Αυτοφροντίδα

Αυτοφροντίδα κόπωση οργανισμός: Τα σημάδια που δείχνουν ότι παραμελούμε τον εαυτό μας

Αυτοφροντίδα κόπωση οργανισμός: Τα σημάδια που δείχνουν ότι παραμελούμε τον εαυτό μας

Όλες οι συνήθειες που θεωρούμε ότι είναι για το καλό μας μπορεί να γίνονται βεβιασμένα και καταναγκαστικά και σίγουρα ένας τέτοιος τρόπος δεν αποδεικνύεται χρήσιμος για την αυτοφροντίδα μας. Ποια είναι όμως τα σημάδια που συνδυαστικά μας ειδοποιούν ότι δεν φροντίζουμε αρκετά εμάς;

Αυτοφροντίδα κόπωση οργανισμός: Όλες οι συνήθειες που θεωρούμε ότι είναι για το καλό μας μπορεί να γίνονται βεβιασμένα και καταναγκαστικά και σίγουρα ένας τέτοιος τρόπος δεν αποδεικνύεται χρήσιμος για την αυτοφροντίδα μας. Ποια είναι όμως τα σημάδια που συνδυαστικά μας ειδοποιούν ότι δεν φροντίζουμε αρκετά εμάς;

Έντονη έλλειψη συγκέντρωσης

Ενώ έχετε κοιμηθεί καλά, ξυπνάτε κουρασμένοι και φεύγετε από το σπίτι ξεχνώντας το πορτοφόλι ή τα κλειδιά σας. Το φαινομενικά αθώο πρόβλημα μνήμης, αν είναι συνεχές, είναι ενδεικτικό για κάτι πιο σοβαρό. Αυτό μπορεί να είναι μια ορμονική ανισορροπία, χρόνια κακή διατροφή ή κάποιο συναισθηματικό πρόβλημα που σας ταλανίζει, αλλά επιμένετε να το θέτετε στην άκρη χωρίς να το αντιμετωπίζετε.

Η σεξουαλική διάθεση είναι ανύπαρκτη

Οι απαιτήσεις της εργασίας και των υποχρεώσεων επηρεάζουν αρνητικά τη σεξουαλική όρεξη. Το ίδιο και μια μακροχρόνια σχέση. Σε αυτές τις περιπτώσεις, παρατηρούνται αυξομειώσεις της λίμπιντο ανάλογα με τις συνθήκες. Αν όμως η σεξουαλική διάθεση είναι συνεχώς απούσα, ίσως να φταίνε οι ορμόνες σας. Η ορμονική ανισορροπία συσχετίζεται με πιο σοβαρά προβλήματα, όπως κόπωση, κατάθλιψη, αύξηση βάρους, ακόμα και καρδιακά προβλήματα.

Έντονο και συνεχές στρες

Όταν τα επίπεδα κορτιζόλης είναι υψηλά, προκαλείται αδιαθεσία, άγχος, κατάθλιψη και έντονα προβλήματα γνωστικής και σεξουαλικής φύσεως. Έμμεσα, η αυταξία και αυτοπεποίθησή μας πλήττονται. Η υψηλή κορτιζόλη αυξάνει και το σωματικό λίπος, όπως και τις φλεγμονές, μειώνοντας παράλληλα την ενέργεια.

Νιώθουμε συνεχώς υπνηλία

Η έντονη άσκηση και η υγιεινή διατροφή δεν είναι οι μόνοι παράγοντες ψυχικής και σωματικής ευεξίας. Ο ύπνος είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητος για να διαφυλάξουμε την υγεία μας. Αν δυσκολευόμαστε συνεχώς να κοιμηθούμε ή ξυπνάμε επίσης συνέχεια μέσα στη νύχτα, είναι σοφό να ζητήσουμε βοήθεια από έναν ψυχολόγο και/ή έναν γιατρό. Εκτός από προβλήματα υγείας, μπορεί να αντιμετωπίζετε ένα ζήτημα συναισθηματικής και ψυχικής φύσεως, το οποίο να μην έχετε καν αντιληφθεί, γιατί δεν δίνετε επαρκή προσοχή σε εσάς.

Έντονες μυϊκές συσπάσεις στα πόδια

Αν περνάτε πολλές ώρες την ημέρα σε καθιστή θέση ή μπροστά στην τηλεόραση, συνήθως δεν σαν ανησυχούν οι περιστασιακές μυϊκές συσπάσεις των ποδιών. Όμως, οι συχνοί σπασμοί μπορεί να υποδεικνύουν χαμηλά επίπεδα μαγνησίου, τα οποία με τον καιρό δημιουργούν προβλήματα υγείας. Σε αυτή την περίπτωση, αυξήστε την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε μαγνήσιο, όπως αμύγδαλα, κολοκυθόσπορους και μπανάνες.

Το δέρμα μας είναι ξηρό

Ο οργανισμός μας χρειάζεται ενυδάτωση. Μέσα στους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινότητας το ξεχνάμε αυτό. Όχι μόνο δεν πίνουμε νερό, αλλά δεν φροντίζουμε την επιδερμίδα μας. Το δέρμα μας πολλές φορές «διψά» και υπάρχουν πολλοί τρόποι να το ενυδατώσουμε. Αφιερώστε 5 λεπτά την ημέρα και μετά το μπάνιο σας, απλώστε μια καλή ενυδατική ή ένα αιθέριο έλαιο για να ανακουφίσετε την επιδερμίδα σας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Γιατί το θαλασσινό κολύμπι θεωρείται η καλύτερη γυμναστική

Πως θα αντιμετωπίσετε την κόπωση, φροντίζοντας τον εαυτό σας

Πώς να επιστρέψετε στην άθληση μετά από Covid-19 λοίμωξη

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ρευματικές παθήσεις: Άσκηση και η ΓΣ θεραπεία μειώνουν την κόπωση

Φλεγμονώδεις ρευματικές παθήσεις: Η σωματική δραστηριότητα και οι θεραπείες γνωστικής συμπεριφορικής προσέγγισης μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την κόπωση σε άτομα με παθήσεις όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα, η αξονική σπονδυλίτιδα και ο λύκος, σύμφωνα με μια νέα μελέτη του Πανεπιστημίου του Aberdeen.

Το κρύο είναι σύμμαχός σας στην απώλεια βάρους-Μελέτη

Μεταβολικό σύνδρομο: Η έκθεση σε χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί να λύσει το πρόβλημα της χρόνιας φλεγμονής που σχετίζεται με την παχυσαρκία, ενώ βελτιώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη και την ανοχή στη γλυκόζη, μέσω της ενεργοποίησης του καφέ λίπους.

Οφέλη της άσκησης στην εγκυμοσύνη

Αθλητισμός: Η τακτική άσκηση και η διατήρηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας βοηθούν να παραμείνετε υγιείς και σε φόρμα. Η άσκηση επιτρέπει επίσης τη σωστή στάση του σώματος και μειώνει τις ενοχλήσεις όπως ο πόνος στην πλάτη και ο λήθαργος.

Άτομα με Πάρκινσον στρέφονται στην πυγμαχία για να επιβραδύνουν την ασθένεια

Μποξ αυτοφροντιδα: Η νόσος του Πάρκινσον μπορεί να προκαλέσει επιδείνωση των κινητικών δεξιοτήτων, της ισορροπίας, της ομιλίας και των αισθητηριακών λειτουργιών και δεν υπάρχει θεραπεία, γεγονός που καθιστά τον αγώνα για την επιβράδυνση της εξέλιξής του υψηλή προτεραιότητα για τους ασθενείς.

Πώς θα αντιμετωπίσετε τα εγκαύματα από τον ήλιο;

Ηλιακό Έγκαυμα: Τους καλοκαιρινούς μήνες, πολλοί άνθρωποι καίγονται από τον ήλιο. Αυτό συμβαίνει λόγω μειωμένης εφαρμογής αντηλιακού. Διαβάστε παρακάτω πώς μπορείτε να φροντίσετε τα εγκαύματα αυτά.

Οφέλη της κολύμβησης για την υγεία, σύμφωνα με το CDC

Κολύμβηση: Μόλις δυόμισι ώρες αερόβιας σωματικής δραστηριότητας την εβδομάδα, όπως κολύμπι, ποδηλασία ή τρέξιμο, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών, αναφέρουν τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων.