Αυτοφροντίδα

Αυτοφροντίδα: Πρακτικές αυτοφροντίδας για κάθε τομέα της ζωής σας

Αυτοφροντίδα: Πρακτικές αυτοφροντίδας για κάθε τομέα της ζωής σας

Αυτοφροντίδα: Πρέπει πρώτα να φροντίσετε τις βασικές σας ανάγκες εάν θέλετε οι δραστηριότητες ανακούφισης από το άγχος να είναι αποτελεσματικές. Βάλτε προτεραιότητες λοιπόν!

Καμία δραστηριότητα ανακούφισης από το άγχος στον κόσμο δεν θα σας βοηθήσει εάν δεν φροντίζετε τον εαυτό σας. Ο διαλογισμός δεν θα σας κάνει καλό εάν δεν κοιμάστε επαρκώς. Στην πραγματικότητα, όταν προσπαθείτε να διαλογιστείτε, μπορεί να κοιμηθείτε επειδή δεν φροντίζετε τις ανάγκες του σώματός σας για ύπνο. Ομοίως, το να πάτε στο γυμναστήριο κάθε τόσο δεν θα σας ανακουφίσει από το άγχος εάν δεν τροφοδοτείτε τακτικά το σώμα σας με υγιεινά τρόφιμα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Πρέπει πρώτα να φροντίσετε τις βασικές σας ανάγκες εάν θέλετε οι δραστηριότητες ανακούφισης από το άγχος να είναι αποτελεσματικές.

Αυτό το άρθρο θα σας δείξει μερικούς από τους διαφορετικούς τύπους αυτοφροντίδας και γιατί είναι τόσο σημαντικοί. 

  • Αυτοφροντίδα σώματος: Πρέπει να φροντίζετε το σώμα σας, εάν θέλετε να λειτουργεί αποτελεσματικά.  Λάβετε υπόψη ότι υπάρχει μια ισχυρή σύνδεση μεταξύ του σώματός σας και του μυαλού σας. Όταν φροντίζετε το σώμα σας, θα σκέφτεστε και θα αισθάνεστε καλύτερα. Η σωματική αυτοφροντίδα περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο τροφοδοτείτε το σώμα σας, πόσο κοιμάστε, πόσο ασκείστε και πόσο καλά φροντίζετε τις σωματικές σας ανάγκες.
  • Κοινωνική αυτοφροντίδα:  Η κοινωνικοποίηση είναι το κλειδί για την αυτοφροντίδα. Συχνά όμως, είναι δύσκολο να βρεις χρόνο για φίλους και είναι εύκολο να παραμελήσεις τις σχέσεις σου όταν είσαι απασχολημένος. Οι στενές σχέσεις είναι σημαντικές για την ευημερία σας. Ο καλύτερος τρόπος για να καλλιεργήσετε και να διατηρήσετε στενές σχέσεις, είναι να αφιερώσετε χρόνο και ενέργεια για να χτίσετε σωστά τις σχέσεις σας με τους άλλους. Δεν υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός ωρών που πρέπει να αφιερώσετε στους φίλους σας. Ο καθένας έχει ελαφρώς διαφορετικές κοινωνικές ανάγκες. Το κλειδί είναι να καταλάβετε ποιες είναι οι κοινωνικές σας ανάγκες και να δημιουργήσετε αρκετό χρόνο στο πρόγραμμά σας, ώστε να δημιουργήσετε την βέλτιστη, για εσάς, κοινωνική ζωή.

  • Ψυχική Αυτοφροντίδα: Ο τρόπος που σκέφτεστε και τα πράγματα με τα οποία γεμίζετε το μυαλό σας επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την ψυχολογική σας ευεξία. Η ψυχική αυτοφροντίδα περιλαμβάνει να κάνετε πράγματα που κρατούν το μυαλό σας ενεργό, όπως παζλ ή να διαβάσετε για ένα θέμα που σας συναρπάζει. Η ανάγνωση βιβλίων ή η παρακολούθηση ταινιών που σας εμπνέουν τροφοδοτεί το μυαλό σας. Η ψυχική αυτοφροντίδα περιλαμβάνει επίσης να κάνετε πράγματα που σας βοηθούν να παραμείνετε ψυχικά υγιείς. Η εξάσκηση της αυτοσυμπόνιας και της αποδοχής, για παράδειγμα, σας βοηθά να διατηρήσετε έναν υγιέστερο εσωτερικό διάλογο.
  • Συναισθηματική Αυτοφροντίδα: Είναι σημαντικό να έχετε υγιείς δεξιότητες αντιμετώπισης για να αντιμετωπίσετε αρνητικά συναισθήματα, όπως τον θυμό, το άγχος και την θλίψη. Η συναισθηματική αυτοφροντίδα μπορεί να περιλαμβάνει δραστηριότητες που σας βοηθούν να αναγνωρίζετε και να εκφράζετε τα συναισθήματά σας τακτικά και με ασφάλεια. Είτε μιλάτε σε σύντροφο ή σε στενό φίλο για το πώς αισθάνεστε, είτε αφιερώνετε χρόνο για άλλες δραστηριότητες που σας βοηθούν να επεξεργαστείτε τα συναισθήματά σας, είναι σημαντικό να ενσωματώσετε τη συναισθηματική αυτοφροντίδα στη ζωή σας.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τι μπορεί να βοηθήσει να ξεπεράσουμε μια ημικρανία;

Πώς η φροντίδα του εαυτού μας γίνεται πηγή στρες;

Αυτά είναι τα κλειδιά για την καλή διαχείριση του άγχους

Ο πολύτιμος χρόνος μιας μητέρας για τον εαυτό της

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς θα αντιμετωπίσετε τα εγκαύματα από τον ήλιο;

Ηλιακό Έγκαυμα: Τους καλοκαιρινούς μήνες, πολλοί άνθρωποι καίγονται από τον ήλιο. Αυτό συμβαίνει λόγω μειωμένης εφαρμογής αντηλιακού. Διαβάστε παρακάτω πώς μπορείτε να φροντίσετε τα εγκαύματα αυτά.

Οφέλη της κολύμβησης για την υγεία, σύμφωνα με το CDC

Κολύμβηση: Μόλις δυόμισι ώρες αερόβιας σωματικής δραστηριότητας την εβδομάδα, όπως κολύμπι, ποδηλασία ή τρέξιμο, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών, αναφέρουν τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων.

Ο εγκέφαλός σας χρειάζεται σωστή διατροφή και άσκηση

Αθλητισμός: Οι επιστήμονες διερευνούν πώς η διατροφή, η άσκηση και η κοινωνική δέσμευση μπορούν να βοηθήσουν στην αποτροπή της γνωστικής έκπτωσης και στη βελτίωση της συνολικής υγείας του εγκεφάλου.

Πώς επηρεάζει η διακόσμηση τη διάθεσή μας;

Interior Design: Η εσωτερική διακόσμηση επηρεάζει τον τρόπο που σκεφτόμαστε και που ενεργούμε. Για τον λόγο αυτό, οι ειδικοί προτείνουν συγκεκριμένους τρόπους διακόσμησης για να είμαστε πιο ευδιάθετοι.

H άσκηση είναι ελιξίριο υγείας & μακροζωίας

Αθλητισμός: Το σώμα μας παράγει καρκινικά κύτταρα όλη την ώρα και είναι δουλειά του ανοσοποιητικού να τα σκοτώσει. Όταν οι μύες κινούνται, ενεργοποιούν το ανοσοποιητικό σύστημα, που στέλνει τα Τ κύτταρα για να καταστρέψει τυχόν καρκινικά κύτταρα.

Η γιόγκα μειώνει την «κακή» χοληστερόλη σε έναν μήνα-έρευνα

Αθλητισμός: Η χοληστερόλη είναι απαραίτητη από τον οργανισμό για τη διατήρηση της συνολικής υγείας. Ωστόσο, η υπερβολική «κακή» χοληστερόλη μπορεί να αυξήσει σημαντικά τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Ευτυχώς, υπάρχει λύση για όσους αναζητούν έναν εναλλακτικό τρόπο να μειώσουν τη χοληστερόλη τους.

Το φως στον ύπνο βλάπτει την υγεία σας

Νυχτερινό φως στον ύπνο: Η διατήρηση της κρεβατοκάμαράς σας σκοτεινής όχι μόνο σας βοηθά να έχετε έναν καλό ύπνο, αλλά μπορεί να μειώσει σημαντικά τις πιθανότητές σας να αναπτύξετε τρία σημαντικά προβλήματα υγείας, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.