Αυτοφροντίδα

Αναβλητικότητα self-care: Πώς να ξεπεράσετε το άγχος της επιβίωσης μέσα από 3 απλά tips

Αναβλητικότητα self-care: Πώς να ξεπεράσετε το άγχος της επιβίωσης μέσα από 3 απλά tips

Αναβλητικότητα self-care: Η αναβλητικότητα είναι έμφυτη στον οργανισμό μας, καθώς αυτό το ένστικτο της φυγής μας προστατεύει από κάποιον ενδεχόμενο κίνδυνο που απειλεί τη ζωή μας.

Έρευνες δείχνουν ότι έως και 20% των ενηλίκων αυτοπροσδιορίζονται ως χρόνιοι αναβλητικοί (procrastinators). Σίγουρα υπάρχουν αμέτρητοι από εμάς που ανήκουμε στην κατηγορία περιστασιακά. Παραδόξως, η λύση δεν είναι να ζοριστείτε για να ολοκληρώσετε τα πράγματα. Αντιθέτως, η λύση είναι να σταματήσετε τελείως. Το μυστικό για την υπέρβαση της αναβλητικότητας είναι η κατανόηση ότι ο εγκέφαλός σας βλέπει μια προθεσμία που πλησιάζει γρήγορα με τον ίδιο τρόπο που βλέπει μια αρκούδα που πλησιάζει γρήγορα. Όταν αντιλαμβάνεστε μια απειλή, το σώμα και το μυαλό σας προετοιμάζονται να ξεφύγουν από αυτήν την απειλή. Ενισχύεται το αναπνευστικό και κυκλοφορικό σας σύστημα, ενώ κλείνουν όλες τις περιττές λειτουργίες που δεν απαιτούνται για μια διαδρομή 20 μέτρων στην πλησιέστερη απόδραση.

Ευτυχώς, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να βγάλετε τον εγκέφαλό σας από τη λειτουργία επιβίωσης και να μπει σε παραγωγική κατάσταση. Υπάρχει η αυτοσυμπαθητική διαχείριση του χρόνου. Αμέσως μόλις παρατηρήσετε ότι το άγχος αυξάνεται και η αναβλητικότητα αρχίζει να σας περικυκλώνει, δείτε τι πρέπει να κάνετε:

Ασφάλεια

Για να ηρεμήσετε την αντίδραση επιβίωσης του εγκεφάλου σας, πρέπει να φτάσετε στην ασφάλεια ή να πείσετε τον εαυτό σας ότι είστε ασφαλείς. Στην άγρια φύση, αυτό σημαίνει ότι τρέχετε σε ένα μέρος που δεν μπορεί κανείς να σας βλάψει. Στο γραφείο σας, αυτό σημαίνει ότι αφήνετε για λίγο το project στο οποίο εργάζεστε και απομακρύνεστε από το γραφείο σας. Πηγαίνετε για έναν αργό, 10λεπτο περίπατο παρατηρώντας τα αξιοθέατα και τους ήχους γύρω σας. Διαφορετικά, καθίστε σε άλλο δωμάτιο και πάρτε βαθιές ανάσες. Και τα δύο έχουν ισχυρή ηρεμιστική επίδραση στο νευρικό σας σύστημα επειδή δεν είναι πράγματα που μπορείτε να κάνετε αν τρέχετε από ένα πραγματικό άγριο ζώο. Σηματοδοτούν ασφάλεια στον εγκέφαλό σας.

Αυτοφροντίδα

Η αυτοφροντίδα πρέπει να είναι διαχειρίσιμη και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος κάθε επιτυχημένης επιχειρηματικής προσέγγισης. Βρείτε κάτι ευχάριστο για να κοιτάξετε, ωραίο να μυρίζσετε, δροσιστικό για να πιείτε, χαλαρωτικό να ακούσετε και υπέροχο να αγγίξετε. Αν τρέχετε από μια αρκούδα, δεν θα έχετε χρόνο να δώσετε προσοχή σε έναν όμορφο πίνακα ή σε ένα αρωματικό κερί. Ίσως ακούσετε κλασική μουσική, χαϊδέψετε το σκυλί σας για λίγα λεπτά ή πιείτε ένα γρήγορο δροσιστικό ποτό.

Υποστήριξη

Αυτό είναι το πιο δύσκολο. Εκτός αν έχετε κάνει πολλή εσωτερική δουλειά, δεν θέλετε να είστε βάρος για τους άλλους ακόμη και αν δυσκολεύεστε. Ο κορυφαίος φόβος για τον εγκέφαλο επιβίωσης είναι να μείνει έξω από το κοπάδι. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι περισσότεροι άνθρωποι δεν επιθυμούν να δείξουν αδυναμία ή να δυσαρεστήσουν τους άλλους στη ζωή τους. Η κρίση από κάποιον στο «κοπάδι» σας μπορεί να οδηγήσει σε απόρριψη. Στη νοοτροπία επιβίωσης, η απόρριψη οδηγεί στην εκδίωξη από το κοπάδι. Η λύση είναι να στείλετε μηνύματα, να καλέσετε ή να επισκεφθείτε κάποιον που νοιάζεται για την ευημερία σας και σας υποστηρίζει άνευ όρων.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τι είναι η αναβλητικότητα και βασικοί τρόποι αντιμετώπισης

Κάντε τον χρόνο να δουλεύει υπέρ σας

Ο χρυσός κανόνας αντιμετώπισης της αναβλητικότητας

Οι δύο εαυτοί πίσω από την αναβλητικότητα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να κάνετε διαλογισμό

Διαλογισμός: Ο διαλογισμός αφορά επίσης την καλλιέργεια μιας πιο ήπιας, πιο συμπονετικής στάσης. Λέγεται συχνά ότι η πραγματική απόδειξη της αποτελεσματικότητας του διαλογισμού είναι όταν παρατηρείτε ότι έχετε γίνει λιγότερο αντιδραστικοί σε περισπασμούς στην καθημερινή ζωή, όταν δεν κάνετε διαλογισμό.

Η δύναμη των εναλλακτικών θεραπειών στην καθημερινότητά σας

Ρέικι: Το Ρέικι είναι μια τεχνική ενεργειακής θεραπείας που προάγει τη χαλάρωση, μειώνει το στρες και το άγχος μέσω του απαλού αγγίγματος και βοηθά τους ανθρώπους να γίνουν ενεργειακά ισορροπημένοι σωματικά, συναισθηματικά, διανοητικά και πνευματικά. 

Απαλλαγείτε από τους πόνους της πλάτης με μερικά tips αυτοφροντίδας

Πλάτη πόνος: Όπως καταλαβαίνουμε η αυτοφροντίδα για πόνους στην πλάτη ακόμα και χρόνιους είναι μονόδρομος. Ξεκλέψτε πάντα λίγο χρόνο για τον εαυτό σας και φροντίστε τον όσο το δυνατόν καλύτερα για να αποκτήσετε μια ποιότητα ζωής που θα ζήλευαν πολλοί.

Η αυτοφροντίδα μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών επιπλοκών στις γυναίκες

Αυτοφροντίδα: Οι γυναίκες που είναι ευγενικές με τον εαυτό τους έχουν λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρδιακές παθήσεις σε σύγκριση με τις γυναίκες που δυσκολεύονται να φροντίσουν εαυτές, σύμφωνα με μια νέα μελέτη. 

Τι τρώμε και πίνουμε όταν είμαστε κρυωμένοι;

Αυτοφροντίδα κρυολόγημα: Όταν είστε άρρωστοι, το σώμα σας χρειάζεται θρεπτικές τροφές περισσότερο από ποτέ. Το ανοσοποιητικό σας σύστημα είναι η άμυνα του σώματός σας ενάντια σε εισβολείς.