Αυτοφροντίδα

Αντηλιακό:Τι είναι το SPF που αναγράφεται στα αντηλιακά;

Αντηλιακό:Τι είναι το SPF που αναγράφεται στα αντηλιακά;

Αντηλιακό: Το SPF είναι στην πραγματικότητα ένα μέτρο προστασίας από την ποσότητα της έκθεσης σε UVB και δεν προορίζεται να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε τη διάρκεια της έκθεσης. Διαβάστε εδώ ποια είναι η αναλυτική εκτίμησή τους.

Εάν το δέρμα σας κανονικά καίγεται μετά από 10 λεπτά στον ήλιο, η εφαρμογή ενός αντηλιακού SPF 15 θα σας επιτρέψει να μείνετε στον ήλιο χωρίς να καίγεστε για περίπου 150 λεπτά. Αυτή είναι μια πρόχειρη εκτίμηση που εξαρτάται από τον τύπο δέρματος, την ένταση του ηλιακού φωτός και την ποσότητα του αντηλιακού που χρησιμοποιείται.

Τι αντιηλιακό πρέπει να χρησιμοποιείτε

Το SPF είναι στην πραγματικότητα ένα μέτρο προστασίας από την ποσότητα της έκθεσης σε UVB και δεν προορίζεται να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε τη διάρκεια της έκθεσης. Για καλύτερη προστασία, οι ειδικοί συνιστούν τη χρήση αντηλιακού με ελάχιστο δείκτη προστασίας SPF 15, την εφαρμογή της κατάλληλης ποσότητας (2 mg/cm2 δέρματος)  και την επανεφαρμογή κάθε 2 ώρες. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν εφαρμόζουν τα αντηλιακά, χρησιμοποιώντας ¼ έως ½ της ποσότητας που απαιτείται. Η χρήση της μισής ποσότητας αντηλιακού της απαιτούμενης ποσότητας παρέχει μόνο την τετραγωνική ρίζα του SPF. Έτσι, η μισή εφαρμογή ενός αντηλιακού SPF 30 παρέχει μόνο αποτελεσματικό SPF 5,5!

Η κλίμακα SPF (Sun Protection Factor) δεν είναι γραμμική:

  • Ο δείκτης SPF 15 μπλοκάρει το 93% των ακτίνων UVB
  • Ο δείκτης SPF 30 μπλοκάρει το 97% των ακτίνων UVB
  • Ο δείκτης SPF 50 μπλοκάρει το 98% των ακτίνων UVB

Έτσι, ένας τρόπος για να το δεις αυτό είναι ότι το αντηλιακό SPF 30 σου προσφέρει μόνο 4% περισσότερη προστασία από το αντηλιακό SPF 15. Το  SPF 15 (προστασία 93%) επιτρέπει τη διέλευση 7 στα 100 φωτόνια. Το SPF 30 (προστασία 97%) επιτρέπει τη διέλευση 3 στα 100 φωτόνια. Έτσι, ενώ μπορεί να μην διπλασιάζετε το επίπεδο προστασίας σας, ένας δείκτης προστασίας SPF 30 θα μπλοκάρει τη μισή ακτινοβολία που ένας δείκτης SPF 15 θα μπορούσε να περάσει στο δέρμα σας. Είναι περίπλοκο, αλλά για να το κρατήσουμε απλό, οι περισσότεροι δερματολόγοι συνιστούν τη χρήση αντηλιακού SPF 15 ή SPF 30.

Γιατί να μην χρησιμοποιήσετε ένα πραγματικά υψηλό αντηλιακό SPF;

Τα αντηλιακά με πραγματικά υψηλά SPF, όπως SPF 75 ή SPF 100, δεν προσφέρουν σημαντικά μεγαλύτερη προστασία από το SPF 30 και παραπλανούν τους ανθρώπους να πιστεύουν ότι έχουν περισσότερη προστασία από ό,τι στην πραγματικότητα. Επιπλέον, για να έχουμε προστασία ευρέος φάσματος, η προστασία UVA θα πρέπει να είναι τουλάχιστον το 1/3 της προστασίας UVB. Τα αντηλιακά με υψηλό δείκτη προστασίας προσφέρουν συνήθως πολύ μεγαλύτερη προστασία από την UVB από την UVA, προσφέροντας έτσι μια ψευδή αίσθηση πλήρους προστασίας.

Δοκιμή αντηλιακού SPF

Όλα τα αντηλιακά πρέπει να υποβληθούν σε δοκιμές εγκεκριμένες από τον FDA για να υποβάλουν ισχυρισμό SPF. Υπάρχουν τρεις κύριοι τύποι δοκιμών SPF: SPF Static, SPF Water Resistant 40 Minutes και SPF Water Resistant 80 Minutes. Όλοι οι κατασκευαστές αντηλιακών πρέπει να συμμορφώνονται με τις ίδιες ακριβώς εγκεκριμένες δοκιμές από τον FDA, διασφαλίζοντας ότι οι ισχυρισμοί SPF είναι συνεπείς σε όλα τα αντηλιακά, χημικά και ορυκτά. Όλες οι δοκιμές SPF διεξάγονται με ανθρώπους.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

5 συμβουλές ομορφιάς για να αντιμετωπίσετε την αλλεργία

3 τροφές για υγιές και λαμπερό δέρμα

5 Tips για δυνατά νύχια

8 tips για την υγεία του δέρματός σας

Συμβουλές ομορφιάς για όλες τις γυναίκες άνω των 50!

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς θα αντιμετωπίσετε τα εγκαύματα από τον ήλιο;

Ηλιακό Έγκαυμα: Τους καλοκαιρινούς μήνες, πολλοί άνθρωποι καίγονται από τον ήλιο. Αυτό συμβαίνει λόγω μειωμένης εφαρμογής αντηλιακού. Διαβάστε παρακάτω πώς μπορείτε να φροντίσετε τα εγκαύματα αυτά.

Οφέλη της κολύμβησης για την υγεία, σύμφωνα με το CDC

Κολύμβηση: Μόλις δυόμισι ώρες αερόβιας σωματικής δραστηριότητας την εβδομάδα, όπως κολύμπι, ποδηλασία ή τρέξιμο, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών, αναφέρουν τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων.

Ο εγκέφαλός σας χρειάζεται σωστή διατροφή και άσκηση

Αθλητισμός: Οι επιστήμονες διερευνούν πώς η διατροφή, η άσκηση και η κοινωνική δέσμευση μπορούν να βοηθήσουν στην αποτροπή της γνωστικής έκπτωσης και στη βελτίωση της συνολικής υγείας του εγκεφάλου.

Πώς επηρεάζει η διακόσμηση τη διάθεσή μας;

Interior Design: Η εσωτερική διακόσμηση επηρεάζει τον τρόπο που σκεφτόμαστε και που ενεργούμε. Για τον λόγο αυτό, οι ειδικοί προτείνουν συγκεκριμένους τρόπους διακόσμησης για να είμαστε πιο ευδιάθετοι.

H άσκηση είναι ελιξίριο υγείας & μακροζωίας

Αθλητισμός: Το σώμα μας παράγει καρκινικά κύτταρα όλη την ώρα και είναι δουλειά του ανοσοποιητικού να τα σκοτώσει. Όταν οι μύες κινούνται, ενεργοποιούν το ανοσοποιητικό σύστημα, που στέλνει τα Τ κύτταρα για να καταστρέψει τυχόν καρκινικά κύτταρα.

Η γιόγκα μειώνει την «κακή» χοληστερόλη σε έναν μήνα-έρευνα

Αθλητισμός: Η χοληστερόλη είναι απαραίτητη από τον οργανισμό για τη διατήρηση της συνολικής υγείας. Ωστόσο, η υπερβολική «κακή» χοληστερόλη μπορεί να αυξήσει σημαντικά τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Ευτυχώς, υπάρχει λύση για όσους αναζητούν έναν εναλλακτικό τρόπο να μειώσουν τη χοληστερόλη τους.

Το φως στον ύπνο βλάπτει την υγεία σας

Νυχτερινό φως στον ύπνο: Η διατήρηση της κρεβατοκάμαράς σας σκοτεινής όχι μόνο σας βοηθά να έχετε έναν καλό ύπνο, αλλά μπορεί να μειώσει σημαντικά τις πιθανότητές σας να αναπτύξετε τρία σημαντικά προβλήματα υγείας, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.