Αυτοφροντίδα

Αυτοφροντίδα: Ποιοι είναι οι καλύτεροι τρόποι να φροντίζετε τον εαυτό σας;

Αυτοφροντίδα: Ποιοι είναι οι καλύτεροι τρόποι να φροντίζετε τον εαυτό σας;

Αυτοφροντίδα: Ένας τρόπος είναι να εστιάσετε περισσότερο στην αυτοφροντίδα, να δημιουργήσετε σκόπιμα χώρο για να φροντίζετε τον εαυτό σας κάθε μέρα.

ADMAN

Η πραγματική ευεξία είναι η διασταύρωση σωματικής και ψυχικής υγείας. Δεν μπορείτε να έχετε το ένα χωρίς το άλλο, αλλά ο σημερινός γρήγορος τρόπος ζωής συχνά σημαίνει ότι η ψυχική υγεία πέφτει στο περιθώριο. Λοιπόν, πώς μπορείτε να το εμποδίσετε να συμβεί; Ένας τρόπος είναι να εστιάσετε περισσότερο στην αυτοφροντίδα: να δημιουργήσετε σκόπιμα χώρο για να φροντίζετε τον εαυτό σας κάθε μέρα. Αν και η αυτοφροντίδα μπορεί να ακούγεται εγωιστική ή όχι σημαντική, ή για μερικούς ανθρώπους απλώς δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για αυτήν, στο Psychology Beverly Hills, πιστεύουμε ότι είναι αναπόσπαστο μέρος της ψυχικής υγείας και όταν γίνεται σωστά, έχει πολλά οφέλη. Στην πραγματικότητα, είναι απαραίτητο αν θέλετε να ζήσετε την πιο υγιή, ευτυχισμένη ζωή για εσάς και αυτούς που αγαπάτε. Εδώ είναι οκτώ τρόποι για να φροντίζετε καλύτερα τον εαυτό σας στην καθημερινότητά σας.

8 Καλύτεροι τρόποι για να φροντίζετε τον εαυτό σας

1. Βελτιώστε τις συνήθειες ύπνου. Όλοι χρειάζονται ύπνο, αλλά περισσότερο από το ένα τρίτο των Αμερικανών ενηλίκων δεν κοιμούνται αρκετά κάθε βράδυ. Κάντε τον ύπνο συνήθεια αυτοφροντίδας και ξεκινήστε κάθε μέρα με μια καλύτερη νότα. Καθιερώστε υγιεινές συνήθειες ύπνου για να χαλαρώσετε πριν τον ύπνο και να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας. Για παράδειγμα: προσπαθήστε να αποφύγετε την καφεΐνη και τη ζάχαρη τα βράδια, προσπαθήστε να κάνετε την κρεβατοκάμαρά σας έναν ήσυχο, χαλαρωτικό χώρο χωρίς περισπασμούς και προσπαθήστε να αφήσετε τα ηλεκτρονικά (ή οτιδήποτε πολύ διεγερτικό για το μυαλό) πριν τον ύπνο.

2. Εκφράστε ευγνωμοσύνη. Ευγνωμοσύνη σημαίνει να αναγνωρίζεις και να είσαι ευγνώμων για τα πράγματα που έχεις. Είναι ένα θετικό συναίσθημα και η έκφραση ευγνωμοσύνης έχει αποδεδειγμένα οφέλη για την ψυχική και σωματική υγεία. Ξεκινήστε με το να είστε παρόντες κάθε στιγμή. Στη συνέχεια, αναγνωρίστε τους ανθρώπους, τις στιγμές και τα πράγματα που σας φέρνουν χαρά. Εάν θέλετε, μπορείτε να κρατήσετε ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης που γράφετε κάθε μέρα. Η συνήθεια της ευγνωμοσύνης μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα ζεστασιάς και καλοσύνης – τόσο για τον εαυτό σας όσο και για τους γύρω σας.

3. Περάστε χρόνο στη φύση ή σε εξωτερικούς χώρους. Αυτές τις μέρες, είναι εύκολο να περνάμε όλο τον χρόνο μας μέσα. Για ενίσχυση της αυτοφροντίδας, κάντε ένα βήμα έξω από την πόρτα και περάστε λίγο χρόνο στη φύση. Το να βρίσκεστε σε εξωτερικούς χώρους προσφέρει πολλά οφέλη για την ψυχική υγεία, από χαμηλότερα επίπεδα στρες έως βελτιωμένη διάθεση. Αυτός ο χρόνος μπορεί να είναι τόσο σύντομος ή όσο μεγαλύτερος θέλετε. Δοκιμάστε να πάρετε τον σκύλο σας μια βόλτα γύρω από το τετράγωνο ή να εξερευνήσετε ένα τοπικό πάρκο ή μια γειτονιά με την οικογένειά σας, τους φίλους σας ή ακόμα και μόνοι σας. Ακόμη και μόνο το να κάθεστε έξω μπορεί να σας βοηθήσει να νιώσετε πιο προσγειωμένοι και ήρεμοι.

4. Σωματική Άσκηση. Η άσκηση είναι βασικό στοιχείο της σωματικής υγείας, αλλά ξέρατε ότι είναι απαραίτητη και για την ψυχική ευεξία; Η τακτική σωματική δραστηριότητα μειώνει το στρες και το άγχος, ενισχύει τη γνωστική λειτουργία και βελτιώνει τη διάθεση. Εάν η σκέψη να τρέξετε μίλια σε διάδρομο δεν είναι ελκυστική, αφιερώστε χρόνο για να βρείτε άλλους τρόπους για να κινηθείτε. Μπορείτε να επιλέξετε οτιδήποτε είναι πιο ελκυστικό για εσάς ή μπορείτε να εξερευνήσετε και να δοκιμάσετε μια νέα δραστηριότητα. Για παράδειγμα, μπορείτε να σκεφτείτε να εγγραφείτε σε ένα μάθημα χορού ή σε μια ομάδα ψυχαγωγικών αθλημάτων. Η άσκηση με τρόπους που απολαμβάνετε μπορεί, ελπίζουμε, να κάνει την κίνηση του σώματός σας πιο ευχάριστη από την αρχή και όχι μια αγγαρεία.

5. Επικεντρωθείτε σε θρεπτικά τρόφιμα. Ακριβώς όπως η σωματική δραστηριότητα, αυτό που τρώτε επηρεάζει περισσότερο από τη σωματική σας υγεία. Οι ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο για προβλήματα σωματικής υγείας και μπορούν ομοίως να αυξήσουν τον κίνδυνο ψυχικών καταστάσεων όπως το άγχος και η κατάθλιψη. Οι υγιεινές διατροφικές συνήθειες, από την άλλη πλευρά, μπορούν να έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα και να σας βοηθήσουν να νιώσετε πιο συγκεντρωμένοι, γεμάτοι ενέργεια και πιο ήρεμοι. Τα φρούτα και τα λαχανικά, οι άπαχες πρωτεΐνες, τα γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά και τα δημητριακά ολικής αλέσεως προσφέρουν στο σώμα και στο μυαλό σας απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Προσπαθήστε να εστιάσετε στο να τρώτε ελάχιστα επεξεργασμένα γεύματα και σκεφτείτε να δοκιμάσετε προσεκτική διατροφή. Η προσεκτική διατροφή μπορεί να σας βοηθήσει να παραμένετε ενήμεροι για το φαγητό που τρώτε, ώστε να μπορείτε να κάνετε πιο υγιεινές επιλογές που είναι καλύτερες για τη σωματική και συναισθηματική σας ευεξία.

6. Βουτήξτε στα πράγματα που αγαπάτε. Ένα σημαντικό μέρος της αυτοφροντίδας είναι απλώς να αφιερώνετε χρόνο για δραστηριότητες που σας αρέσουν. Δεν υπάρχει όριο στις δραστηριότητες που εμπίπτουν σε αυτήν την κατηγορία — ό,τι θέλετε να κάνετε! Σκεφτείτε να ασχοληθείτε με χόμπι, όπως το πλέξιμο, η αναπαραγωγή μουσικής ή το διάβασμα. Άλλες δραστηριότητες θα μπορούσαν να είναι τόσο απλές όπως το να κάνετε μπάνιο πιο συχνά, να περάσετε μια μέρα για ψώνια ή να μαγειρέψετε μόνο για τη διασκέδαση. Η ενασχόληση με ευχάριστες δραστηριότητες που αγαπάτε μπορεί να σας αναζωογονήσει και να σας βοηθήσει να ανανεωθείτε πριν αναλάβετε σημαντικές ευθύνες στη ζωή σας.

7. Προγραμματίστε χρόνο για αυτοφροντίδα. Αφιερώστε χρόνο για τις δραστηριότητες φροντίδας του εαυτού σας και προσπαθήστε να μην αφήνετε άλλες υποχρεώσεις να παρεμβαίνουν συνεχώς. Μερικές φορές είναι πολύ εύκολο για τον χρόνο αυτοεξυπηρέτησης να περνάει δίπλα του, επειδή αισθάνεται ότι υπάρχουν τόσες άλλες προτεραιότητες που πρέπει να αντιμετωπίσετε, όπως οικογενειακές, εργασιακές ή σχολικές υποχρεώσεις. Ο προγραμματισμός του χρόνου και των δραστηριοτήτων αυτοεξυπηρέτησης όχι μόνο το κάνει πιο εύκολο, αλλά μπορεί να χρησιμεύσει ως υπενθύμιση ότι αποτελεί επίσης προτεραιότητα για τη συνολική υγεία και ευεξία σας. Η φροντίδα του εαυτού σας ελπίζουμε ότι θα σας επιτρέψει να αντιμετωπίσετε καλύτερα όλες τις ευθύνες σας. Είτε είναι λίγα λεπτά κάθε μέρα είτε περισσότερες φορές μία φορά την εβδομάδα, η τοποθέτηση της αυτοφροντίδας στο πρόγραμμά σας θα σας υπενθυμίσει ότι είναι σημαντική και θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε αυτοφροντίδα ως υγιεινή ρουτίνα.

8. Διαχειριστείτε ενεργά το άγχος. Το άγχος είναι κάτι που όλοι αντιμετωπίζουν κατά καιρούς, είτε είναι στη δουλειά, στο σχολείο ή στο σπίτι. Η εύρεση τρόπων για να διαχειριστείτε το επίπεδο του άγχους σας και να αποτρέψετε τη σπειροειδή αύξηση του άγχους μπορεί σίγουρα να θεωρηθεί πράξη αυτοφροντίδας. Ενώ κάποιο άγχος στη ζωή μερικές φορές είναι χρήσιμο και ακόμη και απαραίτητο, η ανάπτυξη των δεξιοτήτων της αυτοφροντίδας για την πρόληψη των αυξημένων επιπέδων άγχους μπορεί να σας βοηθήσει να καθαρίσετε το μυαλό σας, ώστε να αισθάνεστε καλύτερα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς αποκτάται η ευημερία στη ζωή μας;

5 Συμβουλές για μαμάδες με δύσκολο πρόγραμμα

Τα ταλαιπωρημένα ούλα αυξάνουν τις πιθανότητες για απώλεια μνήμης

Πόσες κατηγορίες αυτοφροντίδας υπάρχουν;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποιες υγιεινές συνήθειες πρέπει να αποκτήσουμε;

Προσδόκιμο ζωής: Οι ερευνητές εξέτασαν δεδομένα σχετικά με τη διατροφή, τη σωματική δραστηριότητα, το σωματικό βάρος, το κάπνισμα και την κατανάλωση αλκοόλ που είχαν συλλεχθεί από τακτικά χορηγούμενα, επικυρωμένα ερωτηματολόγια.

10 Tips για καινούργιες μαμάδες

Αυτοφροντίδα: Ακολουθούν μερικές συμβουλές για το πώς να θυμάστε να φροντίζετε τον εαυτό σας ακόμα και όταν η ζωή είναι λίγο τρελή.