Αυτοφροντίδα

Ατομική υγιεινή και σχέσεις: Οι εμμονές και η κοινωνική απομάκρυνση

Ατομική υγιεινή και σχέσεις: Οι εμμονές και η κοινωνική απομάκρυνση

Ατομική υγιεινή και σχέσεις: Τα βιολογικά μονοπάτια που συνδέουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού με τις σχέσεις μας αποτελούν αντικείμενο συνεχούς έρευνας. Σε αυτή τη συζήτηση, τα αποτελέσματα του άγχους είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτα. Το άγχος έχει γνωστούς συνδέσεις τόσο με τις διαπροσωπικές μας αλληλεπιδράσεις όσο και με την ανοσοποιητική μας λειτουργία. Μια ενδιαφέρουσα μελέτη εξέτασε τη σχέση μεταξύ άγχους και μοναξιάς, διαπιστώνοντας ότι τα υψηλότερα επίπεδα μοναξιάς σχετίζονται με άτυπες αντιδράσεις στο άγχος.

Φυσικά, το χρόνιο άγχος δημιουργεί επίσης πολλά προβλήματα από μόνο του. Σε αυτά περιλαμβάνονται δυσκολίες που βλάπτουν τις πιθανότητές μας για υγιείς σχέσεις, όπως η ανικανότητα να ρυθμίσουμε τα αρνητικά μας συναισθήματα. Ένας από τους τρόπους που συμβαίνει αυτό μπορεί να είναι η επίδραση του στρες στην ανοσοποιητική μας λειτουργία. Το χρόνιο στρες πιστεύεται ότι επηρεάζει άμεσα το ανοσοποιητικό μας, αυξάνοντας τη φλεγμονή μειώνοντας παράλληλα την ανοσολογική μας ανθεκτικότητα. Ένας άλλος μηχανισμός που συνδέει το ανοσοποιητικό μας με τις κοινωνικές μας αλληλεπιδράσεις μπορεί να περιλαμβάνει την ντοπαμίνη, έναν νευροδιαβιβαστή που είναι γνωστό ότι παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς μας. Η έρευνα κυρίως σε ζώα δείχνει ότι τα σήματα ντοπαμίνης στον εγκέφαλο επηρεάζουν εκείνα του ανοσοποιητικού συστήματος.  Δείτε ακόμη: Υποχονδρίαση: Η «ασθένεια» όσων πιστεύουν πως είναι άρρωστοι

ypochodrios.jpg

 

Τέλος, για να διατηρούμε υγιείς σχέσεις, χρειαζόμαστε ενσυναίσθηση. Έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να υπάρξει σχέση ακόμα και μεταξύ του ανοσοποιητικού συστήματος και της ενσυναίσθησης. Συγκεκριμένα, το σύστημα αυτό φαίνεται να σχετίζεται με τη γνωστική ενσυναίσθηση – την ικανότητα να βλέπουμε τα πράγματα από την οπτική γωνία του άλλου. Αυτό αποδείχθηκε σε μια έρευνα του 2019 στην οποία τα αυξημένα επίπεδα του δείκτη φλεγμονής, C-αντιδραστικού πεπτιδίου, προέβλεπαν χαμηλότερα επίπεδα γνωστικής ενσυναίσθησης.

Συνοπτικά, τώρα καταλαβαίνουμε ότι υπάρχουν αμφίδρομες αλληλεπιδράσεις μεταξύ των διαπροσωπικών μας σχέσεων και του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Ένα διαταραγμένο ανοσοποιητικό σύστημα, και ειδικά μια φλεγμονή, φαίνεται να επηρεάζει τη λειτουργία του εγκεφάλου μας, συμβάλλοντας σε συναισθήματα κοινωνικής απομόνωσης, καθώς και σε άλλες ψυχικές καταστάσεις που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τις αλληλεπιδράσεις μας με άλλους. Ομοίως, η ποιότητα των σχέσεών μας μπορεί να επηρεάσει την υγεία του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

arrwstos.jpg

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς η άσκηση αυξάνει φυσικά τα επίπεδα ενέργειας στο σώμα

Καύσωνας : Συμβουλές για να προστατέψετε τα παιδιά

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Αυτοφροντίδα : Συμβουλές για να αντιμετωπίσετε τον εαυτό σας

Αυτοφροντίδα : Ο αυτο-μίσος έρχεται συχνά σε μια στιγμή που δεν έχετε συμπόνια για τον εαυτό σας. Εάν έχετε μια περίοδο που αισθάνεστε καλά, προσπαθήστε να γράψετε μια λίστα με αυτά που αγαπάτε για τον εαυτό σας.

Κοιμηθείτε καλύτερα με τη βοήθεια της γίογκα

Αθλητισμός: Η αναπνοή σας είναι το κλειδί για να μπορείτε να χαλαρώσετε στις πόζες. Η αναπνοή στη γιόγκα είναι εξίσου σημαντική - αν όχι πιο σημαντική - με τη φυσική στάση του σώματος.

Εσωτερικός διάλογος : Τεχνικές να τον επιτύχετε

Εσωτερικός διάλογος : Η αυτο-συζήτηση είναι ο εσωτερικός σας διάλογος. Επηρεάζεται από το υποσυνείδητο μυαλό σας και αποκαλύπτει τις σκέψεις, τις πεποιθήσεις, τις ερωτήσεις και τις ιδέες σας.

Πώς να ενισχύσετε την ανθεκτικότητα σας στο άγχος

Άγχος Στρες: Μπορεί να μην μπορούμε πάντα να αλλάξουμε τους λόγους που μας προκαλούν δυσφορία, άγχος και στρες, αλλά μπορούμε σίγουρα να αλλάξουμε τον τρόπο που κοιτάμε τα πράγματα, υιοθετώντας πιο βιώσιμες οπτικές και πρακτικές.

Εκκρεμές : Τρόποι να τα καθαρίσετε

Εκκρεμές : Ο τακτικός καθαρισμός και επαναφόρτιση των λίθων σας είναι ο μόνος τρόπος για να επαναφέρετε τον κρύσταλλο σας στη φυσική του κατάσταση. Αυτή η πράξη φροντίδας μπορεί επίσης να αναζωογονήσει τη δική σας αίσθηση του σκοπού.