παρατηρηθεί μεταξύ των νοσηλευτών, ιδιαίτερα, ότι η διαταραχή του κιρκάδιου ρυθμού μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένα επίπεδα άγχους, άγχους και κατάθλιψης μεταξύ εκείνων που κάνουν νυχτερινές βάρδιες. Η συνεχής έκθεση στο τεχνητό φως και οι ακανόνιστες συνήθειες ύπνου μπορούν επίσης να συμβάλουν σε διαταραχές της διάθεσης και σε αίσθηση απομόνωσης. Τα επείγοντα περιστατικά κατά τις νυχτερινές βάρδιες μπορούν να επιδεινώσουν περαιτέρω τις προκλήσεις ψυχικής υγείας για τους νοσηλευτές, είπε ο γιατρός.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Οι νυχτερινές βάρδιες σχετίζονται με διαταραχές ύπνου στο 50% των εργαζομένων

Η εργασία σε βάρδιες συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο για κατάθλιψη και άγχος.

7 διατροφικά tips εάν εργάζεστε σε νυχτερινή βάρδια

Πώς επηρεάζει τους άνδρες η νυχτερινή εργασία;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Συνήθειες που σκοτώνουν την παραγωγικότητα και πώς να τις κόψετε

Το μεσημεριανό γεύμα ενώ εργάζεστε μπορεί να δημιουργεί την ψευδαίσθηση της παραγωγικότητας υπό το πρόσχημα της πολλαπλής εργασίας, αλλά ο εγκέφαλος δεν μπορεί να συγκεντρωθεί πλήρως σε περισσότερες από μία εργασίες τη φορά. Η έρευνα δείχνει ότι όσο περισσότερες εργασίες προσπαθείτε να κάνετε ταχυδακτυλουργικά, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες για ανακρίβειες.

Το ατμόλουτρο μπορεί να βλάψει το δέρμα μας;

Σάουνα: Δεν βλάπτει το δέρμα σας αρκεί να το χρησιμοποιείτε με σύνεση. Μπορείτε να απολαύσετε πραγματικά τα χαλαρωτικά και αποτοξινωτικά οφέλη, αρκεί να ενυδατώνεστε σωστά και να ακούτε το σώμα σας.

Τι να κάνετε όταν έρθετε με ασθένεια που προκαλείται από την ζέστη;

Ζέστη ασθένειες: Το να αντιμετωπίζετε ασθένειες που προκαλούνται από τη ζέστη μπορεί να είναι ενοχλητικό, αλλά το να μάθετε πώς να τις αναγνωρίζετε και να τις αντιμετωπίζετε έγκαιρα είναι ζωτικής σημασίας για την ευημερία σας.

Απλές συμβουλές για να προστατέψετε τα μαλλιά σας καθώς το καλοκαίρι πλησιάζει

Αναζητήστε ένα αντηλιακό που να προσφέρει προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία και εφαρμόστε το απευθείας στο εκτεθειμένο τριχωτό της κεφαλής κατά μήκος της χωρίστρας σας και κατά μήκος του μήκους εάν είστε έξω για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας.

Η έλλειψη ύπνου αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου;

Σχεδιάζοντας ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου και δημιουργώντας ένα χαλαρωτικό περιβάλλον ύπνου, μπορούμε να βελτιώσουμε την ποιότητα του ύπνου μας και πιθανώς να μειώσουμε τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων ασθενειών.