Αυτοφροντίδα

Αυτοφροντίδα Συναισθήματα: Κατανοώντας την προέλευση των απωθημένων συναισθημάτων

Αυτοφροντίδα Συναισθήματα: Κατανοώντας την προέλευση των απωθημένων συναισθημάτων

Αυτοφροντίδα Συναισθήματα: Η συναισθηματική καταστολή μπορεί μερικές φορές να είναι μια καλή βραχυπρόθεσμη λύση, αρκεί να φροντίσετε να αντιμετωπίσετε αυτά τα συναισθήματα αργότερα. Τα απωθημένα συναισθήματα, από την άλλη πλευρά, δεν υφίστανται επεξεργασία, διότι αγνοούμε την ύπαρξή τους. Αλλά το γεγονός ότι τα αγνοούμε, δεν σημαίνει ότι εξαφανίζονται. Αντ' αυτού, μπορεί να εμφανίζονται ως μια σειρά ψυχολογικών ή σωματικών συμπτωμάτων.

Τα απωθημένα συναισθήματα αναφέρονται σε συναισθήματα των οποίων η εμπειρία αποφεύγεται ασυνείδητα και διαφέρουν από τα καταπιεσμένα ή κατεσταλμένα συναισθήματα, που είναι συναισθήματα που σκοπίμως αποφεύγετε, επειδή δεν γνωρίζετε ακριβώς πώς να τα αντιμετωπίσετε.

Ας πούμε, για παράδειγμα, ότι εσείς και ο σύντροφός σας είχατε έναν καυγά και αποφασίσατε να χωρίσετε εκείνο το βράδυ. Πρέπει, ωστόσο, το επόμενο πρωί να συναντηθείτε με έναν σημαντικό πελάτη στη δουλεία σας, οπότε αποφασίζετε να καταστείλετε ή να απομακρύνετε τα συναισθήματά σας μέχρι να φτάσετε ξανά στο σπίτι και να μπορείτε να επιστρέψετε σε αυτά.

Η καταστολή μπορεί μερικές φορές να είναι μια καλή βραχυπρόθεσμη λύση, αρκεί να φροντίσετε να αντιμετωπίσετε αυτά τα συναισθήματα αργότερα. Τα απωθημένα συναισθήματα, από την άλλη πλευρά, δεν υφίστανται επεξεργασία, διότι αγνοούμε την ύπαρξή τους. Αλλά το γεγονός ότι τα αγνοούμε, δεν σημαίνει ότι εξαφανίζονται. Αντ’ αυτού, μπορεί να εμφανίζονται ως μια σειρά ψυχολογικών ή σωματικών συμπτωμάτων.

Γιατί, όμως, συμβαίνει αυτό; Πώς γίνεται να αγνοούμε τα συναισθήματά μας και να μην έχουμε πρόσβαση σε αυτά; Με άλλα λόγια, πώς γίνεται να μην μπορώ να νιώσω τα συναισθήματά μου; Η συναισθηματική απώθηση πάει πίσω πολύ στις παιδικές μας εμπειρίες. Πολλά από αυτά που μαθαίνουν τα παιδιά για τη συμπεριφορά και την επικοινωνία προέρχονται από τους κύριους φροντιστές τους.

Έτσι, πιθανότατα θα αισθανθείτε αρκετά άνετα να εκφράσετε τα συναισθήματά σας, εάν οι φροντιστές σας, συχνά, μιλούσαν για τα συναισθήματά τους, σας ενθάρρυναν να μοιραστείτε πώς οι εμπειρίες σας έκαναν να νιώσετε, χωρίς να επικρίνουν ή να αμφισβητούν τις συναισθηματικές σας εκφράσεις.

Ωστόσο, οι ενήλικες με καταπιεσμένα συναισθήματα, συχνά, αισθάνονται ότι δεν έχουν επαφή ή αποσυνδέονται από τα συναισθήματά τους, επειδή είχαν διαφορετική παιδική εμπειρία. Για παράδειγμα, μπορεί να έχετε μάθει να καταπίνετε τα συναισθήματά σας, εάν οι φροντιστές σας σπάνια έδειχαν τη συγκίνησή τους ή μιλούσαν για τα συναισθήματά τους. Μπορεί ακόμη να απέδιδαν ντροπή ή να απαντούσαν με τιμωρία στην έκφραση των συναισθημάτων σας ή να αρνήθηκαν, ολοκληρωτικά, την εμπειρία σας.

Εάν το να δείχνετε τα συναισθήματά σας στην παιδική σας ηλικία οδήγησε σε οδυνηρά αποτελέσματα, πιθανώς μάθατε ότι ήταν πολύ πιο ασφαλές να τα αποφύγετε εντελώς. Έτσι, ως ενήλικας, μπορεί να συνεχίσετε να θάβετε έντονα συναισθήματα χωρίς να συνειδητοποιείτε ότι το κάνετε. 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Το πληγωμένο παιδάκι μέσα μου: Πώς εκδηλώνεται στη σχέση μου με το σύντροφό μου

Πέντε tips που θα σας βοηθήσουν να θέσετε καλύτερα όρια

Γιατί το να "εξαπολύετε" το θυμό σας δεν είναι καθόλου καθαρκτικό;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η γιόγκα ως τεχνική διαχείρισης του μυοσκελετικού πόνου

Αθλητισμός: Δεν είναι ακόμη πλήρως κατανοητό πώς η γιόγκα βοηθά τους ανθρώπους με πόνο. Τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι η γιόγκα μπορεί να μας βοηθήσει να ελέγξουμε πιο αποτελεσματικά το πώς σκεφτόμαστε και αισθανόμαστε, τόσο διανοητικά όσο και σωματικά. Μπορεί επίσης να είναι αποτελεσματική, βελτιώνοντας την ευλυγισία των μυών, προάγοντας τη χαλάρωση, μειώνοντας τη φλεγμονή, αυξάνοντας την απελευθέρωση ενδορφινών που ανακουφίζουν από τον πόνο, βελτιώνοντας την αυτοπεποίθηση και την αίσθηση του αυτοελέγχου και της αυτοπεποίθησής μας.

Καιρός να κόψετε το κάπνισμα

Διακοπή καπνίσματος: Το κάπνισμα είναι μία πολύ δύσκολη για να κοπεί συνήθεια. Εκτός από την εξάρτηση που ξεκάθαρα προκαλεί η νικοτίνη, υπάρχει και το συνήθειο της κίνησης του χεριού ή για τους πιο φανατικούς, του στριψίματος του τσιγάρου, που δύσκολα κόβεται. Οπότε πιστέψτε μας, δεν είστε οι μόνοι που δυσκολεύεστε.

Αναδείξτε τα αρώματα του χειμώνα μέσα από αρμονικούς DIY συνδυασμούς

Ποτ πουρί: Μπορείτε κυριολεκτικά να κάνετε το σπίτι σας να μυρίζει σαν σπιτική μηλόπιτα φούρνου, καφετέρια ή φρέσκια ανοιξιάτικη μέρα. Απλώς ρίξτε μερικά φρούτα, βότανα και μπαχαρικά σε μια κατσαρόλα με βραστό νερό για να αναζωπυρωθούν τα αρώματα.

Φροντίζοντας το σώμα μας στην ινομυαλγία

Ινομυαλγία αυτοφροντίδα: Οι ασθενείς με ινομυαλγία συχνά βιώνουν πόνο που απλώνεται σε όλο το σώμα, αλλά εντοπίζεται πιο έντονα στον αυχένα, στους αγκώνες, στους ώμους, στα γόνατα και στους γλουτούς. Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν το αίσθημα της συνεχούς κόπωσης, της μειωμένης συγκέντρωσης και των πονοκεφάλων.

Συμβουλές για να μάθετε να φροντίζετε τον εαυτό σας

Χαμηλή αυτοεκτίμηση αυτοφροντίδα: Κάποιοι αντιμετωπίζουν προβλήματα χαμηλής αυτοπεποίθησης, όλη τους τη ζωή. Η κατάσταση αυτή ρίχνει την ψυχολογία μας, έχει κακό αντίκτυπο στις διαπροσωπικές μας σχέσεις και φυσικά, αναπόφευκτα, επηρεάζει την απόδοση στη δουλειά μας.

Πώς να σταματήσετε να τρώτε συναισθηματικά

Συναισθηματική διατροφή: Το πρώτο βήμα που μπορείτε να κάνετε είναι να αναγνωρίσετε τα ερεθίσματα και τις καταστάσεις που πυροδοτούν την συναισθηματική διατροφή στη ζωή σας. Η τήρηση ημερολογίου διατροφής μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό καταστάσεων όπου κάποιος είναι πιο πιθανό να φάει λόγω συναισθηματικής παρά σωματικής πείνας. Η παρακολούθηση της συμπεριφοράς σας είναι ένας άλλος τρόπος με τον οποίο μπορείτε να αποκτήσετε εικόνα για τις διατροφικές σας συνήθειες.

"Στιγμές" ευτυχίας με αιθέρια έλαια

Αιθέρια έλαια Ευτυχία: Yπάρχουν αιθέρια έλαια που προάγουν την ευτυχία. Αυτά τα έλαια επηρεάζουν το μεταιχμιακό σύστημα του εγκεφάλου - το μέρος του εγκεφάλου που ελέγχει τα συναισθήματα, τη συμπεριφορά, τα κίνητρα, τη μακροπρόθεσμη μνήμη και την όσφρηση. Αυτά τα αιθέρια έλαια είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης, του άγχους και της αυτοαμφισβήτησης.