Αυτοφροντίδα

Αϋπνία Καταπολέμηση: Προσθέστε αυτά τα φυσικά συμπληρώματα στην απαραίτητη ρουτίνα ύπνου

Αϋπνία Καταπολέμηση: Προσθέστε αυτά τα φυσικά συμπληρώματα στην απαραίτητη ρουτίνα ύπνου

Τα συμπληρώματα παίζουν επίσης έναν χρήσιμο ρόλο στη βελτίωση του ύπνου. Κι εδώ βέβαια δεν υπάρχει ένα μαγικό συστατικό που μπορεί να μας βοηθήσει όλους. Αλλά αν συνδυαστούν με έξυπνες ρουτίνες ύπνου, μπορούμε να δούμε σημαντικές βελτιώσεις.

Αϋπνία Καταπολέμηση: Ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων του Δυτικού πολιτισμού υποφέρουν από στέρηση ύπνου. Και δυστυχώς δεν υπάρχει ένα μαγικό χάπι που μπορεί να λύσει μια για πάντα προβλήματα ύπνου. Ορισμένες φορές, υπάρχει ένα ιατρικό πρόβλημα που χρειάζεται προσοχή.

Για τους υγιείς ανθρώπους η στέρηση ύπνου είναι συνήθως το αποτέλεσμα άγχους ή κακών συνηθειών. Η υγιεινή διατροφή, η συχνή άσκηση, η διαχείριση του στρες και ένα καλό βραδινό πρόγραμμα συνήθως αποτελούν τη βάση ενός υγιούς κύκλου ύπνου -αφύπνισης.

Τα συμπληρώματα παίζουν επίσης έναν χρήσιμο ρόλο στη βελτίωση του ύπνου. Κι εδώ βέβαια δεν υπάρχει ένα μαγικό συστατικό που μπορεί να μας βοηθήσει όλους. Αλλά αν συνδυαστούν με έξυπνες ρουτίνες ύπνου, μπορούμε να δούμε σημαντικές βελτιώσεις.

5 φυσικά συμπληρώματα που μας βοηθούν να καταπολεμήσουμε την αϋπνία

  1. Μαγνήσιο

Στη σύγχρονη εποχή παρατηρείται μια γενικότερη έλλειψη μαγνησίου και όσο μεγαλώνουμε τόσο μικρότερα είναι τα επίπεδά του στον οργανισμό μας. Όσοι έχουν χαμηλά επίπεδα τείνουν να έχουν και συχνές νυχτερινές αφυπνίσεις. Το συγκεκριμένο μεταλλικό στοιχείο, λοιπόν, έχει βρεθεί ότι καταπολεμά το ήπιο άγχος, συνεισφέροντας στην καλύτερη ξεκούραση.

  1. Μελατονίνη

Αυτή η ορμόνη παράγεται φυσικά από το σώμα μας ως απόκριση στο σκοτάδι, οπότε και είναι απαραίτητη για την έλευση του ύπνου. Η μελατονίνη δεν λειτουργεί ως καταπραϋντικό. Αντιθέτως, ενισχύει τον ύπνο, βοηθώντας στη ρύθμιση του κύκλου ύπνου – εγρήγορσης. Μάλιστα μπορεί να μειώσει ακόμα και την επίδραση του jet lag. Μπορούμε να την λαμβάνουμε καθημερινά, ειδικά σε μεγαλύτερες ηλικίες που συνήθως τα επίπεδά της πέφτουν.

  1. Βαλεριάνα και λυκίσκος

Και οι δύο ουσίες έχει αναγνωριστεί επιστημονικά πως ωφελούν σε περιπτώσεις αϋπνίας και το αποδεικνύει και ιστορία, καθώς χρησιμοποιούνται φαρμακευτικά εδώ και αιώνες. Ο λόγος που αναφέρονται εδώ μαζί είναι επειδή συχνά συνδυάζονται θεραπευτικά. Τα δύο αυτά βότανα λειτουργούν επίσης αγχολυτικά, αυξάνοντας τα επίπεδα του GABA, ενός σημαντικού νευροδιαβιβαστή για τον ύπνο και τη χαλάρωση.

  1. L- θειαμίνη

Η L- θειαμίνη είναι ένα αμινοξύ που βρίσκεται στα φύλλα του τσαγιού. Επίσης, το εντοπίζουμε και σε ορισμένα είδη μανιταριών. Ανεβάζει τα επίπεδα του GABA, αλλά επίσης της σεροτονίνης και της ντοπαμίνης, νευροχημικών ουσιών που ρυθμίζουν τη διάθεση, τη συγκέντρωση, την εγρήγορση και τον ύπνο, αλλά και την όρεξη. Ταυτόχρονα, ενισχύει την αίσθηση χαλάρωσης. Ένα θετικό στοιχείο της L- θειαμίνης είναι ότι δημιουργεί χαλάρωση, χωρίς την ανάγκη ύπνου, οπότε αποτελεί άριστη επιλογή για όσους είναι κουρασμένοι, αλλά δεν θέλουν να αποκοιμηθούν άμεσα.

  1. Φλοιός μανόλιας

Ο φλοιός μανόλιας έχει μακρά ιστορία στην παραδοσιακή ιατρική, ως αγχολυτικό, αλλά και υπνωτικό. Όπως και τα περισσότερα συμπληρώματα στη λίστα, το εκχύλισμά του λειτουργεί αυξάνοντας την δραστηριότητα GABA στον εγκέφαλο. Οι έρευνες δείχνουν πως ένα τουλάχιστον βιονεργό συστατικό στον φλοιό της μανόλιας αυξάνει την ποσότητα του χρόνου που περάμε τόσο στον ύπνο REM, όσο και στον NREM.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Συμπτώματα που μαρτυρούν έλλειψη μαγνησίου

Ένας στους τρεις ασθενείς που αναρρώνουν από COVID παρουσιάζουν ψυχολογικά προβλήματα

Σνακ που χαλαρώνουν και βελτιώνουν την ποιότητα ύπνου

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Όταν η αυτοφροντίδα, γίνεται μέσο για την διαχείριση του άγχους

Αυτοφροντίδα Άγχος: Η σημασία ενός καλού ύπνου στην ψυχική υγεία είναι καθοριστική. Και ολοένα και περισσότερες μελέτες δεικνύουν ότι μία καλή ρουτίνα πριν τον ύπνο μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε καλύτερα και περισσότερο.

Φροντίστε τον εαυτό σας...μαγειρεύοντάς σας υγιεινά

Αυτοφροντίδα μαγειρική: Εάν θέλουμε να υιοθετήσουμε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, τότε η μαγειρική αποτελεί βασικό πυλώνα στις προσπάθειές μας. Πέρα από την εξοικονόμηση χρημάτων, είναι ένα μέσο έκφρασης αλλά και αυτοφροντίδας.

Τι μας προσφέρει η αυτοάμυνα μακροπρόθεσμα;

Αυτοάμυνα: Πολλές φορές παραλύουμε μπροστά σε έναν άγνωστο κίνδυνο, ενώ πρέπει να αντιδράσουμε. Τα μαθήματα αυτοάμυνας βοηθούν στη σωστή αντιμετώπιση επικίνδυνων καταστάσεων, ενισχύοντας παράλληλα την αυτοπεποίθησή μας.

Τεχνικές αυτοβοήθειας για την διαχείριση του άγχους

Αυτοφροντίδα άγχος: Η αναπνοή είναι το κλειδί στη διαχείριση του άγχους. Για να ανακτήσετε τον έλεγχο, όταν τα πράγματα πιέζουν, ξαπλώστε κάπου ήσυχα και τοποθετήστε το ένα χέρι στην καρδιά σας και το ένα χέρι πάνω από το στομάχι σας. Πάρτε μια βαθιά εισπνοή από τη μύτη μετρώντας ως το 7 και εκπνεύστε για 7. Συνεχίστε να κάνετε αυτήν την άσκηση μέχρι να αισθανθείτε ήρεμοι ξανά.

3 βήματα αυτοφροντίδας μετά από έναν τσακωμό

Ζευγάρια καβγάς αυτοφροντίδα: Είναι πολύ συχνό φαινόμενο τα ζευγάρια να τσακώνονται. Η κατάσταση μετά από έναν καβγά θυμίζει εμπόλεμη ζώνη. Πώς να το αντιμετωπίσουμε αναίμακτα;

Πώς η αυτοφροντίδα μπορεί να σε βοηθήσει να διαχειριστείς το άγχος σου

Αυτοφροντίδα άγχος: Το διάλειμμα σε μια μπανιέρα με ζεστές φυσαλίδες ή κάτω από τα ζεστά χέρια ενός έμπειρου μασέρ μπορεί να σας βοηθήσει χαλαρώσετε και να ξεφύγετε για λίγο από την αγχωτική πραγματικότητα. Η χαλάρωση είναι σημαντική ώστε να επιστρέψετε στις υποχρεώσεις σας νιώθοντας αναζωογονημένοι και πιο δυνατοί.

Η γιόγκα ως φυσικό ανακουφιστικό του άγχους και του στρες

Αθλητισμός οφέλη: Η γιόγκα είναι, μεταξύ άλλων, ένας πολύ καλός τρόπος για να απελευθερώσετε συναισθηματική ενέργεια. Η συναισθηματική ένταση αποθηκεύεται συχνά στους γοφούς και τους ώμους και οι πόζες που απελευθερώνουν αυτές τις περιοχές είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές. Μελέτες δείχνουν ότι οι πιο αποτελεσματικοί τρόποι με τους οποίους η γιόγκα στοχεύει το άγχος είναι ανεβάζοντας τη διάθεσή σας, αυξάνοντας την συνείδητότητα και την αυτοσυμπόνια.