Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Αυτοφροντίδα

Αθλητισμός: Η καλύτερη προπόνηση για τον ύπνο και την υγεία της καρδιάς [vid]

Αθλητισμός: Η καλύτερη προπόνηση για τον ύπνο και την υγεία της καρδιάς [vid]

Αθλητισμός: Εάν ο ύπνος σας έχει επιδεινωθεί αισθητά τα τελευταία δύο αγχωτικά χρόνια της πανδημίας, εξετάστε το ενδεχόμενο να ενσωματώσετε δύο ή περισσότερες προπονήσεις με αντίσταση στην τακτική σας ρουτίνα άσκησης. Με άλλα λόγια, το κλειδί για έναν καλό ύπνο και μια υγιή καρδιά είναι η άσκηση με αντιστάσεις, σύμφωνα με νέα μεγάλη μελέτη.

Η άσκηση με αντιστάσεις βελτιώνει «σημαντικά» την ποιότητα και τη διάρκεια ύπνου, σύμφωνα με νέα έρευνα που διήρκεσε ένα χρόνο. Οι ερευνητές συνέστησαν να προσθέτετε δύο ή περισσότερες προπονήσεις με αντιστάσεις την εβδομάδα στη ρουτίνα της προπόνησής σας για καλύτερο ύπνο. Η μελέτη επισημαίνει ακόμη ότι η βελτίωση του ύπνου βελτιώνει επίσης την υγεία της καρδιάς σας, κάτι που θα βοηθούσε στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων και του εγκεφαλικού. Σημειώνουμε ότι η μελέτη χρηματοδοτήθηκε από το Εθνικό Ινστιτούτο Καρδιάς, Πνεύμονα και Αίματος των ΗΠΑ του Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε τέσσερις ομάδες: μία που δεν ασκούνταν, μία που έκανε αερόβια άσκηση, μια που έκανε άσκηση με αντίσταση και άλλη που συμμετείχε σε προπόνηση με συνδυασμό αερόβιας και ασκήσεων αντίστασης. Τα άτομα στις ομάδες άσκησης συμμετείχαν σε εποπτευόμενες συνεδρίες 60 λεπτών που πραγματοποιούνταν τρεις φορές την εβδομάδα. Η ομάδα συνδυαστικής άσκησης έκανε 30 λεπτά αερόβια δραστηριότητα και 30 λεπτά άσκηση με αντίσταση. Το ένα τρίτο των συμμετεχόντων είχε κακή ποιότητα ύπνου στην αρχή της μελέτης. Οι ερευνητές μέτρησαν τη διάρκεια του ύπνου, την αποτελεσματικότητα του ύπνου, τον χρόνο που χρειάζεται ένα άτομο για να αποκοιμηθεί, αφού πέσεις στο κρεβάτι και τις διαταραχές ύπνου.

Για το 42 τοις εκατό των συμμετεχόντων της ομάδας άσκησης με αντίσταση που κοιμόντουσαν λιγότερο από επτά ώρες τη νύχτα στην αρχή της μελέτης, η διάρκεια του ύπνου αυξήθηκε κατά μέσο όρο 40 λεπτά σε 12 μήνες. Στην ομάδα αερόβιας άσκησης η αύξηση υπολογίζεται στα 23 λεπτά, στα 17 λεπτά στην ομάδα συνδυασμένης προπόνησης, και στα 15 λεπτά στην ομάδα που δεν ασκούνταν.

Τι προτείνουν οι ερευνητές για έναν καλύτερο ύπνο

“Αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο ότι ο επαρκής ύπνος, ιδιαίτερα ο ύπνος υψηλής ποιότητας, είναι σημαντικός για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της καρδιαγγειακής υγείας. Δυστυχώς, περισσότερο από το ένα τρίτο των Αμερικανών των ΗΠΑ δεν κοιμούνται αρκετά σε τακτική βάση”, δήλωσε η συγγραφέας της μελέτης Angelique Brellenthin. PhD, επίκουρη καθηγήτρια κινησιολογίας στο Iowa State University. Και οι δύο μορφές άσκησης είναι ευεργετικές για τη συνολική υγεία, αλλά η άσκηση με αντίσταση βελτίωσε σημαντικά την ποιότητα του ύπνου στη μελέτη.

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

60΄ προπόνησης με βάρη προσθέτουν χρόνια στη ζωή σας

Μια ζωτική πρωτεΐνη στο σώμα απενεργοποιείται όσο λιγότερο ασκείστε

Όσο περισσότερο ασκείστε, τόσο μειώνετε τον κίνδυνο Αλτσχάιμερ

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Χρειάζεστε περισσότερο αντηλιακό όταν κάνει ζέστη έξω;

Αντηλιακό θερμοκρασία: Όταν κάνει ζέστη, γίνεται προφανές ότι χρειάζεστε αντηλιακό γιατί νιώθετε ζεστασιά και αισθάνεστε ότι ο ήλιος καίει πάνω στο δέρμα σας. Αλλά η θερμότητα δεν είναι το ίδιο πράγμα με την υπεριώδη ακτινοβολία.

Συμβουλές για την αποφυγή τραυματισμών κατά την ποδηλασία

«Υπάρχουν απλά προληπτικά μέτρα που μπορείτε να λάβετε», λέει ο Δρ Κάκαρ. "Το να έχετε πιο χοντρές λαβές ώστε να μην πιέζεστε τόσο δυνατά μπορεί επίσης να βοηθήσει. Τα γάντια ποδηλάτου βοηθούν επίσης και μερικές φορές βάζουν τον καρπό σας σε καλύτερη θέση από το να ασκείτε πίεση στην παλάμη σας." Δεν μπορείτε πάντα να αποφύγετε ένα ατύχημα, αλλά μπορείτε να κάνετε τη βόλτα σας ασφαλέστερη φορώντας πάντα κράνος ποδηλάτου.

Τι να προσέξετε στα απωθητικά κουνουπιών;

Εντομοαπωθητικά: Όταν ένα κουνούπι σας δαγκώνει, τρυπάει το δέρμα χρησιμοποιώντας ένα στοματικό εξάρτημα που ονομάζεται προβοσκίδα για να απορροφήσει αίμα.

Σιέστα: Πόσο ωφέλιμη είναι η ανάπαυση του μεσημεριού για την υγεία;

Σιέστα: Η ενσωμάτωση της σιέστα στην καθημερινή σας ρουτίνα μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία, από βελτιωμένη γνωστική λειτουργία και βελτίωση της διάθεσης έως καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία και αυξημένη παραγωγικότητα.

Close Icon