Αυτοφροντίδα

Αυτοφροντίδα: Πώς να θέσετε και να επικοινωνήσετε τα όρια σας με σαφήνεια

Αυτοφροντίδα: Πώς να θέσετε και να επικοινωνήσετε τα όρια σας με σαφήνεια

Αυτοφροντίδα: Προσπαθήστε να είστε όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαροι με το τί είναι εντάξει για εσάς στις συναναστροφές σας με άλλους και τί όχι. Μόνον τότε, θα είστε σε θέση να κοινωνήσετε τα όρια που έχετε προαποφασίσει με σαφήνεια. Αναρωτηθείτε: Τι θα συμβεί εάν κάποιος διασχίσει ένα όριο που έχω σαφώς θέσει; Αυτό διότι, εάν δεν υπάρχουν συνέπειες, ενδέχεται να μην υπάρχουν όρια.

Συχνά οι άνθρωποι ρωτούν: Τί γίνεται με τις στενές μου σχέσεις; Δεν πρέπει η οικογένεια και οι φίλοι να σέβονται ο ένας τα όρια του άλλου; Γιατί, όμως, πρέπει συχνά να υπερασπιστώ τον εαυτό μου και τα όρια που θέτω έναντι των ίδιων ανθρώπων που υποτίθεται ότι με αγαπούν και αγαπώ;

Καθένας από εμάς – εφόσον είναι ενήλικας – είναι υπεύθυνος για τη φροντίδα των δικών του αναγκών και συμφερόντων. Αυτό σημαίνει ότι εάν είμαι ενήλικας, δεν είναι δουλειά κανενός, αλλά δουλειά δική μου να βεβαιωθώ ότι τα όριά που θέτω γίνονται σεβαστά και δεν παραβιάζονται. (Τα παιδιά, φυσικά, χρειάζονται ενήλικες για να τα προστατεύσουν από αυτές τις παραβάσεις.)

Ακολουθούν πέντε tips που θα σας βοηθήσουν να θέσετε καλύτερα όρια:

1. Ξεκαθαρίστε τι ακριβώς είναι το όριο

Εάν οι ίδιοι δεν είστε ξεκάθαροι με τα όρια σας, δε θα είναι ούτε οι άλλοι. Αναλογιστείτε τις καταστάσεις στις οποίες επιδιώκετε να θέσετε τα όρια σας και αναρωτηθείτε: Τι χρειάζομαι και που θέλω να σχεδιάσω τη “διαχωριστική” γραμμή; Μερικά παραδείγματα αυτής της διαδικασίας είναι τα εξής: Είναι εντάξει για μένα η/ο συγκάτοικός μου να τρώει το φαγητό μου, εφόσον το αντικαθιστά, ή μήπως νιώθω άβολα όταν κάποιος άλλος αγγίζει τα πράγματά μου; Προσπαθήστε να είστε όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαροι με το τί είναι εντάξει για εσάς στις συναναστροφές σας με άλλους και τί όχι. Μόνον τότε θα είστε σε θέση να κοινωνήσετε τα όρια που έχετε προαποφασίσει με σαφήνεια στους άλλους.

2. Αποφασίστε τις συνέπειες που θα έχει η παραβίαση των ορίων που θέτετε, εκ των προτέρων

Αναρωτηθείτε: Τι θα συμβεί εάν κάποιος διασχίσει ένα όριο που έχω σαφώς θέσει; Αυτό διότι, εάν δεν υπάρχουν συνέπειες, ενδέχεται να μην υπάρχουν όρια. Οι συνέπειες είναι φυσικό να ποικίλουν. Ενδεχομένως, σε κάποιες περιπτώσεις, η παραβίαση ενός ορίου θα μπορούσε να “εγκαλεί” σε εκ νέου επικοινώνηση του με τους άλλους. Σε άλλες περιπτώσεις, συνέπεια της παραβίασης θα μπορούσε να είναι η διακοπή της σχέσης με όσους δεν σέβονται τα όρια σας.

 3. Αναμείνατε παραβιάσεις

Εάν επικοινωνήσετε ένα νέο όριο με άτομα που σας γνωρίζουν ήδη, αυτό το όριο ενδέχεται να δοκιμαστεί. Αυτό πιθανώς θα σημαίνει επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις παρά τις διαμαρτυρίες σας. Τι σκοπεύετε να κάνετε γι ‘αυτό;

4. Να είστε συνεπείς

Τα όριά σας δεν πρέπει να αλλάζουν ανάλογα με τη διάθεσή σας. Σε αυτήν την περίπτωση, θα επικρατούν συγχύσεις αναφορικά με το τί είναι αποδεκτό και τί όχι.  Η τήρηση των κανόνων πρέπει να είναι συνεπής, προκειμένου τα όρια να ληφθούν σοβαρά υπόψη.

5. Συνηθίστε το

Μόλις ορίσετε ένα όριο, αρχίζει το μακροπρόθεσμο έργο της υπεράσπισης αυτού του ορίου. Αποδεχτείτε την ευθύνη σας, να μιλήσετε και να βεβαιωθείτε ότι υπάρχουν συνέπειες κάθε φορά που ένα όριό σας διασχίζεται. Κάποιοι θα καταλάβουν αμέσως τι τους λέτε, για άλλους, ενδεχομένως, η διαδικασία να διαρκέσει πιο πολύ και πιθανώς θα υπάρξουν κι εκείνοι που μπορεί να αποφασίσουν να μην σεβαστούν ένα συγκεκριμένο όριο που έχετε θέσει. Τι σκοπεύετε να κάνετε; Θυμηθείτε όσα είπαμε προηγουμένως για τις συνέπειες!

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Γιατί το να "εξαπολύετε" το θυμό σας δεν είναι καθόλου καθαρκτικό;

Τρεις τακτικές για ενίσχυση της ανθεκτικότητας, της εστίασης και της ευτυχίας

Ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν να σας γνωρίσετε καλύτερα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η γιόγκα ως τεχνική διαχείρισης του μυοσκελετικού πόνου

Αθλητισμός: Δεν είναι ακόμη πλήρως κατανοητό πώς η γιόγκα βοηθά τους ανθρώπους με πόνο. Τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι η γιόγκα μπορεί να μας βοηθήσει να ελέγξουμε πιο αποτελεσματικά το πώς σκεφτόμαστε και αισθανόμαστε, τόσο διανοητικά όσο και σωματικά. Μπορεί επίσης να είναι αποτελεσματική, βελτιώνοντας την ευλυγισία των μυών, προάγοντας τη χαλάρωση, μειώνοντας τη φλεγμονή, αυξάνοντας την απελευθέρωση ενδορφινών που ανακουφίζουν από τον πόνο, βελτιώνοντας την αυτοπεποίθηση και την αίσθηση του αυτοελέγχου και της αυτοπεποίθησής μας.

Καιρός να κόψετε το κάπνισμα

Διακοπή καπνίσματος: Το κάπνισμα είναι μία πολύ δύσκολη για να κοπεί συνήθεια. Εκτός από την εξάρτηση που ξεκάθαρα προκαλεί η νικοτίνη, υπάρχει και το συνήθειο της κίνησης του χεριού ή για τους πιο φανατικούς, του στριψίματος του τσιγάρου, που δύσκολα κόβεται. Οπότε πιστέψτε μας, δεν είστε οι μόνοι που δυσκολεύεστε.

Αναδείξτε τα αρώματα του χειμώνα μέσα από αρμονικούς DIY συνδυασμούς

Ποτ πουρί: Μπορείτε κυριολεκτικά να κάνετε το σπίτι σας να μυρίζει σαν σπιτική μηλόπιτα φούρνου, καφετέρια ή φρέσκια ανοιξιάτικη μέρα. Απλώς ρίξτε μερικά φρούτα, βότανα και μπαχαρικά σε μια κατσαρόλα με βραστό νερό για να αναζωπυρωθούν τα αρώματα.

Φροντίζοντας το σώμα μας στην ινομυαλγία

Ινομυαλγία αυτοφροντίδα: Οι ασθενείς με ινομυαλγία συχνά βιώνουν πόνο που απλώνεται σε όλο το σώμα, αλλά εντοπίζεται πιο έντονα στον αυχένα, στους αγκώνες, στους ώμους, στα γόνατα και στους γλουτούς. Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν το αίσθημα της συνεχούς κόπωσης, της μειωμένης συγκέντρωσης και των πονοκεφάλων.

Συμβουλές για να μάθετε να φροντίζετε τον εαυτό σας

Χαμηλή αυτοεκτίμηση αυτοφροντίδα: Κάποιοι αντιμετωπίζουν προβλήματα χαμηλής αυτοπεποίθησης, όλη τους τη ζωή. Η κατάσταση αυτή ρίχνει την ψυχολογία μας, έχει κακό αντίκτυπο στις διαπροσωπικές μας σχέσεις και φυσικά, αναπόφευκτα, επηρεάζει την απόδοση στη δουλειά μας.

Πώς να σταματήσετε να τρώτε συναισθηματικά

Συναισθηματική διατροφή: Το πρώτο βήμα που μπορείτε να κάνετε είναι να αναγνωρίσετε τα ερεθίσματα και τις καταστάσεις που πυροδοτούν την συναισθηματική διατροφή στη ζωή σας. Η τήρηση ημερολογίου διατροφής μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό καταστάσεων όπου κάποιος είναι πιο πιθανό να φάει λόγω συναισθηματικής παρά σωματικής πείνας. Η παρακολούθηση της συμπεριφοράς σας είναι ένας άλλος τρόπος με τον οποίο μπορείτε να αποκτήσετε εικόνα για τις διατροφικές σας συνήθειες.

"Στιγμές" ευτυχίας με αιθέρια έλαια

Αιθέρια έλαια Ευτυχία: Yπάρχουν αιθέρια έλαια που προάγουν την ευτυχία. Αυτά τα έλαια επηρεάζουν το μεταιχμιακό σύστημα του εγκεφάλου - το μέρος του εγκεφάλου που ελέγχει τα συναισθήματα, τη συμπεριφορά, τα κίνητρα, τη μακροπρόθεσμη μνήμη και την όσφρηση. Αυτά τα αιθέρια έλαια είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης, του άγχους και της αυτοαμφισβήτησης.