Αυτοφροντίδα

Ημερολόγιο: Μια καθημερινή πράξη αυτοφροντίδας που μας χαλαρώνει δημιουργικά

Ημερολόγιο: Μια καθημερινή πράξη αυτοφροντίδας που μας χαλαρώνει δημιουργικά

Ημερολόγιο: Μέσα από την καθημερινή καταγραφή συναισθημάτων, γεγονότων και σκέψεων, επέρχεται συχνά η κάθαρση στην ψυχή, μαζί με την δημιουργική χαλάρωση.

Όταν βιώνουμε περιόδους άγχους, μπορεί να βοηθήσει το να εκφράζουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας. Με αυτό τον τρόπο, μπορούμε να νιώθουμε λιγότερο μόνοι και να λάβουμε βοήθεια και υποστήριξη ή να ταξινομήσουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας με θετικό και χρήσιμο τρόπο. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να γίνει αυτό. Ένας τρόπος μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα σε σχέση με άλλους. Αποδεδειγμένα, ένας από τους πιο βοηθητικούς τρόπους στην ταξινόμηση και στην ηρεμία των σκέψεών μας είναι το ημερολόγιο.

Πώς να ξεκινήσετε ένα ημερολόγιο

Αρχίστε να γράφετε τις σκέψεις και την καθημερινότητά σας σε ένα ημερολόγιο. Όλοι μπορούμε να το κάνουμε αυτό. Όλοι έχουμε κάπου κρυμμένο ένα τετράδιο η ένα σημειωματάριο που δεν ξέρουμε που να το χρησιμοποιήσουμε. Να η ευκαιρία! Το ημερολόγιο μας βοηθά να αφήσουμε έξω τις αρνητικές σκέψεις και τα άσχημα συναισθήματα. Μπορείτε να τα γράψετε στο ημερολόγιό σας όποτε χρειαστεί και να τις αφήσετε πίσω. Αυτό δεν είναι απαραίτητο να το κάνετε καθημερινά, μπορείτε να το κάνετε όταν παρατηρείτε συγκεκριμένες ανησυχητικές σκέψεις και συναισθήματα ή ίσως δύο φορές την εβδομάδα ή μία φορά το μήνα.  Η επιλογή και η ανάγκη είναι δική σας υπόθεση.

Έχετε πάντα στο νου σας ότι θέλετε να αισθάνεστε αρκετά ασφαλείς και άνετα για να γράψετε τα αληθινά σας συναισθήματα. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να κρατήσετε το ημερολόγιό σας ιδιωτικό, εκτός κι αν επιλέξετε να το μοιραστείτε με κάποιον ειδικό. Για να αισθανθείτε ακόμη καλύτερα, μπορείτε να επιλέξετε ένα έτοιμο vintage ημερολόγιο για να σας «τραβάει» να γράψετε. Προσπαθήστε να είστε όσο πιο ειλικρινείς μπορείτε για τα συναισθήματα και τις σκέψεις σας και να εκφράσετε αυτό που αισθάνεστε ανά πάσα στιγμή. Σε ένα ημερολόγιο δεν χρειάζεται να είστε υπερβολικά αυτοκριτικοί ή να περιστρέψετε τον αρνητισμό πάνω σας.

Με το ημερολόγιο μπορείτε επίσης να φροντίζετε και την υγεία σας. Δυστυχώς έχουμε εκπαιδευτεί να βάζουμε τις ανάγκες των άλλων πάνω από τις δικές μας. Όμως για να μπορούμε να φροντίζουμε τους άλλους, πρέπει να φροντίζουμε πρώτα  τον εαυτό μας. Εκεί έρχεται το ημερολόγιο για να σας βοηθήσει. Κάθε φορά που τελειώνετε να γράφετε μια σελίδα, στο κάτω μέρος σημειώστε την ημερομηνία των εξετάσεων που έχετε κάνει και σαν υποσημείωση τα αποτελέσματα αυτών των εξετάσεων. Αυτή είναι μια σημαντική σημείωση για να γνωρίζετε τι εξετάσεις κάνατε και πότε. 

Αν θεωρείτε ότι το ημερολόγιο δεν θα σας βοηθήσει, τότε το να είστε δημιουργικοί και να φτιάχνετε πράγματα είναι ένας άλλος τρόπος έκφρασης. Αυτό θα μπορούσε να είναι η συγγραφή μιας ιστορίας, σχέδιο, ζωγραφική και πολλά άλλα πράγματα. Η επιλογή είναι δική σας!

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τεχνικές αυτοβοήθειας για την διαχείριση του άγχους

"Κλειδιά" συμβατής διαχείρισης του στρες

Ημερολόγιο: Ένας τρόπος να εκφραστείτε και να βάλετε "το μέσα σας σε τάξη"

Γιατί είναι καλό να υπάρχει κάτι ευχάριστο στο πρόγραμμά σου

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τι ακριβώς είναι η αυτοφροντίδα και γιατί τη χρειάζονται οι άντρες;

Αυτοφροντίδα για άνδρες: Η φροντίδα του εαυτού είναι μια απίστευτα προσωπική πρακτική και δεν υπάρχει εδώ μια φόρμουλα για όλους, αλλά αυτή είναι και η ομορφιά του πράγματος: Η αυτοφροντίδα μπορεί να σημαίνει οτιδήποτε θέλετε, αρκεί να σας βοηθά να παραμείνετε καλά σωματικά και ψυχικά, ακόμη και σε περιόδους απομόνωσης. Και αν χρειάζεστε λίγη βοήθεια για να βρείτε ιδέες για το πώς να προσθέσετε την αυτοφροντίδα στην καθημερινότητά σας, voila!

Tips αυτοφροντίδας για εποικοδομητικό διάβασμα

Εξετάσεις διάβασμα: Μεταξύ της εξισορρόπησης των σπουδών, των εξωσχολικών προγραμμάτων και της κοινωνικής ζωής, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι φοιτητές αισθάνονται πιο αγχωμένοι από ποτέ.

Φροντίζοντας τον εαυτό σε περιόδους πίεσης

Άγχος Αυτοφροντίδα: Εξασκηθείτε στη γείωση, ιδιαίτερα σε περιόδους έντονου στρες. Για παράδειγμα, μείνετε ακίνητοι, κοιτάξτε γύρω σας και παρατηρήστε: 5 πράγματα που βλέπετε, 4 πράγματα που νιώθετε, 3 πράγματα που ακούτε, 2 πράγματα που μυρίζετε και 1 πράγμα που γεύεστε. Αυτές οι ενέργειες σας βοηθούν να προσανατολιστείτε στην παρούσα στιγμή.

Πώς θα σταματήσετε να τρώτε για να γεμίσετε το συναισθηματικό κενό

Υπερφαγία εμμονή: Επειδή το φαγητό μας κάνει, έστω και στιγμιαία, να νιώθουμε καλά, καταλήγουμε συχνά σε αυτό σαν παρηγοριά, ασχέτως με τον αν πεινάμε ή όχι. Η κατανάλωση αυτή ονομάζεται συναισθηματικό φαγητό.

Η κατάλληλη αυτοφροντίδα μετά τη γέννα

Αυτοφροντίδα μετά τη γέννα: Σίγουρα θα σε απασχολούν πάρα πολλά πράγματα, που είναι ίσως πιο σοβαρά από το πώς θα επανέλθεις μετά τη γέννα. Όμως αν είναι και αυτό κάτι που σε αγχώνει είμαστε εδώ για να σου δώσουμε λίγες συμβουλές.

Μύθοι και αλήθειες για το hangover τώρα τις γιορτές

Hangover γιορτές αυτοφροντίδα: Επειδή οι γιορτές πλησιάζουν και πολλοί από εσάς θα βγείτε, μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να συνέλθετε μετά από ένα πιθανό hangover το επόμενο πρωί.

Όταν η τέχνη είναι το μέσο έκφρασης και φροντίδας του εαυτού

Τέχνη αυτοφροντίδα: Η δημιουργία αλλάζει και διευρύνει το μυαλό μας, μαθαίνοντάς μας να είμαστε σε εγρήγορση στις άπειρες λεπτομέρειες του κόσμου γύρω μας. Όταν αισθανόμαστε άρρωστοι, είναι συχνά δύσκολο να εστιάσουμε σε οτιδήποτε άλλο εκτός από τον πόνο μας. Η δημιουργία τέχνης στρέφει την προσοχή μας προς τα έξω. Οι άνθρωποι που δημιουργούν συχνά περιγράφουν τη διαδικασία σα να βρίσκονται σε μια ευχάριστη «ροή» στην οποία χάνουν την αίσθηση του χρόνου, των ανησυχιών και του σωματικού πόνου. Όταν έχουμε την εμπειρία να αξιοποιήσουμε αυτή τη ροή, αποκτούμε πρόσβαση σε ένα δημιουργικό μέρος του μυαλού μας που συνεχίζει να μας ευχαριστεί ακόμα και όταν δεν κάνουμε τέχνη.

Εξοικονομήστε χρήματα γρήγορα και αποτελεσματικά

Εξοικονόμηση χρημάτων: Η οικονομία του σπιτιού ή του πορτοφολιού μας, μπορεί μοιραία να αποδειχθεί ιδιαίτερα δύσκολη. Οι πειρασμοί γύρω μας άλλωστε, είναι πια πάρα πολλοί και τα χρήματα ολοένα και λιγοστεύουν.